« تنگدستی امتحان الهی است ...عینک واقع بینی »

بصیرت در انتخابات

نوشته شده توسطرحیمی 30ام فروردین, 1396

 

در فضای انتخاباتی نوعا انسانها از جاده تقوا و انصاف خارج میشوند و در تعریف از نامزد مورد نظرشان و نیز نسبت به نامزدی که رقیب به حساب می آید دچار افراط و تفریط می گردند. نه اشکالات نامزد مورد حمایت خود را میبینند و نه حاضرند نقطه مثبتی را از رقیب بیان کنند ،یعنی نامزد خودشان صد در صد خوبی است و رقیبشان صد در صد بدی میباشد.

گاهی یک خبر خلاف واقع که با آبروی مؤمنی بازی کند ممکن است برای همیشه معنویت را از انسان بگیرد و آثار وضعی اش از لوح جان انسان پاک نشود.

علی علیه السلام فرمود،:

هَلَكَ فِيَّ رَجُلَانِ مُحِبٌّ غَالٍ وَ مُبْغِضٌ قَالٍ

«دو كس در ارتباط با من به هلاكت رسند: يكى آن دوستى كه تندرو است و ديگرى آن دشمنى كه در دشمنى اش زياده روى كند.» .

حال نامزدها ومشاواران و هوادارانشان را به مطالعه سخنان راهگشا ی رهبری عزیز که از سر تعبد و بندگی رهبری بزرگوار بود سفارش مینمایم:


فرازي از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای بسیجی هیأت علمی دانشگاه‌ها ٢ تير ٨٩

“من بارها گفته‌ام: ظلم نکنیم. این هم یکی از آن اساسی‌ترین کارهاست. ظلم چیز بدی و چیز خطرناکی است. ظلم فقط این نیست که آدم توی خیابان به یکی کشیده بزند. گاهی یک کلمه‌ی نابجا علیه یک کسی که مستحقش نیست، یک نوشته‌ی نابجا، یک حرکت نابجا، ظلم محسوب میشود. این طهارت دل را و طهارت عمل را خیلی بایستی ملاحظه کرد.

من این را به نظرم یک جائی گفتم. پیغمبر اکرم ایستاده بودند یک کسی را که حد رجمِ زنا را بر او جاری میکردند، میدیدند؛ بعضیها هم ایستاده بودند؛ دو نفر با همدیگر حرف میزدند؛ یکی به یکی دیگر گفت که مثل سگ تمام کرد و جان داد - یک همچین تعبیری - بعد پیغمبر به سمت منزل یا مسجد راه افتادند و این دو نفر هم همراه پیغمبر بودند. توی راه که میرفتند، رسیدند به یک جیفه‌ی مرداری - به یک مرداری، حالا جسد سگی بود، درازگوشی بود، هر چی بود - که مرده بود و آنجا افتاده بود. پیغمبر به این دو نفر رو کردند و گفتند: گاز بگیرید و یک مقداری از این میل کنید. گفتند: یا رسول‌الله! ما را تعارف به مردار میکنید!؟ فرمود: آن کاری که با آن برادرتان کردید، از این گاز زدن به این مردار بدتر بود. حالا آن برادر کی بوده؟ برادری که زنای محصنه کرده بوده و رجم شده و اینها درباره‌اش آن دو جمله را گفته‌اند و پیغمبر اینجور ملامتشان میکند!

زیادتر نگوئید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. اینها آن وظائف ماست. اینجور نیست که ما چون مجاهدیم، چون مبارزیم، چون انقلابی هستیم، بنابراین هر کسی که از ما یک ذره - به خیال ما و با تشخیص ما - کمتر است، حق داریم که درباره‌اش هر چی که میتوانیم بگوئیم؛ نه، اینجوری نیست.”


فرم در حال بارگذاری ...