« رابطه عروس و داماد در قرآنراه استجابت دعا التماس دعا گفتن به این و آن نیست »

به من ربطی ندارد! خود امام زمان (عج) حل کنند؟!

نوشته شده توسطرحیمی 13ام شهریور, 1395
 امام زمان (عج) توکل به خداوند متعال یک باور قلبی است و باید به این یقین رسید که هیچ احدی غیر از خالق یکتا نبوده، نیست و نخواهد بود تا به انسان کمک کند.

 خداوند متعال در قرآن می‌فرماید:

وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ طلاق/3

هر کس بر خدا اعتماد کند، خداوند برای او بس است

در یکی از ماه‌ها جهت پرداخت شهریه پولی نرسیده بود، آقاسیدعلی (فرزند مرحوم آیت‌ الله شاهرودی از مراجع تقلید گذشته که مسئول امور مالی بیت بود) مضطرب و نگران نزد پدر می‌آید و عرض می‌کند: روز آخر ماه است، به نانوایان و داروخانه‌ها بدهکاریم، اول ماه هم باید شهریه بدهیم، پول کافی هم در اختیار نداریم! آیت‌الله شاهرودی توجهی به این گفتار نمی‌کنند و می‌فرمایند: به من ربطی ندارد! خود امام زمان (عج) باید این مسئله را حل کنند چرا من غصه‌اش را بخورم، بعد فرمود: کم اعتقادها عجله نکنید!

پس از آنکه پاسی از شب گذشت و مرحوم شاهرودی بعد از صرف شام آماده استراحت بودند، ناگهان صدای کوبه درب منزل بلند شد، درب را باز کردند، پیرمردی با زبان محلی می‌گوید: با سید کار دارم، به او می‌گویند: اکنون وقت ملاقات نیست بروید صبح تشریف بیاورید اما پیرمرد بسیار اصرار می‌کند تا اینکه آقا متوجه می‌شوند و صدا می‌کنند، بگذارید بیاید! پیرمرد وارد می‌شود و دست آقا را می‌بوسد و چهارده هزار دینار به ایشان تقدیم می‌کند و می‌رود، آنگاه آیت‌الله شاهرودی رو به فرزندان خود کردند و گفتند: ای کم عقیده‌ها ما صاحب داریم، ولی متأسفانه شما به او اعتماد ندارید، حالا پول‌ها را بردارید و درب منزل مقسمین و طلب کارها ببرید.(با اقتباس و ویراست از کتاب مردان علم در دنیای عمل)

هیچ برگی درنیفتد از درخت

بی قضا و حکم آن سلطان بخت(مولوی)

نظر از: مادر پهلو شکسته [عضو] 

باسلام سالروز پیوند دو نور را رابه شما تبریک عرض میکنم

1395/06/13 @ 16:42


فرم در حال بارگذاری ...