« حدیث عشقدعای توسل با نوای حاج مهدی سماواتی »

تغسیل اموات کرونایی تهران با مشارکت ۲۰۰ طلبه

نوشته شده توسطرحیمی 13ام فروردین, 1399

 

تغسیل اموات کرونایی تهران با مشارکت ۲۰۰ طلبه

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه تهران گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و مرکز خدمات حوزه با سازمان بهشت زهرا، با مشارکت حدود ۲۰۰ طلبه تهرانی تغسیل اموات کرونایی انجام می‌شود.
 
محمد معراجی، مداح اهل بیت علیه السلام و مدیر روابط عمومی حوزه علمیه تهران اظهارداشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور آیت‌الله اعرافی دستور ویژه‌ای برای فعالیت‌ حوزویان در این راستا صادر و برنامه‌ریزی برای این فعالیت‌ها را نیز به حوزه‌های علمیه هر استان واگذار کرد. در این راستا در حوزه علمیه استان تهران، ستاد بحرانی با حضور مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، حوزه خواهران، گروه‌های جهادی زیر نظر معاونت تبلیغ، مدیران مدارس حوزه علمیه و گروه جهادی امام رضایی‌ها تشکیل شد.

بسیج ۵۰۰ مبلغ مدارس امین برای مبارزه با کرونا

وی با اشاره به مصوبات این ستاد و فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده ذیل آن تصریح کرد: مبلغان مدارس امین که طلبه‌های حاضر در ۵۰۰ مدرسه آموزش و پرورش تهران هستند، بنا شد در راستای مبارزه با این ویروس منحوس و کمک به مردم، بسیج شوند و با حضور در بیمارستان‌ها به امر بهبودی بیماران و کمک به کادر پزشکی مشغول شدند.

معراجی افزود: این طلبه‌ها در بیمارستان علاوه بر خدمت‌رسانی‌های مورد نیاز به روحیه دادن به بیماران و کادر پزشکی نیز می‌پردازند.

 

تغسیل اموات کرونایی تهران با مشارکت ۲۰۰ طلبه

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه تهران تصریح کرد: بعد از فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تغسیل اموات مبتلا به کرونا، در استان قم این کار آغاز شد و در تهران نیز هم‌اکنون این امر با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و مرکز خدمات حوزه با سازمان بهشت زهرا، با مشارکت حدود ۲۰۰ طلبه تهرانی انجام می‌شود.

وی افزود: این فرایند در شهرستان‌های تهران همانند فیروزکوه و دماوند نیز با همت حوزویان در حال انجام است.

 

تولید روزانه ۱۲۵۰ بطری آبمیوه

معراجی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های حوزویان ایجاد کارگاه تولید آبمیوه شامل آب هویج، آب سیب و آب پرتغال است که در این کارگاه روزانه ۱۲۵۰ بطری آبمیوه تولید و به بیمارستان مسیح دانشوری و دیگر بیمارستان‌های محل بستری بیماران مبتلا به کرونا ارسال می‌شود.

این مداح اهل بیت علیهم السلام هیأت موج‌الحسین علیه السلام با اشاره به فعالیت طلبه‌ها در زمینه گندزدایی و ضدعفونی سطوح عمومی تصریح کرد: طلبه‌های حوزه علمیه در هر منطقه تهران با مشارکت پایگاه‌های بسیج، هیأت‌های مذهبی و مساجد، به ضدعفونی سطوح عمومی مانند پمپ بنزین‌ها، عابربانک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و … می‌پردازند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: تولید ماسک و شیلد پرستاری نیز از دیگر فعالیت‌های طلاب حوزه‌های علمیه تهران برای خدمت‌رسانی به مردم در زمینه مبارزه با ویروس کروناست.

#اضطرار _به _درگاه_ خدا

 

 فارس


فرم در حال بارگذاری ...