« چرا انسان به‌ عنوان خلیفه الهی انتخاب شد؟در آغاز ماه ذی الحجه با دو رکعت نماز در ثواب اعمال حج شریک باشیم. »

خدا جای حق نشسته...

نوشته شده توسطرحیمی 13ام شهریور, 1395

زن میانسال وقتی صحبت رانننده تاکسی را شنید گفت:

دزدی دزدیه، چه از یه نفر باشه چه از بیت‌المال خدا جای حق نشسته و مملکت قانون دارد.

هوای گرم ظهر مرداد عابران پیاده را سردرگرم کرده بود. همچنان پرتوهای تند و تیزش را چون شلایقی بر صورت مسافرانی که در ایستگاه تاکسی‌های خطی شهرک غرب ایستاده بودند حواله می‌کرد.

چهار نفر بودیم و سوار تاکسی شدیم، یک خانم میانسال، زوجی جوان و من از بزرگراه یادگار امام به سوی انقلاب راه‌ افتادیم. از گرما کلافه شدم از راننده خواستم کولر را روشن کند. همین یک درخواست بهانه را به دست راننده داد تا صندوق اسرار گشوده و ناگفتنی‌ها بگوید.

راننده: کولر گاز ندارد و من هم پول شارژش را ندارم، آقا مگر من چه قد تو روز پول در میارم که نصفش برای مهد بچه نصف کرایه خونه و مابقی هم استهلاک ماشین باشد.

در همین حین خودروی لکسوسی با یک لایی کشی خود را جلوی تاکسی ما انداخت و بهانه‌ای دیگر جور شد تا بشنویم: این‌ها همان‌هایی اند که فیش‌های حقوقی بالایی دارند براش که عرق نریخته‌اند.

مرد کناری من به همسرش گفت: راست میگه دیگه من و تو با هم کار کنیم از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب هم شرکت باشیم و هیچی هم نخوریم و نپوشیم. تازه ۴۰ تا ۵۰ سال دیگه اگه زنده باشیم می‌تونیم همچین ماشینی سوار شیم.

راننده: آقا دیشب بی بی سی می‌گفت یه سری زمین هم تو بالاشهر مفت مفت به این مدیرها دادن، تازه حالا لو رفته البته کسی هم احتمالا کاریشون نداشته باشه. پسر عموی خانم بنده سر یک وام، چند جفت کفش پارچه کرده و هنوز هیچی به هیچی. سر ۱۰ میلیون وام این‌همه ضامن و سفته، میلیاردها میلیارد و به راحتی بدون سفته و ضامن میبرن و ….

خانم میان‌سالی که در صندلی جلو نشسته بود بالاخره به حرف اومد: این جوری‌ها هم نیست آقا دزدی دزدیه چه از یک نفر باشه چه از بیت‌المال، خدا جای حق نشسته مملکت قانون داره اگر ثابت بشه باهاشون برخورد می‌کنند.

نتوانستم مقاومت کنم و هیچ حرفی نزم گفتم: اگر با این کارها به صورت جدی برخورد نشود دیگر اعتماد مردم سلب می‌شود هرکسی برای خود فتوایی صادر می‌کند و مثل آقای راننده می‌گوید این همه می‌دزدند من چرا ندزدم!

میدان انقلاب پیاده شدم و کلمه «آرمان‌های انقلاب» همچون زنگی، در گوشم پیچید!!

منبع: خبرگزار بین المللی قرآن


فرم در حال بارگذاری ...