« فساد و تبعیض بعد از ۳۹ سال در جامعه انقلابی معنا نداردعاشقی دردسری بود نمی دانستیم »

در جریان کودتای سقیفه هدف نابودی امیرمومنان علی علیه السلام و حاکمیت الهی بود

نوشته شده توسطرحیمی 20ام بهمن, 1396
 
 
آیت الله صدیقی در جلسه درس اخلاق؛ با بیان اینکه شرط دست‌یابی به حیات طیبه ایمان است، گفت: درجات بهشت براساس آیات قرآن کریم طبقه بندی می‌شود.
آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در جلسه درس اخلاق که در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: قدرت، ثروت، علم و هر آنچه تمکن این عالم به شمار می‌رود وسیله‌ای برای دست‌یابی به رضایت خداوند است.
 
وی افزود:
انسان به واسطه این امکانات باید به خداوند تقرب بجوید و خود نیز وسیله‌ای برای هدایت سایرین باشد از این‌ رو هدایت تنها عنوان و موضوع کتاب الله بیان می‌شود.
 
قرآن کریم موضوع و مفاهیم فراوانی طرح کرده که همه بدون استثنا حول محور توحید قرار دارد تا انسان با مبدأ آفرینش آشنا شود، اظهار داشت: خداوند متعال در سوره مبارکه حج می‌فرماید: ایمان شرط قبولی همه اعمال است.

 
شرط دست‌یابی به حیات طیبه ایمان است، عنوان کرد: شرط زندگی پیروز برای پیروزمندان عالم ایمان است. خداوند در قرآن کریم انسان‌ها را به داشتن ایمان توصیه می‌کند؛ بنابراین انسان باید از درون با یاد خداوند متحول شود و ایمان وجودی خود را مورد ارزیابی قرار دهد.
 
یاد خدا و طی مدارج نوری قرآن کریم راهی برای رسیدن به درجه بالاتری از ایمان است، انسان زمانی که یک آیه جدید را تلاوت می‌کند در اصل درجه‌ جدیدی از مدارج را طی کرده و به مقام بالاتری دست می‌یابد؛ بنابراین درجات بهشت با آیات قرآن کریم مدرج شده است. انسان هر مقدار فعلیتی که از آیات قرآن کریم دریافت می‌کند به همان میزان میل رسیدن به درجات اعلی می‌یابد.
 
وی بابیان اینکه قرآن کریم درمانگر همه دردها و بلاهای مهلکی است که انسان را تهدید می‌کند، ابراز کرد: انسان قبل از تلاوت ابتدا باید ظلم‌های پیشین خود را پاک کند ازاین‌رو انسان به هر میزان گناه می‌کند در اصل تحدی به حدود خداوند کرده و از حضرت حق دور می‌شود.
 
انسان گناهکار ظالم به خود است، اگر دل انسان شیدای خداوند شود آیات الهی نردبانی برای عروج او می‌شود و سالک الی الله به منزل توکل راه می‌یابد.
 
قرآن نوا و صدای خداوند است،اگر کسی گوش قلبش شنوا باشد صدای حضرت حق را خواهد شنید چراکه خداوند کلام‌الله است و هرگز مسکوت نمی‌شود.
 
کسی که کلیم‌الله می‌شود با خداوند نجوا می‌کند و می‌داند غیر از خدا کسی را ندارد؛ انسان باید مراقب باشد در همه حال با خداوند باشد و هرگز فضای وجودی خود را آلوده به گناه نکند تا بتواند خداوند را درک کند.
 
وی در بخش دیگر با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب که فرمودند: جوانان امروز کمتر از جوانان دوران دفاع مقدس نیستند، گفت: انسان زمانی که به مدافعان حرم می‌نگرد اثر انقلاب و نفس امام راحل و رهبر معظم انقلاب را در وجود آنان می‌بیند، این پیروزی‌های گسترده‌ای که علی رغم سیاست زدگی مسئولان جامعه و فضای زشت و حاشیه‌ای که اصل، هدف و نورانیت انقلاب را به حاشیه می‌برد تا امور اصلی فرعی جلوه داده شود و اذهان عمومی متوجه کم‌کاری‌ها نشود، در منطقه اتفاق افتاد دل هر انقلابی را شاد کرد.
 
در جریان کودتای سقیفه هدف نابودی امیرمومنان علی علیه السلام و حاکمیت الهی بود. مخالفان در آن دوران هر صدای مخالفی را خفه می‌کردند و در آن فضا کسی جرات مخالفت نداشت اما با این‌ وجود امیرمومنان در خانه نشست و تسلیم جو حاکم نشد زیرا ایشان از جانب خداوند مامور بود که دست به شمشیر نبرد زیرا ولایت عاشق می‌خواهد در غیر این صورت ولایت مطرود می‌شود.
شبستان
 


فرم در حال بارگذاری ...