« به یاد شهید ادواردو آنیلی/تاملی بر مرگ سوال برانگیز «ثروتمندترین شیعه تاریخ»رهنمودهای آیت‌الله سیستانی به زائران اربعین حسینی »

زیارت حسین علیه السلام مثل تجهیز ۱۰۰۰ مجاهد به اسب جنگی! و مثل آزاد کردن ۱۰۰۰ برده!

نوشته شده توسطرحیمی 24ام آبان, 1394

 

امام صادق(علیه السلام):

کسی که با معرفت به زیارت امام حسین علیه السلام برود خداوند برایش پاداش آزاد كردن هزار بنده را مى ‏نويسد و مانند كسى است كه هزار مجاهد را با اسبِ زين كرده و لگام زده تجهیز کند و به جنگ در راه خدا، روانه بدارد.

قال الصادق علیه السلام:

مَنْ أَتَى قَبْرَ الْحُسَيْنِ ع عَارِفاً بِحَقِّهِ كَتَبَ اللَّهُ لَهُ أَجْرَ مَنْ أَعْتَقَ أَلْفَ نَسَمَةٍ وَ كَمَنْ حَمَلَ عَلَى أَلْفِ فَرَسٍ ٍ مُسرَجَةٍ مُلجَمَةٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ

کافی، ج4، ص581

 شرح:

1 اربعین اعلام آمادگی به امام حسین علیه السلام است. در این فراز عالی و کلیدی از زیارت اربعین، ۲۰ میلیون آدم میگویند: «من آمادۀ یاری شما هستم؛ نُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّة» در طول پیاده‌روی اربعین همین را به خودت یادآوری کن. فلسفۀ زیارت اربعین همین اعلام آمادگی است و اربعین رزمایش ۲۰ میلیونی است.

دیده‌اید نظامی‌ها می‌روند رزمایش؟ فلسفه رزمایش چیست ؟ اعلام آمادگی: «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّكُم‏»(انفال،60) در پیاده‌روی اربعین در دل دشمن رعب می اندازی با اعلام آمادگی خودت.

اینکه حضرت فرمودند ثواب آزاد کردن هزار برده، شاید معنایش این است که با هر قدم ما در این مسیر و معرفی امام حسین علیه السلام به دنیا، هزاران اسیر جهالت و شهوت آزاد می شوند. و با این اعلام آمادگی و رزمایش ما، زمینۀ آزادی بشر از دست ظاغوت و ظلم و جهالت فراهم میشود.

 


فرم در حال بارگذاری ...