« دیدن فیض خدا با فراموشی نفسکاروانی بی سر و بی سرپرست »

زیارت عاشورا منشور حمایت از جبهه حق و بیزاری از باطل

نوشته شده توسطرحیمی 25ام آبان, 1394

زیارت عاشورا منشوری برای اعلام حمایت از جبهه حق و بیان بیزاری از جبهه باطل است،

در حادثه عاشورا جاهلیت قبل از اسلام و ارزش های جاهلی احیا و آرمان های اسلامی منسوخ شده است.


با توجه به فراز «لَعَنَ اللهُ اُمَّةً قَتَلَتْکمْ، وَ لَعَنَ اللهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِالتَّمْکینِ مِنْ قِتالِکم، بَرِئْتُ اِلَی اللهِ وَاِلَیکمْ مِنْهُمْ، وَ مِنْ اَشْیاعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ وَ اَوْلِیائِهِمْ» در حادثه کربلا سه جریان تأثیرگذار بودند، نخستین جریان افرادی بودند که پایه ظلم و ستم را بر اهل بیت علیهم السلام بنا گذاشتند، گروه دوم زمینه ساز و جزء پیروان و اصحاب لشگریان ظلم و ستم شدند و گروه سوم از این ظلم حمایت و یا در برابر آن سکوت کردند.

در این فراز از زیارت عاشورا از این سه جریان که در جریان ساز حادثه کربلا بودند، اعلام بیزاری و دوری می کنیم.

پیام فراز «یا اَباعَبْدِاللهِ اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکمْ وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکمْ اِلی یوْمِ الْقِیامَةِ» از زیارت عاشورا این است که فرد مؤمن در برابر جریان های ظلم و عدل در جامعه نباید بی تفاوت باشد و در برابر هر جریانی موضع درستی انتخاب می کند.

تولی و تبری از ارکان اساسی دین اسلام است، در بسیاری از روایات اهل بیت آمده است دین جزء حب به ائمه اطهار علیهم السلام و بغض به دشمنان آنان نیست.

در این فراز از زیارت عاشورا در برابر هر مکتب و جریانی که پیروی اهل بیت علیهم السلام هستند اعلام حمایت و دوستی می کنیم و با هر گروهی که دشمن ائمه اطهار علیهم السلام است اعلام دشمنی و بیزاری می کنیم.

تقابل جبهه حق و باطل تا روز قیامت ادامه دارد؛ بنابراین در این بخش از زیارت عاشورا حب به اهل بیت علیهم السلام و بغض به دشمنان آنان را تا روز قیامت اعلام می کنیم.

در ادامه فرازهای زیارت عاشورا به گونه مصداقی بر افرادی که ظلم بر اهل بیت علیهم السلام کردند و در حادثه کربلا نقش آفرینی داشتند؛ همچون خاندان زیاد، دودمان امیه، ابن مرجانه، عمر بن سعد و شمر لعن و نفرین می فرستیم.

در زیارت عاشورا تولی و تبری شیعیان تجلی یافته است، در این زیارت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام اعلام برائت و بیزاری و با یاوران و اصحاب ائمه اطهار علیهم السلام اعلام همیاری می کنیم.

منبع : خبرگزاری رسا، محدثی، جواد

 


فرم در حال بارگذاری ...