« کتاب و نرم افزار جامع حضرت زینب (سلام الله علیها)+دانلود مخصوص موبایل وکامپیوتردانلود مداحی های محرم 92 با صدای حاج علی جنانی »

سه پيام مهم رهبري در آستانه مذاکرات هسته اي

نوشته شده توسطرحیمی 22ام اردیبهشت, 1393

به گزارش خبرگزاري آريا، رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا روز يکشنبه پس از بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سخناني در جمع فرماندهان عالي سپاه و ارتش و تعدادي از فرماندهان و متخصصان و کارشناسان نيروي هوافضاي سپاه گفتند: من همواره طرفدار ابتکار در سياست خارجي و مذاکره بوده و هستم و توصيه هميشگي من به مسئولان اين بوده که در سياست خارجي و مبادلات بين المللي هرچه تلاش و ابتکار وجود دارد به کار بندند اما نبايد نيازمندي هاي کشور و برخي مسايل همچون تحريم ها، به مذاکره گره زده شود.

ايشان تاکيد کردند: مسئولان بايد موضوع تحريم را به طريق ديگري حل کنند.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اظهارات غير عاقلانه و غير هوشمندانه طرف غربي در مذاکره با ايران، بخصوص تاکيد بر محدود شدن توان موشکي کشور، خاطر نشان کردند:

آنها درحالي توقع محدود شدن برنامه موشکي ايران را دارند که دائما در حال تهديد نظامي ايران هستند، بنابراين چنين توقعي، احمقانه و ابلهانه است.

اين بخش از بيانات مهم مقام معظم رهبري، حاوي چند پيام مهم براي دور جديد مذاکرات هسته اي ايران و گروه 1+5 در وين مي باشد.

پيام اول: حمايت از تيم مذاکره کننده ايران
رهبر معظم انقلاب اسلامي بار ديگر حمايت خود از دستگاه سياست خارجي و تيم مذاکره کننده اعلام کردند. ايشان پيش از اين نيز در روز ملي فناوري هسته اي ، در ديدار رئيس، مديران، متخصصان و کارشناسان سازمان انرژي اتمي ايران تاکيد کرده بودند: مذاکرات هسته اي بايد ادامه يابد و هيچيک از دستاوردهاي هسته اي نيز تعطيل بردار نيست.
رهبر معظم انقلاب اسلامي تصريح کردند تحريم و فشار ، ناشي از موضوع هسته اي نيست ، بلکه دشمنان با هويت مستقل ملت ايران مخالفند. به تعبير حضرت آيت الله خامنه اي ، اگر موضوع حقوق بشر هم پس از موضوع هسته اي حل شود ، نظام سلطه دنبال بهانه ديگري خواهد رفت ، بنابراين ، تنها راه ، ادامه مسير پيشرفت و ايستادگي در برابر حرف زور است. (متن کامل خبر)
اين پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي براي کساني است که اين روزها، از هر فرصتي براي حمله به تيم مذاکره کننده و اصل مذاکرات استفاده مي کنند و ادعا مي کنند که هيچ‌کس مثل ظريف در مقابل کشورهاي اجنبي کوتاه نيامده است و معقتدند که مذاکرات قطعاً به بن بست خواهد رسيد. در حالي که صداي آنها، صداي اکثريت نيست و ادعاهاي آنها در حالي مطرح مي شود که چهارچوب اصلي مذاکرات هسته اي طبق سياست هاي کلي نظام جمهوري اسلامي ايران و ديدگاههاي رهبر معظم انقلاب تنظيم و تعيين مي شود و دستگاه ديپلماسي کشور نيز در همين چهارچوب مذاکرات را پيگيري مي کند.(متن کامل گزارش)

پيام دوم: توصيه به تيم مذاکره کننده
پيام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامي خطاب به تيم مذاکره کننده است که توصيه مي کنند در مذاکرات از تمام تلاش و ابتکار خود بهره بگيرند و اين موضوع را بعنوان محور در مذاکرات قرار دهند که نيازمنديهاي کشور و تحريم ها نبايد به مذاکرات گره بخورد.
پيام رهبر معظم انقلاب در واقع پاسخي سنجيده به پيشنهادات جديدي است که از سوي غرب در آستانه مذاکرات وين مطرح مي شود. (متن کامل گزارش)
آنها پيشنهاد مي کنند که ايران مي تواند در مذاکرات به اهداف خود يعني لغو تحريم ها و حفظ برنامه هسته اي صلح آميز دست يابد. حتي شايد ايران قادر باشد اين اهداف را پيش از پايان فرجه شش ماهه مذاکرات محقق کند. اما نخست بايد يک موضع واقع بينانه در خصوص غني سازي اختيار کند. آنها مي گويند: اگر ايران با ايده ظرفيت غني سازي محدود که گروه 1+5 آن را در نظر دارد موافقت نکند،هيچ توافق هسته اي جامعي تا 20 جولاي امضاء نمي شود.
اين پيشنهادات در حالي که تاکيد و ايستادگي بر حق غني سازي از خطوط قرمزي است که ايران ذره اي از آن عقب نشيني نخواهد کرد.براساس توافق 24 نوامبر 2013 بين ايران و 5+1؛ مذاکرات هسته اي چارچوب تعريف شده اي دارد که عبارت از رفع نگراني برخي طرف ها درباره فعاليت هسته اي ايران است. مبناي اين توافق ادامه فعاليت هاي هسته اي ايران در چار چوب حقوق مندرج در معاهده ان پي تي از جمله غني سازي در سطح مورد توافق دو طرف است و هيچيک از تاسيسات هسته اي ايران نيز تعطيل نخواهد شد و حصول نتيجه برد- برد از مذاکرات، زماني محقق خواهد شد که همه مولفه هاي موثر در مذاکرات در نظر گرفته شوند. آنچه مسلم است اهداف جمهوري اسلامي ايران از مذاکره هسته اي کاملاً شفاف و واضح است. ايران فناوري هسته اي را نه بعنوان يک امتياز بدست آمده از چانه زني در پاي ميز مذاکرات، بلکه بعنوان حقوقي که براساس معاهده بين المللي ان پي تي که معاهده اي جهان شمول است مطالبه مي کند و ملاک توافق نهايي نيز رعايت الزامات تعريف شده در اين معاهده است.
بنابراين رهبر معظم انقلاب اسلامي بار ديگر در آستانه دور جديد مذاکرات، چارچوب مذاکرات را تعيين کردند و تيم مذاکره کننده کشورمان نيز در همين چارچوب مذاکرات را ادامه خواهد داد.

پيام سوم: تداوم توان موشکي ايران
مخاطب پيام سوم رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده کل قوا، غربي ها بويژه مقامات آمريکايي هستند که اين روزها از تهديد برنامه موشکي ايران سخن مي گويند و معقتدند که برنامه موشکي ايران بايد در مذاکرات هسته اي مطرح شود.
«اد رويس» رئيس کميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريکا اخيراً نابودي توان موشک باستيک ايران را هدف نهايي مذاکرات هسته اي خوانده است.
پيش از اين نيز، «علي‌اکبر صالحي»، رئيس رئيس سازمان انرژي اتمي ايران با اشاره به اظهارات رئيس کميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريکا مبني بر اين که هدف نهايي مذاکرات با ايران بايد حذف موشک‌هاي بالستيک ايران باشد، گفته بود: وزير امور خارجه ايران اين موضوع را رد کرده است. (متن کامل گزارش)
در واقع پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي بر اين نکته تاکيد دارد که اظهارنظر مسئولان غربي در جريان مذاکرات هسته اي و تلاش آنان براي ورود بحث موشکي ايران به متن مذاکرات ، برآمده از تداوم مخالفت آنان با اقتدار ايران و حرکت در مسير استقلال خواهي است. آنها تلاش مي کند با ترفندهاي مختلف مانع پيشرفت ايران و در نهايت تسليم ملت ايران شوند. اما تاريخ اين واقعيت را ثابت کرده است که نظام سلطه هرگز قادر نيست ملت ايران را به زانو درآورد.


فرم در حال بارگذاری ...