« معیارهای انتخاب دوست از دیدگاه اسلامشباهتی میان اسلام ایرانیان و افراط‌گرایی بانیان تروریسم سعودی نیست »

عربستان سعودی لکه ننگی در جهان اسلام است

نوشته شده توسطرحیمی 17ام شهریور, 1395
محسن رضایی در برنامه نگاه یک مطرح کرد؛

پیام رهبر معظم انقلاب سرآغاز شکستن سکوت بهت‌آمیز علیه آل‌سعود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اینکه، در جهان اسلام سکوت معناداری در رابطه با آل سعود وجود دارد گفت: پیام رهبر معظم انقلاب سر آغاز شکستن سکوت بهت آمیز علیه آل سعود است.
عدم تامین زائرین خانه خدا بدتر از جاهلیت است
“محسن رضایی” دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در برنامه نگاه یک امشب شبکه اول سیما به تشریح پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز مراسم حج پرداخت و گفت: پیام مقام معظم رهبری یکی از پیام های تاریخی ایشان بعد از انقلاب اسلامی است که با برخی از پیام های امام (ره) در ایام حساس تاریخی انقلاب قابل مقایسه است.
وی با تاکید بر اینکه پیام رهبری به مناسبت مراسم حج بسیار به جا و منطقی بود اظهار داشت:
خطاب سخنان ایشان به کل جهان اسلام بود و نظام جمهوری اسلامی می بایست این پیام را به عربستان می داد که صبر ما انفعالی نیست بلکه یک صبر راهبردی و حکیمانه و از موضع قدرت است.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:
اگر این پیام داده نمی شد و موسوم حج نیز به پایان می رسید و ما به حادثه ای که صدها نفر از جهان اسلام در خانه خدا زیر دست و پا له شدند توجه نمی کردیم، این مساله چه تصوری در جهان اسلام و در حکام سعودی ایجاد می کرد، آیا غیر از این بود که حکام سعودی سوء استفاده بیشتری می کردند؟

وی خاطرنشان ساخت: پیام رهبری براین اساس بود که آنها گمان نکنند صبر و تحمل و خونسردی که از خودمان نشان می دهیم انفعالی است بلکه ایشان عنوان کردند که ماهیت آن ها اینگونه است و دیدگاه ما نسبت به آن ها توسط مقام معظم رهبری خیلی شفاف و روشن مطرح شد که ما در مورد آن ها اینگونه فکر می کنیم و آن ها را این گونه می شناسیم.

 
سه ریشه خباثت آمیز در آل سعود وجود دارد
 
وی به تشریح تعبیر مقام معظم رهبری از مفهوم “شجره ملعونه” پرداخت و گفت: سه ریشه خباثت آمیز در آل سعود وجود دارد که یک ریشه آن خون ریزی است بدین معنی که آل سعود تمام استان های عربستان را با جنگ و خونریزی به دست آورده و این روند را همچنان ادامه می دهد.
 
رضایی اضافه کرد: ریشه خباثت آمیز دومی که در آل سعود وجود دارد انحراف و گمراهی مذهبی و دینی تحت عنوان وهابیت است و ریشه سوم این سلسله خبیثه نیز خیانت است بدین معنی که آن ها از اول با انگلیسی ها همکاری کردند و علیه عثمانی ها و سپس علیه نهضت فلسطین و پس از آن علیه انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی وارد صحنه شدند و تاکنون نیز با اسرائیل همکاری دارند.
 
عدم تامین زائرین خانه خدا بدتر از جاهلیت است
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع امنیت در حریم خانه خدا اشاره کرد و بیان داشت: امنیت در حریم خانه خدا به قبل از اسلام بر می گردد و حتی جاهلیت قبل از اسلام هم در ایام حج امنیت حجاج را رعایت می کردند لذا این کار عربستان (عدم ایجاد امنیت در مراسم حج سال گذشته که به فاجعه منا منجر شد) بدتر از جاهلیت قبل از اسلام است و می توان گفت آن ها جاهلیت ما قبل جاهلیت را انجام دادند.
 
وی اضافه کرد: بعد از اسلام نیز قرآن مجید تاکید دارد که مکه خانه خدا است و این مکان امن است، حال این که چرا آل سعود این کار را نمی کند به ماهیت درونی آن بر می گردد که برای انسان ها ارزشی قائل نیستند.
 
رضایی خاطرنشان ساخت: فاجعه منا نشان داد که آل سعود بسیار بی عرضه هستند و از نظر مدیریت نیز کفایت لازم را ندارد که چنین کنگره عظیمی را اداره کنند لذا باید در مورد اداره چنین مراسمی توسط آل سعود که نه نتوان این کار را دارد و نه ارزشی برای جان انسان ها قائل است فکری کرد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره عدم همکاری سعودی ها برای شفاف سازی علت وقوع فاجعه منا و فاجعه سقوط جرثقیل در حریم خانه خدا بیان داشت: یک دلیل این است که آن ها فرار می کنند تا دخالت ها و یا عیوب شان روشن نشود که این جا جایی است که دولت ما باید یقه سعودی ها را بگیرد و رها نکند و می بایست کمیته حقیقت یاب به صورت جدی موضوع را پیگیری کند ضمن این که خیلی از کشورها حاضر به همکاری با ما هستند.
 
رضایی با تاکید بر این که در مرحله اول باید علت وقوع حادثه مشخص شود اظهار داشت: مسئله دوم این است که چرا بعد از وقوع حادثه آن ها هیچ اقدامی در کمک رسانی به حادثه دیدگان نکردند.
 
باید یک روز را به عنوان روز ملی دفاع از بشریت، در رابطه با این فاجعه در کشور تعیین کنیم
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: علی رغم اینکه موضوع باید به صورت جدی توسط دولت پیگیری شود، پیشنهاد بنده این است که یک روز ملی همچون روز قدس برای دفاع از بشریت و جان انسان ها در رابطه با این فاجعه در کشور تعیین گردد و نباید به سادگی از این موضوع عبور کنیم.
 
در زمان برجام  عربستان و اسرائیل بيشترين مذاکرات را داشتند
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به سؤال دیگر مجری برنامه پيرامون علنی شدن رابطه اسرائیل و عربستان سعودی گفت: در زمان برجام عربستان و اسرائیل بيشترين مذاکرات را داشتند به طوری که علیه ایران و جبهه مقاومت اقداماتی را انجام دادند.
 
وی با اشاره به اینکه، آمریکا مسئولیتی را که خود باید به عهده می گرفت را به اسرائیل و عربستان محول کرده است تا جبهه مقاومت را کنترل کند ادامه داد: عربستان در کشورهای مختلف اسلامی مسجد درست کرده است تا بتواند وهابیت را ترویج بدهد.
 
عربستان سعودی لکه ننگی در جهان اسلام است
 
وی با اشاره به اینکه،  منظور ما  وهابیت است اهل سنت نیست گفت: بسیاری از علمای اهل تسنن مخالف وهابیت هستند و لذا عربستان سعودی لکه ننگی در جهان اسلام است که باید پاک شود.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اینکه، در جهان اسلام سکوت معناداری در رابطه با آل سعود وجود دارد گفت: رویایی در حکام آل سعود شکل گرفته که می خواهند رهبری جهان عرب را بر عهده بگیرند.
 
وي با اشاره به اینکه، پیام رهبر معظم انقلاب سر آغاز شکستن سکوت بهت آمیز علیه آل سعود است افزود: خواهیم دید افرادی که در ریاض قیافه می گیرند جایی در دنیا نخواهند داشت.



فرم در حال بارگذاری ...