« ​وقتی خداوند نوید ظهور حضرت مهدی(عج) را به پیامبرصلي الله عليه و آله دادبشارتهای قرآن درباره تحقق دولت اهل بيت (عليهم السلام) »

فقه سکولار فقه منهای ولایت فقیه است/تفکر جدایی ولایت با مرجعیت منافقانه و انحرافی است.

نوشته شده توسطرحیمی 28ام اردیبهشت, 1395

آیت الله هاشمی شاهرودی

 
>

  ولایت فقیه مبنای فقاهت است
آیت الله هاشمی شاهرودی در ادامه افزود:  اگر مرجعیت  منهای ولایت باشد این وجه شرعی نخواهد داشت؛ چرا که فقاهت لازمه ولایت است و اگر بنا باشد فقه را از این امر جدا کرد، فقه انحرافی خواهد بود که در این صورت در خدمت استکبار قرار می گیرند.

تفکر جدایی ولایت با مرجعیت منافقانه و انحرافی است

استاد حوزه گفت: متاسفانه در حوزه نغمه های شنیده می شود که ولایت و مرجعیت متفاوت هستند و این تفکر غلط و انحرافی است و این نوعی شکل منافقانه جدای دین از سیاست است و اگر ولایت را جدا کنیم فقه و فقاهت و مرجعیت در خدمت نظام های سکولار خواهد بود.
وی با بیان این که طلبه انقلابی باید فاضل و عالم باشد ابراز داشت: طلبه انقلابی هم باید فاضل و انقلابی باشد؛ از مهمترین عوامل پیروزی امام(ره) این بود که عالم فقیه فیلسوف بوده و همواره به جایگاه علم تاکید بسزایی داشتند.
طلاب باید افشا کننده آثار نفوذی ها باشند

آیت الله هاشمی  شاهرودی ابراز داشت: طلاب باید افشا کننده آثار نفوذی ها باشند و همواره به بیان شاخص ها بپردازند و نمایه های آن را بدست آورند، فرهنگ سازی و نهادینه کنند تا مردم بر اساس این معیارها بتوانند حق و باطل را تشخیص دهند و خطر جدی نفوذ که در جامعه بویژه در حوزه است را درک کنند و مانع آن شوند .
وی در پایان خاطر نشان ساخت: کارها را باید با تدبیر و ابزار های درست که به انقلاب قدرت می بخشد استفاده کرد و همچنین زیر چتر رهبری کار کنیم و از هدایت های ایشان استفاده  و دستاوردها را به برنامه تبدیک کنیم تا در عرصه های مختلف به کار ببریم؛ این حوزه ها می توانند به جهان در علم و فرهنگ خدمت رسانی کنند.

منبع: حوزه


/>


فرم در حال بارگذاری ...