« بمناسبت فرارسيدن سالروز ميلاد با سعادت حضرت معصومه سلام الله عليهاتا خدا هدایت کند...... »

قطع رحم؛ یکی از موانع استجابت دعا + گزارش تصویری

نوشته شده توسطرحیمی 10ام مرداد, 1395

حجت الاسلام الیاسی:

امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر دو نفر مومن همدیگر را زیارت کنند دلشان احیا می شود.

اثر این ذکری که فرمودند: در زیارت هایتان امر ما را احیا کنید، آثار متعددی دارد: اولینش این است که ذکر اهل بیت علیهم السلام ذکر خداوند است.

یعنی مثل این است که دارید ذکر خدا را می گویید.

فرمودند: شیعیان ما کسانی هستند که با هم مهربان هستند. ذکر ما ذکر خدا است.

مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام الیاسی و مداحی حاج سید محمد جوادی و کربلایی حسین طاهری در هیئت انصار العباس علیه السلام برگزار شد.

در ادامه خبر متن سخنرانی حجت الاسلام الیاسی را می خوانید: 

امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: شیعیان ما کسانی هستند که به دیدار همدیگر می روند برای احیای امر ما. خود دید و بازدید در اسلام قالب های مختلفی دارد یکی از آنها صله رحم است. رحم یعنی چیزی که شما به آن وابستگی دارید. اگر اهل گناه باشند دید و بازدید نمی خواهد. اگر می بینی که فرزندت تأثیر می گیرد واجب نیست ولی سراغ از آن ها بگیر و به آنها خیر برسان. بالاترین مصداق ذیل آیه اولی الارحام امام زمان عجل الله تعالی فرجه هستند. قطع رحم در اسلام خیلی تأکید شده است که هر کسی آن را انجام دهد دعاهایش مستجاب نمی شود. یکی از موانع استجابت دعا قطع رحم است. بالاترین شخص که امام زمان عجل الله تعالی فرجه است را من قطع ارتباط کرده ام و خبری از او نمی گیرم.

علی بن مهزیار 20 سال برای دیدن امام زمان عجل الله تعالی فرجه تلاش کرد و سال بیستم توفیق پیدا کرد به خیمه امام برود. حضرت فرمودند: کجا هستی چرا به دیدن من نمی آیی؟ علی بن مهزیار گفت: من بیست سال است که در به در دنبال شما می گردم. حضرت فرمودند: دنبال من نبودی. اینکه در نمازها برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه دعا کنیم صله رحم کردن می شود. امام زمان با کسی قطع رابطه نمی کند.

امام صادق علیه السلام فرمود: شیعیان ما این ها هستند که به دید و بازدید هم می روند برای احیای امر ما، نه برای شرکت در مجالس گناه. امام زمان عجل الله تعالی فرجه فرمودند: خدا رحمت کند کسانی را که امر ما را احیا می کنند. صیغه ماضی است. یعنی پیش از این خدا رحمتش را برای کسانی قرار داده است که امر اهل بیت علیهم السلام را در مجالسشان احیا کنند. این مجالس را قدر بدانید. این امنیت است که این مجالس به راحتی برگزار می شود. در زمان رضا شاه جرأت نداشتند مجلسی بگیرند.

 امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر دو نفر مومن همدیگر را زیارت کنند دلشان احیا می شود. اثر این ذکری که فرمودند: در زیارت هایتان امر ما را احیا کنید، آثار متعددی دارد: اولینش این است که ذکر اهل بیت علیهم السلام ذکر خداوند است. یعنی مثل این است که دارید ذکر خدا را می گویید. فرمودند: شیعیان ما کسانی هستند که با هم مهربان هستند. ذکر ما ذکر خدا است.

من باید ببینم حسین علیه السلام چه چیزی را دوست دارد من هم عاشق او شوم. نماز را دوست داشت من هم باید عاشق نماز شوم.

دومین اثر این است که ذکر اهل بیت علیهم السلام باعث آرامش دل ها و قلوب می شود. هر چه آثار برای ذکر خدا است برای ذکر اهل بیت علیهم السلام هم هست. “الا بذکر الله تطمئن القلوب". مثل یک جایی که نور مهتاب به آن بتابد روشن می شود. دلی که در آن ذکر اهل بیت باشد ذکر خدا هم هست.

خاصیت ذکر اهل بیت علیهم السلام این است که اگر گناه کنیم از آن لذت نمی بریم. باید به دنبال خوبی ها بود. جامعه سالم جامعه ای است که ذکر اهل بیت علیهم السلام در آن باشد. این جامعه آرامش پیدا می کند. از خانه و خانواده ای که ذکر اهل بیت علیهم السلام گرفته شود آرامش گرفته می شود. یعنی اگر در خانه ات ذکر اهل بیت علیهم السلام بود در آن آرامش برقرار می شود.

سوم فرمود که دل های شما نسبت به یکدیگر مهربان می شود. خاصیت ذکر اهل بیت این است. قرآن فرمود: کسانی هستند که در دنیا دوست و در آخرت دشمن هستند. اما کسانی که با ذکر اهل بیت علیهم السلام با هم دوست شوند در آخرت هم با هم دوست هستند.

حجت الاسلام الیاسی:

منبع: وارث


فرم در حال بارگذاری ...