« "با خدا" دانلود نرم افزاري ويژه براي ماه مبارك رمضان -مخصوص اندروید 2.3 و بالاتربررسی راهکارها، آداب و برکات انس با قرآن »

ماه تمرین و تقویت معنوی

نوشته شده توسطرحیمی 17ام تیر, 1393


توسلات و توجهاتتان را به پروردگار بيشتر كنيد.

نوافل - مخصوصا نافله‌ى شب - وسيله‌ى مهمى است. شما ببينيد كه خداوند متعال در سوره‌ى مزمل با پيامبر خودش چگونه حرف مى‌زند. بعد از آن‌كه او را به برخاستن در شب و تضرع در نيمه‌ى شب امر مى‌كند، مى‌فرمايد:

«انا سنلقى عليك قولا ثقيلا». البته قيام او با قيام امثال ما فرق مى‌كند؛ طبعا آن ثقلى كه بر دوش آن بزرگوار بود، با ثقلهايى كه بر دوش لاغر و ضعيف ما هست، فرق مى‌كند؛ به همان نسبت، خود ما هم كوچك و ضعيفيم و همان تمرين براى ما هم لازم است. من در زندگى امام بزرگوارمان (رضوان‌الله‌تعالى‌عليه) اين را يافتم كه وقتى بار عظيمى بدون سابقه بر دوش او قرار مى‌گرفت، با اتصال و ارتباط معنوى و قلبى، خودش را تقويت مى‌كرد. در اين اواخر، معمولا ايشان در ماه رمضان با كسى ملاقات نمى‌كردند. من بعد از ماه رمضان كه ايشان را زيارت مى‌كردم، بوضوح مى‌ديدم كه نورانى‌تر شده‌اند؛ به خاطر همين نورانيت بود كه ايشان تا آخرين ماههاى عمرشان مثل كوه ايستاده بودند. سن پيرى معمولا فصل ضعف و انحطاط جسمى و روحى در انسان است؛ ولى جوان از لحاظ روحى و جسمى - هر دو - قوى است؛ اما اين را بايستى به خداى متعال وصل كند، تا در او هيچ چيزى نفوذ نكند. به‌هرحال، در اين مبارزه‌ى عظيمى كه در مقابل شماست و بايد آن را ادامه بدهيد، من تقويت جانب معنوى را واجب مى‌دانم.

بيانات در ديدار با اعضاى كادر مركزى جنبش انقلابى حزب‌الله لبنان 12/12/1370

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: وحید خاصه [بازدید کننده]
وحید خاصه

با سلام مطلب جالبی بود دوستان عزیز بیایید همه با هم در این ماه عزیز برای سلامتی و طول عمر رهبر عزیزمان هم دعا کنیم سید علی جانم فدایت

1393/04/25 @ 01:48
نظر از: مریم [عضو] 
5 stars

سلام دوست عزیزطاعات وعبادات مقبول درگاه احدیت مطلب جالب وپرمغزی بود خسته نباشید
التماس دعای فراوان

1393/04/17 @ 16:08


فرم در حال بارگذاری ...