« آخرین وصیت حضرت زهرا سلام الله علیهااولین شاخصه بلوغ معنوی »

مدینه السابقون السابقون کم داشت!

نوشته شده توسطرحیمی 23ام اسفند, 1394


وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ(الواقعة/10)

و سبقت‏ گيرندگان مقدمند.

فاطمۀ زهرا سلام الله علیها به مردم مدینه فرمود:

چرا با علی این‌گونه رفتار می‌کنید؟ علی به شما سخت نمی‌گیرد. نترسید، علی از دنیای شما چیزی برنمی‌دارد، علی به خودش گرسنگی می‌دهد، و به شما گرسنگی نمی‌دهد، بلکه شما را سیراب خواهد کرد.

لحظه ای که علی از مسجد به خانه برگشت، علی گفت: «اگر عمویم حمزه و برادرم جعفر بود، اینگونه نمی‌شد.» در جای دیگری فرمودند: «اگر 40 یار داشتم اینگونه نمی‌شد» مدینه السابقون السابقون کم داشت.

وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها از مسجد به خانه آمد، گفت: «کاش مرده بودم و این صحنه را نمی دیدم» مصیبت حضرت در مسجد چه بود که چنین فرمود؟

حضرت زهرا سلام الله علیها در مسجد به مردم رو انداخت، و درخواست کمک کرد ولی مردم جواب ندادند…

لازم نیست تمام جامعه «السابقون» باشند، ولی جامعه‌ای سعادتمند خواهد شد، که به «السابقون» احترام بگذارد.

شهید ابراهیم هادی در ورزش کشتی قهرمان بود. یکی از ویژگی‌هایش مروت و جوان‌مردی بود. در هنگام مسابقه، بررسی می‌کرد اگر حریف یک نقطۀ ضعفی داشت (و مثلا ضرب دیده بود) به نقطۀ ضعف حریفش حمله نمی‌کرد، مردانه مبارزه می‌کرد. ما اگر اهل مسابقه در مروت نباشیم، در مسابقه به نقطۀ ضعف حریف حمله خواهیم کرد.

اگر در مملکت ما فرهنگ دینداری «السابقون السابقون» فراگیر شود، یک عده‌ای بیمارگونه علیه تندرویی که می‌خواهد مسابقه را ببرد(مثل شهید ابراهیم هادی) حرف نمی‌زنند. لازم نیست تمام جامعه «السابقون» باشند، ولی جامعه‌ای سعادتمند خواهد شد، که السابقون را بشناسد و به آنان احترام بگذارد. جامعۀ ما سعادتمند خواهد شد، زیرا به شهدا احترام می‌گذارد. دلیل دعای امام(ره) برای اینکه سفرۀ شهادت از جامعه جمع نشود، نیاز جامعه به السابقون است. «سابقون» قله‌های خوبی را فتح می‌کنند و زیبایی‌اش را به همه نشان می‌دهند.

قسمتی از سخنرانی استاد پناهیان در دومين شب عزاداری برای حضرت زهرا سلام الله علیها با حضور رهبر معظم انقلاب - 21/ 12/ 94


فرم در حال بارگذاری ...