« معرفی 47 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس؛ از «من زنده‌ام» تا «آخرین ستاره»روزشمار دفاع مقدس + دانلود نرم افزار »

معرفی سایت تخصصی و اطلاع رسانی دفاع مقدس

نوشته شده توسطرحیمی 30ام مرداد, 1395

بسم الله الرحمن الرحیم
معرفی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج + ویدئـــو

سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج ، مسئولیت جمع آوری ، حفظ ، تدوین و نشر آثار مربوط به دفاع مقدس ملت بزرگ ایران اسلامی را برعهده دارد.

آثار دفاع مقدس عبارتند از کلیه وصیت نامه ها، خاطرات، دست نوشته ها ، عکس ها، فیلم ها، اصوات و قدمگاه ها ، رزمگاه ها و زیارتگاه ها و…
  نهاد ها و سازمان های دیگری هم هستند که در این خصوص اهتمام دارند مثل بنیاد حفظ آثار، بنیاد شهید، سازمان حفظ آثار ارتش ، ناجا و جهاد و یگان های نظامی واحتمالا بعضی تشکل های مردمی .
مجموعه آثار ذکر شده را می توان به گنجینه ای تشبیه کرد که تاکنون تنها بخشی از آن استخراج شده و باید نسبت به استخراج بقیه این گنج بزرگ و با ارزش اقدامات جدی تری بعمل آید.
این سازمان برای تحقق این امر مهم  طرح نهضت جمع آوری که طی آن در یک مدت زمان مشخص کار جمع آوری به پایان برسد را در دستور کار خود دارد قبل از آنکه این آثار دستخوش حوادث روزگار شوند.
هر روز شاهد عروج شاهدان وکبوتران خونین بالی هستیم که سالهای بعد از نبرد را در گوشه بیمارستان ها و کنج خانه هایشان گذراندند که امتداد دفاع مقدس را برایمان تداعی می کردند.
هر روز شاهد رحلت پدران و مادران شهیدانی هستیم که تمام افتخارمان زیستن در جوارملکوتی ایشان بود ولی این فرشتگان آسمانی یک به یک تنهایمان می گذارند و ما هیچگاه نتوانستیم پای درد دل همه آنها بنشینیم وآنها با کوله باری از خاطرات ارزشمند دنیای خاکی ما را ترک می کنند.
فرهنگ دفاع مقدس که همان فرهنگ ایثار ، جهاد و شهادت ، فرهنگ گذشت و فداکاری و مقاومت می باشد ، بیش از هر زمان دیگری می تواند مردم ، جوانان و نوجوانان ما را در مقابله با انواع تهدیدهای دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی واکسینه نماید.
مهم ترین وظیفه سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و دیگر نهاد ها و سازمان های همتراز جمع آوری و حفظ آثار و سپس ارائه به شاعران ، نویسندگان ، فیلم سازان ، پژوهشگران و تاریخ نویسان برای ثبت درست تاریخ دفاع مقدس می باشد تا به عنوان فرهنگی که بدست ملتی بزرگ و سرافراز طی هشت سال دفاع مقدس خلق گردیده و می تواند چراغ راه آیندگان باشد تا هیچگاه هیج ظالم ومتجاوزی  جرات ظلم و تجاوز را به خود راه ندهدبرای همیشه تاریخ جاودان بماند.
امید است این مختصرمورد توجه شما عزیزان قرار گرفته و ما را از نظرات و همکاری های ارزشمند خود بهره مند نمائید.
سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج


فرم در حال بارگذاری ...