« شرط وصول رحمت الهی...نرم افزار اندروید مجالس روضه شوشتری+ دانلود »

معرفی مدرسه علمیه محدثه بروجرد

نوشته شده توسطرحیمی 28ام بهمن, 1394

http://www.whc.ir/system/file/e1cbb76fbd8a4464b512bf2bf588ea00.jpg

 

مدرسه علمیه محدثه(س)در سال 1373تأسیس شده و از سال 1376 تحت نظارت مرکز محترم مدیریت قم بخش خواهران به فعالیت خود ادامه داده است ، مدرسه مذکور تنها مدرسه علمیه خواهران شهرستان بروجرد می باشد ؛ موسس و مسئول محترم آن جناب حجة الاسلام و المسلمین حاج آقا سعید یروجردی (دام عزه) فرزند مرحوم آیت الله شیخ محمدابراهیم نجفی بروجردی و نوه مرحوم آیت الله شیخ علی محمد نجفی بروجردی(قدس سرهما) می باشند.

در حال حاضر حدود دویست نفر طلبه خواهر در پایه های اول تا پنجم مشغول به تحصیل در مقطع سطح (2) می باشند که بعد از گذراندن190 واحد د رسی در طی پنج سال (10ترم ) و ارائه پایان نامه ، مدرکسطح (2) (لیسانس ) به این عزیزان اعطا می گردد ، این مدرک از نظر وزارت علوم معتبر بوده و ارزش علمی و استخدامی دارد و فارغ التحصیلان می توانند با مدرک فوق الذکر به اشتغال یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه های سراسر کشور بپردازند.

شایان ذکر است، این واحد آموزشی تربیتی در سطح استان بیشترین آمار متقاضی برای ثبت نام را دارامی باشد و به علت استقبال زیاد ، طی دو سال اخیر(94-92) به دستور مرکز مدیریت قم تعداد پذیرش به دو برابر افزایش یافته است.

مدرسه علمیه محدثه (سلام الله علیها)، تاسال 1394 تعداد150نفر فارغ التحصیل در مقطع سطح (2) و سطح (1) داشته است .

ازاین تعداد فارغ التحصیل25نفر درحال حاضر به عنوان کادر و اساتید درمدارس علمیه استان (بروجرد –الیگودرز –پل دختر - کوهدشت–نور آباد- دورود- خرم آباد) مشغول به خدمت می باشند:

و تعدادی در ادارات و ارگانهایی مانند آموزش و پرورش ،دانشگاه ، و دادگستری استخدام شده اند،و تعدادی در مقطع سطح سه حوزه و فوق لیسانس دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند

اساتید مدرسه در مقطع سطح سه (فوق لیسانس ) ادامه تحصیل داده و از مرکز محترم مدیریت قم مجوز تدریس دریافت نموده اند.

مراسم فرهنگی در ایام خاص در سالن اجنماعات مدرسه برگزار می گردد و با استقبال مردمی مواجه است.کانون قرآن مدرسه نیز فعال می باشد و تعداد ی از طلاب حافظ قرآن می باشند ؛ هر ساله تعدادی از طلاب در مسابقات قرآنی (حفظ و قرائت و تفسیر و نسیم قرآن ) که زیر نظر مرکز محترم مدیریت قم برگزار می گردد، شرکت نموده و مقاماتی کسب نموده اند.

دفتر مشاوره مدرسه علاوه بر مشاوره و راهنمایی طلاب در زمینه های درسی ، خانوادگی وشخصی (به نحو حضوری وغیرحضوری ) پاسخگوی افراد غیر طلبه نیز می باشد.

تعداد60 نفر از مبلغات مدرسه امام جماعت مدارس می باشند ودر مدارس علاوه بر اقامه نماز کلاسهای احکام و اخلاق رااداره می نمایند؛ 6 نفر از این عزیزان مدارس امین دبیرستان ها را اداره می کنند.

تعدادی از طلاب در کمیته امداد ، پایگاه های بسیج مشغول به فعالیت می باشند ، وتعدادی در روستاها تبلیغ وتدریس قرآن دارند .

در ایام خاص خواهران مبلغه زیر نظر سازمان تبلیغات در مجالس ومحافل شرکت مینمایند وبه سخنرانی ومرثیه سرایی می پردازند.

ساختمان قدیمی مدرسه در عین اینکه فضایی بسیار با صفا و معنوی داشت؛ ولی بسیارمستعمل و قدیمی و در اثر زلزله خسارات فراوانی به آن وارد شده بود ،همچنین از نظر فضای آموزشی با کمبود کلاس های درس مواجه بودیم و توان پاسخگویی به متقاضیان مشتاق تحصیل در حوزه علمیه را نداشتیم . وبه این علت هرساله تعداد زیادی از جوانان متدین ومقید بروجردی از حضور در مکان معنوی حوزه محروم گردیدند،لذا مسئول محترم مدرسه جناب حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا سعید بروجردی (دام عزه ) جهت رفع نقیصه فوق اقدام به خرید زمینی به مساحت حدود5000متر نموده ؛ و فاز اول این مدرسه علمیه (مقطع سطح2) (واقع در شهرک زیبا) به یاری خداوند متعال ساخته و در سال 92 به بهره برداری رسید.

منبع:سایت مدرسه علمیه محدثه بروجرد

نظر از: فروتن [عضو] 

سلام علیک انشا..موفق باشید التماس دعا

1394/11/28 @ 07:33


فرم در حال بارگذاری ...