« میشود قسمت آن که جگرش بیشتر استملائکه از جوانی که با هوا و هوس خود می‌جنگد، حیرت می‌کنند »

نتیجه اسلام لیبرال، فاصله گرفتن از احکام دینی

نوشته شده توسطرحیمی 4ام دی, 1398

 

 

آیت‌الله رضا رمضانی همزمان با چهارمین سالگرد فاجعه زاریا و حبس غیرقانونی شیخ ابراهیم زکزاکی در نشست خبری که سه‌شنبه ۳ دی برگزار شد، گفت: راهبرد مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام معرفی اسلام ناب است.
وی با بیان اینکه برخی در صدد هستند که اسلام را تنها از یک وجه معرفی کنند، افزود: بی شک موضع‌گیری در برابر جریان استکبار ضمن اینکه یک امر عقلی است، در دین هم مورد توجه قرار گرفته است.
دبیر مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام با بیان اینکه مکتب اهل بیت علیهم السلام باید در دنیا به بهترین شکل با ادبیات جهانی معرفی شود، گفت:

نگاه مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام یک نگاه جهانی است و نگاهی قومیت‌گرایی نیست.


آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه ما در معرفی اسلام با انواع قرائت‌ها مواجه هستیم که در این میان ۲ قرائت عمده که آسیب‌زا هم هستند وجود دارد، عنوان کرد: یک قرائت، قرائت اسلام لیبرال است. نتیجه اسلام لیبرال فاصله گرفتن از شریعت و احکام دینی و سکولاریزه کردن جامعه اسلامی است قرائت دیگر، قرائت «اسلام افراطی» است، ادبیات این دسته هم یک ادبیات غیردینی و غیر اسلامی است.
وی افزود: مجمع جهانی اهل بیت تأکید دارد که اسلام ناب باید به صورت دقیق و مستند به جهانیان عرضه شود و ما معتقدیم که نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی هم برای جلوگیری از افراط و تفریط در قرائت اسلام بود.
دبیر مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام ادامه داد: ما معتقد هستیم که رعب و وحشت و خشونت در هر جایی از دنیا محکوم است چه این رعب و وحشت نسبت به مسلمانان باشد چه نسبت به غیرمسلمانان در چند دهه اخیر مسلمانان به شدت قربانی نظام استکباری بوده‌اند.
آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه اتفاقات سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در نیجریه به هیچ عنوان قابل قبول نبود، گفت: شیخ ابراهیم زکزاکی به لحاظ فردی دارای شاخصه‌های بسیار برجسته‌ای است و به لحاظ اجتماعی همواره راهبرد صلح و زندگی مسالمت‌آمیز را تبلیغ کرده است.
وی با بیان اینکه رهبر شیعیان نیجریه همواره به دنبال وحدت دنیای اسلام و تقریب بین مذاهب اسلام بوده است، گفت: نگاه شیخ زکزاکی یک نگاه تقابلی نیست. هیچ‌گاه بنای ایشان بنای مخالفت با قانون نیجریه نبوده است، زیرا او به شدت فردی قانون‌گرا و صلح‌طلب است.
دبیر مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام با بیان اینکه تمام موسساتی که شیخ زکزاکی عضو آن‌ها بود موسسات خیریه‌ای بودند که آسیب‌های اجتماعی نیجریه را برطرف می‌کردند، افزود: به هیچ وجه پذیرفتنی نبود که سازمان ملل پس از فاجعه زاریا، هیچ حمایتی را از مسلمانان نیجریه و شیخ زکزاکی انجام ندهد.
وی با بیان اینکه متخصصان علوم پزشکی حال شیخ زکزاکی را وخیم ارزیابی کردند، گفت: شیخ زکزاکی با بیماری‌های متعددی مواجه است به شدت نیازمند مداوای اورژانسی است.
آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه ما در اسرع وقت باید به دنبال این باشیم که زمینه مداوای شیخ زکزاکی را مهیا کنیم، گفت: رهبر شیعیان نیجریه امروز از هر جهت آسیب دیده و آزرده خاطر است. شیخ زکزاکی طی دو سه سال گذشته ۶ فرزند و همشیره خود را از دست داده است. ایشان باید مورد دفاع انسانی قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام ۷۰۰ عضو خارجی دارد و اکنون ۴۰۰ نفر دیگر هم درخواست عضویت در مجمع جهانی را دارند، گفت: مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام یک نهاد غیردولتی است و شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه هم یکی از اعضای بین‌المللی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام است.
آیت‌الله رمضانی ادامه داد: مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در حمایت از شیخ زکزاکی کار رسانه‌ای خود را به ۲۵ زبان زنده دنیا انجام داده است.
وی گفت: طبق آخرین اطلاعاتی که دیشب به دست آوردیم، بر خلاف برخی شایعات، الحمدلله شیخ زکزاکی زنده است، اما وضعیت ایشان وضعیت مناسبی نیست و پزشکان متخصص معتقدند ایشان باید تحت مداوای فوری قرار بگیرد.

خبرگزاری صدا و سیما 


فرم در حال بارگذاری ...