« هشدار رهبر انقلاب به عربستان/ فرجام برجاممهربانی با مردم باعث جلب رحمت خدا می‌شود. »

والدین نزدیک‌ترین الگوی تربیتی فرزندان هستند

نوشته شده توسطرحیمی 8ام فروردین, 1395

یک کارشناس دینی:

والدین نزدیک‌ترین الگوی تربیتی فرزندان هستند

حجت الاسلام صادق گلزاده در سلسله جلسات بیان معارف اهل بیت(علیهم السلام) که با حضور جمعی از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: یکی از مقدس‌ترین واژه ها در ساحت دین و دین داری «خانواده» است.

وی با اشاره به اینکه زیباترین واژه در کانون خانواده «فرزند» است، اظهار کرد:

در اسلام دستورات متعددی در زمینه تربیت صحیح فرزند صادر شده است.

این کارشناس دینی تصریح کرد: رفیع‌ترین و با ارزش‌ترین مفهوم در حوزه خانواده مسئله تربیت فرزند است که پدر و مادر وظیفه دارند در حد توان خود در این زمینه کوشا باشند.

وی با بیان اینکه فرزند برای تربیت‌پذیری نیاز به الگو دارد، ابراز کرد: والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که فرزندان از رفتار و کارهای آن‌ها الگو برداری می کنند.

دایره تربیت در اسلام بسیار گسترده است و شامل تربیت اعتقادی، اخلاقی و تربیت عاطفی است که در همه این حوزه ها تربیت باید همراه با عمل و رفتار باشد.

ما والدین باید فرزندان خود را به گونه ای تربیت کنیم که وارثان خوبی برای ما باشند، چرا که کارهای نیک فرزندان به حساب ما هم نوشته می شود.

گلزاده با بیان اینکه انسان باید در عمل و گفتار به تربیت فرزند خود توجه داشته باشد، اظهار کرد: فرزندان به خصوص در سنین کودکی ما را داناتر و بهتر از خود می دانند، به همین خاطر سعی می کنند کارها و گفتار پدر و مادر را تکرار کنند.

وی عنوان کرد: بچه ها به خاطر فطرت پاکی که دارند، والدین خود را نیز پاک می دانند و از آنجا که خود راستگو است هرگز در باورشان نمی گنجد که پدر یا مادر به آن‌ها دروغ بگویند.

رفتار والدین حتی در سنین بالاتر که فرزندان وارد محیط اجتماع می شوند نیز در فرزند تاثیر دارد، بنابراین باید همیشه مراقب رفتار خود باشند.

وی یادآور شد: وقتی والدین به فرزند امر می‌کنند که نماز اول وقت بخواند، خود نیز باید به انجام این کار مقید باشند تا فرزند عملا تقید به نماز اول وقت را یاد بگیرد.

منبع:به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی،

کلیپ: فرزندان، آیینه والدین


فرم در حال بارگذاری ...