« والدین نزدیک‌ترین الگوی تربیتی فرزندان هستندبرای رسیدن به رضای الهی باید به اهل بیت علیهم السلام خدمت کنیم »

مهربانی با مردم باعث جلب رحمت خدا می‌شود.

نوشته شده توسطرحیمی 8ام فروردین, 1395

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی:
مهربانی با مردم باعث جلب رحمت خدا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان اینکه خوش اخلاقی یکی از دستورات اسلام است، گفت: مهربانی با مردم باعث جلب رحمت الهی می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی در سلسله جلسات تبلیغی مذهبی حرم مطهر که با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: زندگی ماشینی بر رفتار و اخلاق ما اثر گذاشته و اخلاق برخی از ما را سرد و خشن کرده است.

وی تصریح کرد: در گذشته انسان ها نسبت به هم مهربان‌تر بودند، ولی زندگی ماشینی انسان ها را از هم دور کرده است، به همین خاطر مردم کمتر با هم معاشرت و رفت و آمد دارند.

این کارشناس دینی افزود: در زمین و آسمان هیچ چیزی به اندازه مهربانی و اخلاق خوش موجب جلب رحمت خدا نمی شود، بنابراین انسان مومن باید سعی کند که با محبت و مهربانی رحمت الهی را متوجه خود کند.

وی ادامه داد: رعایت اخلاق در محیط خانواده از اهمیت بیشتری برخوردار است، چرا که فرزندان به عنوان گل های باغ زندگی در سایه بارش باران محبت، رشد بهتری خواهند داشت.

راشد یزدی صبر در برابر مشکلات را از جمله عواملی دانست که باعث ایجاد آرامش در خانواده می شود و اظهار کرد: باید توجه داشت که با عصبانیت و تند خویی نه تنها مشکلات انسان حل نمی شود، بلکه مشکلات او بیشتر می شود.

وی ادامه داد: بچه ها برای رشد و تعالی نیازمند داشتن محیطی آرام و امن هستند و اگر والدین با تندخویی و عصبانیت محیط خانواده را ناآرام کنند، اولین کسی که آسیب می بیند، فرزندان هستند.

این کارشناس امور خانواده اظهار کرد: اگر زن و شوهری به دلایلی با هم قهر می کنند، این قهر نباید بیش از سه روز باشد چرا که در این صورت اعمال و عبادات آن‌ها مورد قبول درگاه خداوند قرار نمی گیرد.

وی خاطرنشان کرد: والدین باید با فرزندان خود به خصوص فرزندان نوجوان با نرمی و مهربانی رفتار کنند، چرا که آنان روحیه ای بسیار حساس و آسیب پذیر دارند.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: از آنجا که شخصیت انسان در دوره نوجوانی شکل می گیرد، بنابراین نوجوان نیاز به ابراز وجود دارد و والدین باید به او میدان بدهند و در صورت امکان در انجام امور مهم با او مشورت کنند.

وی اخلاق خوش و داشتن چهره‌ای خندان و بشاش را از جمله نشانه های بهشتیان برشمرد و عنوان کرد: کسی که دارای این خصوصیات باشد، محیط خانواده را نیز تبدیل به بهشت می کند.

نظر از:  

بهترين شما، كسانى هستند كه برخوردشان با مردم، از همه بهتر است. چهرهاى گشاده دارند كه مردم رغبت مىكنند با آنان انس و الفت بگيرند.
حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم

سلام علیکم بهترین دوست و همسنگرم
ایام به کامتان

یا علی علیه السلام

1395/01/08 @ 12:47


فرم در حال بارگذاری ...