« جمله ای که حضرت آقا بر عکس یک آزاده نوشتند!!!مسلمانان غیرت خود را فراموش کرده‌ا‌‌ند »

پیشگویی امام صادق(علیه السلام) درباره شهر قم و ظهور امام زمان(عج)

نوشته شده توسطرحیمی 26ام مرداد, 1394

 از امام صادق علیه السلام روایت شده:

آگاه باشید بهشت هشت در دارد که سه در آن در قم باز می‌شود.

در آینده زنی از فرزندان من به نام فاطمه بنت موسی رحلت می کند که به شفاعت او همه شیعیان وارد بهشت می‌شوند.

حجت الاسلام محمدحسین میرلوحی، کارشناس معارف اسلامی با مقایسه مقام حضرت معصومه سلام الله علیها با حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت:

شباهت نام این دو مقام بزرگوار بسیار جای تأمل دارد چرا که نمی توان متصور شد اهل بیت علیه السلام نام فرزندان خویش را بدون حساب انتخاب کرده باشند.

وی تصریح کرد: از شباهت های دیگر حضرت فاطمه و حضرت معصومه سلام الله علیها این است که هر دو این بزرگواران در مسیر دفاع از ولایت، یکی برای امیرالمومنین علیه السلام و یکی برای امام رضا علیه السلام به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام میرلوحی با اشاره به عبارت عربی “فداها ابوها” اظهار داشت:

تعبیر فوق العاده عجیبی که پدران این دو بزرگوار برای آنها بکار بردند نیز یکسان است. هم پیامبراکر (صلی الله علیه و آله) در مورد فاطمه زهرا سلام الله علیها هم امام کاظم علیه السلام در مورد فاطمه معصومه تعبیر “پدرش فدایش شود” با عبارت عربی “فداها ابوها” را بکار بردند که باعث حیرت انسان می شود.

این کارشناس معارف اسلامی افزود: مکاشفه پدر حضرت آیه الله العظمی مرعشی از دیگر نکات جالب در خصوص مقام دوبانوی بزرگوار تاریخ اسلام است به طوری که ایشان چهل شب در حرم امیرالمومنین علیه السلام بیتوته می کند و در شب آخر حضرت را در حال مکاشفه می بیند.

وی ادامه داد: حضرت می فرمایند حاجتت چیست، وی عرضه می دارد می خواهم قبر فاطمه زهرا سلامه الله علیها را ببینیم . حضرت می فرمایند اینکه مقدور نیست اما اگر خواستی فاطمه زهرا سلام الله علیها را زیارت کنی برو و فاطمه معصومه سلام الله علیها را در قم زیارت کن. واقعا این تعبیر معتبر انسان را حیران می کند. چرا باید زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها با یک امام زاده مقایسه شود و با یک امام مقایسه نشود؟!

حجت الاسلام میرلوحی خاطرنشان کرد: نکته جالب این است که بدانیم حضرت امام کاظم علیه السلام سی و هفت فرزند و بیشترین تعداد اولاد را داشتند که 18 تا از فرزندان دختر بودند اما فقط در مورد حضرت معصومه ما این چنین روایات شگفت انگیزی داریم.

وی اظهار داشت: عجیبترین این روایات آن است که شیخ هاشم بحرانی در عوالم العلوم که بدست مرحوم تازه گذشته حضرت آیه الله موحد ابطحی تنقیح شده است آمده که امام صادق فرمود که “آگاه باشید که قم، کوفه صغیره است(نظیر کوچکی از کوفه) آگاه باشید بهشت هشت در دارد که سه در آن در قم باز می شود. در آینده زنی از فرزندان من به نام فاطمه بنت موسی رحلت می کند که به شفاعت او همه ی شیعیان وارد بهشت می شوند. همانطور که می دانید بنابر عقیده شیعه تنها راه ورود به بهشت شفاعت است که بنابراین روایت حضرت معصومه همه بهشتیان را شفاعت می کند.”

این کارشناس معارف اسلامی با اشاره به اینکه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها ملجأ شیعیان عالم شده است، گفت: همانطور که در پیشگویی امام صادق علیه السلام که صاحب کشف الاسرارنقل می کند آمده بود که: َ يأزر [يَأْرِزُ] عَنْهَا الْعِلْمُ كَمَا تأزر [تَأْرِزُ] الْحَيَّةُ فِي جُحْرِهَا ثُمَّ يَظْهَرُ الْعِلْمُ بِبَلْدَةٍ يُقَالُ لَهَا قُمُ‏ وَ تَصِيرُ مَعْدِناً لِلْعِلْمِ وَ الْفَضْلِ و ذلك عند قرب ظهور قائمنا (علم از کوفه رخت بر می بندد و در قم طلوع می کند و این در نزدیکی های ظهور است) بنابراین قم الان یک مرکز حقیقی و پایگاه جدی همه شیعیان عالم برای صدور معارف امام زمان شده و این هم به برکت کریمه اهل بیت است که از دور دست ترین نقاط عالم گرد وجود ایشان جمع شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان

 


فرم در حال بارگذاری ...