« حمایت مالی عربستان از مستشرقان شیعه شناسیخوش اخلاقیِ دین مدارانه، بهترین عامل ثبات زندگی زناشویی است »

گناه زندگی انسان را سست‌تر از تار عنکبوت می‌کند

نوشته شده توسطرحیمی 3ام دی, 1398

 

حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم هاشمیان» شامگاه یکشنبه ۱ دی ماه در مسجدجامع غدیر خم به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: گناه در همین دنیا بر زندگی فردی و اجتماعی انسان آثار نامطلوب دارد.
 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروزه گناه از جمله عوامل افزایش مشکلات بشری است، ابراز کرد: کسی که بر آثار گناه در دنیا و به ویژه آخرت ایمان دارد هرگز گناه نمی کند زیرا بر کیفر بسیار سخت گناه در آخرت آگاهی دارد.

 وی درباره عدم غفلت از آخرت با استناد به آیاتی از قرآن کریم، بیان کرد:

خداوند در قرآن کریم می‌فرماید:

ما پس از مرگ شما را زنده می کنیم، اگر انسان به گردش فصل ها توجه کند که گیاهان می میرند و سپس زنده می شوند بیشتر به مرگ و قیامت توجه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان افزود: تغییر فصول همه نشان از قدرت الهی دارد که چگونه گیاهان را پس از مردن زنده می‌کند، قیامت هم به همین شکل است انسان‌ها پس از مرگ زنده می‌شوند.

 این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قدرت و رحمت الهی در عالم هستی به وضوح نمایانگر است، گفت: اگر انسان به عالم هستی توجه و دقت کند به طور قطع قدرت الهی را مشاهده خواهد کرد.

 وی با استناد به آیات دیگری از قرآن کریم تاکید کرد:‌ دنیایی که گناهکاران و دشمنان دین الهی برای خود می‌سازند از تار عنکبوت سست‌تر است و به راحتی نابود می‌شود، وقتی انسان به دنیا دلبستگی پیدا و آخرت را فراموش کند، دچار خسارت بسیار بزرگ می‌شود.

 حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با بیان اینکه همه هستی در تسخیر خداوند متعال قرار دارد، ابراز کرد: همه مخلوقات دارای شعور و نطق هستند انسان در دنیا آنها را نمی‌شنود اما در عالم آخرت خواهد دید، حتی گاهی یک گناهکار به دروغ منکر گناه خود می‌شود در مقابل اعضا و جوارح او شهادت بر گناه او می‌دهند.

 این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه هستی و شب و روز آن با محاسبات دقیق الهی در حرکت هستند، گفت:‌ اگر انسان به این نظم دقیق الهی توجه کند عظمت و قدرت خداوند را خواهد دید.

 وی افزود: ارتباط انسان با خداوند به نفع خود او است که می‌تواند آن را با نماز و دعا تقویت کرده و افزایش دهد.

 حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان در پایان خاطرنشان کرد: گناه، زندگی دنیوی و اخروی انسان را نابود می‌کند انسان باید از آن پرهیز کند به همین واسطه باید به رحمت الهی پناه ببرد.

شبستان 


فرم در حال بارگذاری ...