آرشیو برای: "مرداد 1394, 02"

به لهجه باران به مادر گل‌ها سلام!(به مناسبت سالروز تخریب بقیع)

نوشته شده توسطرحیمی 2ام مرداد, 1394
امروز بهشت بقیع پشت دیوارهای جهل و جمود و جنون اسیر شده است! اینجا همان جاییست که باید دلت پروانه وار گرد شمع‌هایی بگردند که مزارشان خاموش و واسطه‌اند بین تو و خدا. هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری مصادف است با سالروز یک اتفاق تلخ در تاریخ بشریت، که دل هر… بیشتر »

امتحانات الهی در دوران غیبت بستری برای آماده‌سازی ظهور

نوشته شده توسطرحیمی 2ام مرداد, 1394
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: امتحانات در عصر غیبت حضرت، بستری برای آماده‌سازی عالم برای ظهور و آزمونی برای رشد شیعیان است و با وقوع این ظهور حضرت بین مومنان بر می‌گردند و رابطه مومنان با حضرت برقرار می‌شود. به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران،… بیشتر »

امتحانات سخت و دشواردر زمان غيبت

نوشته شده توسطرحیمی 2ام مرداد, 1394
  تمام مدت غيبت دوره امتحان و آزمايش است. حفظ دين از نگاه داشتن آتش در كف دست دشوارتر خواهد شد... بر حسب آن چه كه مشهور است در دوره غيبتِ حضرت مهدى(عليه السلام) كه بسيار طول خواهد كشيد امتحانات سخت پيش مى آيد بگونه اى كه شخص با ايمان صبح مى كند ولى در… بیشتر »

سوار سبز

نوشته شده توسطرحیمی 2ام مرداد, 1394
کاش از دلبر نشانی داشتیم             بر سر کویش مکانی داشتیم                         از برای مهدی صاحب زمان                                     در دل خود جمکرانی داشتیم. باز عصر جمعه شد، گاه وعده ظهور چشم های منتظر، جاده های بی عبور باز در سکوت… بیشتر »

پاداش مخصوص عبادالرحمن‏

نوشته شده توسطرحیمی 2ام مرداد, 1394
از آن جا كه بندگان ممتاز خدا با داشتن دوازده ويژگى، در صف مقدم مؤمنان قرار دارند، خداوند به مناسب، پاداش آنان را عالى‏ترين درجه بهشتى قرار داده كه داده كه داراى امتيازت مهم است. نخست مى ‏فرمايد: غرفه بهشت در اختيار آنان قرار مى‏ گيرد. غرفه به معناى… بیشتر »

نقد افكار وهّابيّت در حوزه توسل/ توسّل به پيامبران ريشه قرآنى دارد (1)

نوشته شده توسطرحیمی 2ام مرداد, 1394
  توسّل به پيامبران ريشه قرآنى دارد 1. دستور قرآنى بر توسل به رسول اكرم صلى الله عليه و آله : استغاثه به انبياء و پيامبران الهى و تقاضاى شفاعت از آنان در دوران حيات و زندگى آنان مسئله اى است قرآنى و هيچ گونه تضادّى با مبانى اعتقادى شيعه ندارد، چنانكه… بیشتر »

بداء

نوشته شده توسطرحیمی 2ام مرداد, 1394
بداء به چه معنى است و آيا اعتقاد به آن صحيح مى باشد؟ خداوند متعال در مورد انسان دو نوع تقدير دارد: 1ـ تقدير حتمى و قطعى كه هرگز تغيير نمى يابد. 2ـ تقدير معلّق و مشروط، كه در صورت فقدان بعضى شرايط عوض مى شود و تقدير ديگرى جاى آن مى نشيند. با توجه به اين… بیشتر »

انديشه، تدبّر، تفكّر

نوشته شده توسطرحیمی 2ام مرداد, 1394
  أَلا لا خَيْرَ فى عِلم لَيْسَ فيهِ تَفَهُّمٌ أَلا لا خَيْرَ فى قَرَائة لَيْسَ فيْها تَدَبُرٌ أَلا لا خَيْرَ فى عِبادَة لَيْسَ فيْها تَفَكُّرٌ(1) ترجمه: آگاه باشيد: دانشى كه در آن انديشه نيست سودى ندارد! آگاه باشيد: تلاوت قرآن كه در آن تدبّر نباشد… بیشتر »