« اقتصاد مقاومتي تنها راه سد کردن اتوبان نفوذي است که اقتصاد نئوليبرال ايجاد کرده است.زیارت حسین علیه السلام مثل تجهیز ۱۰۰۰ مجاهد به اسب جنگی! و مثل آزاد کردن ۱۰۰۰ برده! »

به یاد شهید ادواردو آنیلی/تاملی بر مرگ سوال برانگیز «ثروتمندترین شیعه تاریخ»

نوشته شده توسطرحیمی 24ام آبان, 1394

24 آبان ماه سالگرد شهادت مهدی ادواردو آنیلی ثروتمندترین شهید تاریخ بشریت است. یاد او را گرامی بداریم.

پسر ثروتمند ایتالیایی و مالک کارخانجات اتومبیل سازی فیات، فراری، مازراتی، آلفا رومئو، لانچیا، آبارت، اویکو به همراه چندین کارخانه تولید قطعات صنعتی، چند بانک خصوصی، شرکتهای طراحی مد و لباس، روزنامه‌های پرتیراژ لاستامپا و کوریره دلاسرا، باشگاه اتومبیل‌رانی فراری و باشگاه فوتبال یوونتوس بود. افزون بر این‌ها چندین شرکت ساختمان‌سازی، راه‌سازی، تولید لوازم پزشکی و بالگردسازی هم وجود دارد که خانواده آنیلی جزء سهام‌داران اصلی آن‌ها است.

روحش شاد- یادش گرامی


تاملی بر مرگ سوال برانگیز «ثروتمندترین شیعه تاریخ»

15 سال پیش در چنین روزی مردی از صحنۀ روزگار حذف شد که 60 میلیارد دلار “درآمد سالانه” را نادیده گرفته بود تا پیرو مکتب اهل بیت (علیهم السلام) شود.

 ادواردو آنیلی در 9 ژوئن 1954 در نیویورک متولد شد. وی پس از اتمام تحصیلاتش در کالج آتلانتیک، برای ادامه تحصیلاتش در زمینه ادبیات مدرن و فلسفه شرق به دانشگاه پرینستون رفت. پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، برای مطالعه عرفان و مذاهب شرقی به کشورهای هند و سپس به ایران سفر کرد و در جریان سفرش به کشورمان به تشیع گروید.

سناتور جیوانی آنیلی، پدر “ادواردو” یکی از پولدارترین و بانفوذترین افراد ایتالیا و مالک کارخانه‌جات اتومبیل‌سازی فیات، فراری، لامبورگینی، لانچیا، آلفارمو و آیوکو، به همراه چندین کارخانه تولید قطعات صنعتی، چند بانک خصوصی، شرکت‌های طراحی مد و لباس، روزنامه‌های پرتیراژ “لاستامپا” و “کوریره دلاسرا"، باشگاه اتومبیل‌رانی فراری و باشگاه فوتبال یوونتوس بود.

 

علاوه بر این‌ها، چندین شرکت ساختمان‌سازی، راه‌سازی، تولید لوازم پزشکی و هلیکوپترسازی هم وجود دارد که خانواده آنیلی جزء سهام‌داران اصلی آن‌ها می‌باشند. میزان ثروت و نفوذ خانواده آنیلی به حدی است که رسانه‌های ایتالیا از آن‌ها به عنوان خاندان پادشاهی ایتالیا نام می‌برند. کارشناسان اقتصادی درآمد سالانه خانواده آنیلی را بالغ بر ۶۰ میلیارد دلار تخمین می زنند که حدود ۳ برابر درآمد نفتی جمهوری اسلامی ایران است.

صفحات: 1·

نظر از:  
موسسه آموزش عالی حوزوی دامغان

سلام مطلب جالبی بود.موفق باشید

1395/02/28 @ 11:49
نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 

سلام موفق باشید

1394/08/25 @ 11:05


فرم در حال بارگذاری ...