« آيا ما منتظريم؟گفتم این جمعه یار می آید »

تجربه تلخی به‌نام "وان نایت استند"

نوشته شده توسطرحیمی 24ام آذر, 1396

 

در جریان “وان نایت استند” دو نفر، تنها برای یک شب طرح دوستی و هم‌باشی می‌ریزند و طی این مدت زمان رابطه جنسی چند ساعته‌ای را با هم تجربه می‌کنند.

وان نایت استند

احتمالا اخیرا اصطلاح وان نایت را شنیده‌اید. اصطلاحی که تجربه یک شب رابطه جنسی را برای شما محیا می‌کند. قضیه از آنجا شروع شد که در پی تهاجملات فرهنگی و اشاعه بی بند و باری در برقراری روابط جنسی میان افراد مختلف جامعه، چندی پیش به پیشنهادی بی شرمانه تحت عنوان “وان نایت استند” (One night stand) برخوردیم.

وان نایت استند چیست؟

در جریان “وان نایت استند” دو نفر، تنها برای یک شب طرح دوستی و هم‌باشی می ریزند و طی این مدت زمان رابطه جنسی چند ساعته‌ای را با هم تجربه می کنند. به گفته تحلیل‌گران غربی این مدل از رابطه، رایج‌ترین مدل از خیانت افراد متاهل است زیرا مردان و زنان متاهلی که در زندگی زناشویی خود به هر دلیلی با مشکلات جنسی مواجه هستند به سمت و سوی تجربه رابطه جنسی با دیگری سوق پیدا می‌کنند و شاید به همین خاطر است که این نوع از رابطه، اغلب محدود به یک شب شده و به آن “ایستگاه شبانه” نیز گفته می شود. باید توجه داشت که اغلب این افراد سعی در پنهان سازی رابطه خود داشته و برای آن از افشای هویت حقیقی، خودداری می کنند تاجایی که نام و شماره تماس رد و بدل شده نیز نادرست است که ردی از خود به جا نگذارند.

این قبیل رابطه ها نه تنها بنیان خانواده را متزلزل می کند بلکه اعتماد دو جانبه همسر و شریک زندگی را نیز در افراد متاهل به ورطه نابودی می رساند.


باید توجه داشت که وان نایت استند تنها محدود به متاهلین نبوده و میان افراد مجرد نیز طرفداران فراوانی دارد و چون این رابطه برسر تنوع‌طلبی (رابطه جنسی رنگین کمانی) و یا نیاز جنسی بوده، عاری از هرگونه احساس و تعهدات عاطفی است که این مهم در دراز مدت باعث بروز آسیب های روحی و روانی فراوانی در فرد می‌گردد. قابل توجه آنکه اگر از آسیب های روحی و روانی بگذریم از آسیب های جسمی که به فرد وارد می شود و بسیار خطرناک و غیر قابل جبران است نمی توان گذشت. از جمله این آسیب‌ها می‌توان به بروز انواع بیماری های مقاربتی اشاره کرد که به دلیل عدم آگاهی و اطلاع کافی  از سوابق جسمی طرف مقابل و آشنایی ناگهانی (یک روزه) به فرد دیگر سرایت می‌کند.

آنچه که در این میان اهمیت ویژه ای دارد نحوه و همچنین هدف از برقراری وان نایت استند است.  با توجه به آنچه که گفته شد در می‌یابیم که صرف نظر از ماهیت جریان وان نایت استند نحوه آشنایی و روند آن نه تنها با فرهنگ اسلامی-ایرانی سازگاری ندارد بلکه ناقض آن نیز می باشد. فرهنگ کشور ما فرهنگی اصیل با بن مایه‌ی دینی است که سبک زندگی اسلامی، برازنده ترین مسیر حرکت آن محسوب می شود.
سبک زندگی اسلامی روشی هنجار مدارانه، برپایه و اساس دین مبین اسلام و با اصول خانواده گرایی، دوری از تجرد گرایی و چهارچوب هایی عاری از هرگونه تجمل گرایی بنا نهاده شده است. بی‌شک در پیش گرفتن این رویه علاوه بر سمت و سو دادن اصولی به زندگی اقشار مختلف جامعه بخصوص جوانان، ارزش ها و هنجارهای فرهنگی-اجتماعی را حفظ نموده و در ارتقاع سطح استحکام بنیان های خانواده تاثیرات چشمگیری خواهد گذاشت. اما متاسفانه امروزه شاهد ورود پنهانی فرهنگ منحط غربی در کشورمان هستیم و از آنجایی که این روند به پاره‌ای از خط قرمزها مربوط می‌شود، از بررسی، واکاوی و اطلاع رسانی درباره‌ی آسیب‌های آن خودداری می‌کنیم. همین موضوع سبب پیشروی آین قبیل جریان‌های نامتعارف، آن هم با سرعتی غیرقابل تصور شده است.

دلایل پدید آمدن وان نایت استند

بی تردید پدید آمدن جریان وان نایت استند دلایل متفاوتی دارد که از منظر اجتماعی و روان شناسی قابل بررسی است. اما می‌توان عمده دلایل آن را ترویج بی‌بند و باری، اشاعه فرهنگ غربی و تنوع طلبی در برقراری روابط جنسی عنوان کرد.
شاید به تعبیر دیگر بتوان ورود این قبیل روابط نامتعارف به کشورمان را نوعی از انواع هزار گانه تهاجم فرهنگی دانست که با هدف تغییر الگوی سبک زندگی راه‌اندازی شده تا جوانان را ترقیب به شکستن مرزها و عبور از خط قرمزهای رایج در جامعه کند. این قبیل رابطه ها نه تنها بنیان خانواده را متزلزل می‌نماید بلکه اعتماد دو جانبه همسر و شریک زندگی را نیز در افراد متاهل به ورطه نابودی می رساند.  

کلام آخر

در این میان باید توجه داشت که یکی از مهم ترین راهکارهای جلوگیری از اشاعه چنین تفکرات نامتعارف و هنجارشکنانه در جامعه، ارتقاع سطح فرهنگ ایرانی اسلامی است. بی تردید این مهم در کنار دیگر برنامه‌های فرهنگی و آموزش‌های اجتماعی می‌تواند بطور چشم گیری در دفع نفوذ فرهنگ منحرف غربی در کشورمان تاثیرگذار باشد.

در آخر این سوال در اذهان عمومی ایجاد می‌شود که براستی جامعه ما به کجا کشیده شده است که باید شاهد چنین روابط وقیحانه‌ای باشیم؟ چرا نگاه‌ها تنها بُعد جنسی افراد را می‌بیند؟ و چرا اصول اخلاقی و مبتدیات فرهنگی تا این اندازه کم‌رنگ شده است؟

تبیان

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: دهسنگی [عضو] 
5 stars

سلام ممنون از مطلبتون
منتظر حضورتون در وبلاگم هستم
http://kovsar-aliabad.kowsarblog.ir/
یاعلی (علیه السلام)
التماس دعا…

1396/09/28 @ 12:13
نظر از:  
5 stars

سلام زیبا بود خوش حال میشم که به وبلاگ ماهم سربزنید
http://bazigaran-haghighi.kowsarblog.ir/

1396/09/26 @ 22:58
نظر از: ستاره مشرقي [عضو] 

مفید بود

1396/09/24 @ 19:33


فرم در حال بارگذاری ...