« علاج خطورات نفسانی و شیطانی چیست؟نگاهی به فیلم ضدایرانی «سپتامبرهای شیراز» »

حقوق زن نسبت به مرد

نوشته شده توسطرحیمی 16ام مرداد, 1395

مردها گمان نکنند که خداوند زنها را فقط برای اطفاء نار شهوت آنها خلق فرموده ، اگر یک قسمت مهم زندگی که عبارت از زحمات در تحصیل معاش است به عهده و تدبیر مردها است، قسمت مهم تر یعنی حمل و ارضاع و تربیت اطفال و تدبیر منزل وظیفه اختصاصی زن است.
زن موجود جمیل و ظریفی است که مظهر جمال خلقت است. پیغمبر اسلام (صلی الله علیه و آله) زن را محترم می داشت ؛ چقدر سفارش درباره محبت و مهربانی و رفق و مدارای با آنها فرموده، به زنها سلام می کرد و مکرر می فرمود: ( من از دنیای شما سه چیز را دوست می دارم، یکی عطر و دیگری زنها و روشنی چشم من در نماز است). و در موقع تنگدلی یا پس از تحمل وحی به عایشه ( کلمینی یا حمیرا)
می فرمود.
و نیز پیغمبر اکرم که شالوده و مظهر رحمت حق بود زنجیر عبودیت [بندگي و بردگي ] زن را پاره نمود و در شئون زندگی زن را هم دوش و هم قدر مرد قرار داد و امور مالی وی را اجازه داد که خودش مستقیماً اداره کند و نیز در امور دیگر از قبیل خرید و فروش، اجاره، استجاره، وکالت، وصایت و غیراین ها اذن مداخله به وی داد.
و اگر زن در بعض کارها مداخله نکند نه از جهت نقص و ضعف مسلوب الاختیار گردیده بلکه کارهای اختصاصی او از قبیل وضع حمل و تربیت اولاد که به مراتب مهم تر از کارهای خارجی است و به میزان طبیعی برای زن معین شده او را از کارهای دیگر باز داشته.
غرض آن که شارع اسلام بین زن و مرد در حقوق از هر جهت تساوی قرار داده و این منت بزرگی است بر زن ها .
در سوره بقره آیه 238 فرموده: « وَ لَهُنَّ مِثْلُ الَّذِي عَلَيْهِنَّ بِالْمَعْرُوفِ ».[1]
و همان طور که زن موظف است با شوهر نیکی کند و حقوق وی را اداء کند شوهر نیز موظف است با زن نیکی و خوش رفتاری کند و حقوق وی را اداء کند.[2]


پی نوشت :
1.براي زنان به خوبي حقوقي است (كه از طرف مردان بايد رعايت شود)
2.روش خوشبختي، بانو امين، كتابخانه سايت انجمن گفتگوي ديني

منبع:سايت انجمن گفتگوي ديني

نظر از:  

تصویر تان خیلی زیبا و متن پر معنی داشت

1395/05/16 @ 21:31


فرم در حال بارگذاری ...