« متن روضه حضرت رقیه "سلام الله علیها"دوم محرم؛ ورود به کربلا »

در روز و شب صلوات بفرستید و از آن غافل نشوید

نوشته شده توسطرحیمی 1ام مهر, 1396
 
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد مطرح کرد:

در احادیث مختلف آمده که در روز و شب صلوات بفرستید و از آن غافل نشوید

خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به این که خداوند در آیه ۵۹ سوره نساء، مؤمنان را به اطاعت از خدا و رسول خدا صلی الله علیه و آله و اولی الامر دستور می‌دهد، تصریح کرد:
این آیه از دلایل قرآنی شیعیان در اثبات عصمت و امامت امام علی علیه السلام و ائمه معصوم علیه السلام است.
در احادیث مختلف آمده که در روز و شب صلوات بفرستید و از آن غافل نشویدحجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، در ویژه برنامه فرهنگی حرم امام رضا علیه السلام که در صحن جامع رضوی برگزار شد، اظهار کرد:
صلوات فرستادن، دعای مستجاب است، در احادیث مختلف آمده که در روز و شب صلوات بفرستید و از آن غافل نشوید.
وی ادامه داد:
ذکر صلوات انسان را به رحمت الهی وصل و قلب انسان را نورانی می‏‌کند، کسانی که از این دنیا می‌‏روند یا بهشتی هستند یا جهنمی، لذا با فرستادن صلوات می‏‌توانیم خویش را به رحمت خدا وصل کنیم و اهل بهشت شویم.
این کارشناس مذهبی تاکید کرد:
ذکر صلوات انسان را از وسوسه‌‏های شیطان در امان نگه ‏داشته و شیاطین را دور می‏‌کند و سنگین‌‏ترین عمل در کفه ترازوی اعمال انسان در روز قیامت است.

 
وی با اشاره به آیه ۵۹ سوره نساء: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اطاعت کنید خدا را! و اطاعت کنید پیامبر خدا و اولو الأمر [= اوصیای پیامبر] را! و هرگاه در چیزی نزاع داشتید، آن را به خدا و پیامبر بازگردانید (و از آنها داوری بطلبید) اگر به خدا و روز رستاخیز ایمان دارید! این (کار) برای شما بهتر، و عاقبت و پایانش نیکوتر است»،
افزود:این آیه به آیه «اطاعت» معروف است و مؤمنان را به اطاعت از خدا و رسول خدا صلی الله علیه و آله و اولی الامر دستور می‌دهد. این آیه از دلایل قرآنی شیعیان در اثبات عصمت و امامت امام علی علیه السلام و ائمه معصوم علیه السلام است.
 
حجت الاسلام فرحزاد تصریح کرد:
در آیه اطاعت بدون تکرار فعل «أطیعوا»، به دنبال «الرسول» آمده و از آنجا که اطاعت از رسول به دلیل معصوم ‌بودنش‌، به‌طور مطلق واجب است، اطاعت از «اولی الأمر» نیز همانند آن، بدون قید و شرط خواهد بود و این نشان از معصوم‌ بودن «اولی الأمر» می‌کند.
وی در ادامه به ماجرای ازدواج حضرت زهرا سلام الله علیها و امام علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: حضرت محمد صلی الله علیه و آله به امام علی علیه السلام توصیه هایی کردند که برای همه زوج ها کارآمد است، ایشان لحظه ازدواج این دو بزرگوار فرمودند: «زن گلی خوشبو است؛ نه یک قهرمان» لذا باید مراقب روحیه لطیف آن باشیم.
سخنران حرم رضوی تصریح کرد:
روایت معروف «فإن المرأة ریحانه و لیست بقهرمانه» در حقیقت خطابی است به مردان که زنان مثل گل‌های لطیفی هستند که در منازل شما با شما زندگی می‌کنند و لازم است با آنان با دقت و ظرافت عمل کرده و کارهای سنگین به آن‌ها تحمیل نشود.
 

 خبرگزاری حوزه

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: متین [عضو] 
5 stars

«اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.»

1396/07/01 @ 22:14


فرم در حال بارگذاری ...