« سه شنبه؛ اول ماه مبارک رمضان است.امام خمینی(ره) منشأ بسیاری از آسیب های انقلاب را فرهنگ می دانست »

درسه گام؛ از ماه رمضان به فیض حداکثری برسیم.

نوشته شده توسطرحیمی 15ام خرداد, 1395

 

خداوند در ماه رمضان شرایطی را فراهم کرده است که همه با هر میزان قابلیت و توانایی بالاخره از کنار سفره ضیافةالله دست خالی بلند نشویم.

گام اول، بستن در بر روی حرام است.
ابتدایی ترین نسخه ای که برای سالک می پیچند، عمل به واجبات ترک محرمات است. این کلاس اول سلوک است. وقتی به عنوان کلاس اول مطرح میشود مبادا نادیده گرفته شود.اگر کسی مرحله اول را خوب بگذراند خدا به او عنایت می‌کند و ولی خدا می شودخیلی از اولیای خدا در همین کلاس اول نشستند و ولی خدا شدند.

گام بعدی، بستن در بر روی امور شبهه ناک است. دین خدا از ما بستن در بر روی حرام را می‌خواهد. فقط؛ از این مرحله به بعد برای کسانی است که می خواهند مثل شهدا اوج بگیرند. مثل سلمان شوند. با قناعت بر مرحله اول کسی سلمان نمی‌شود.  خدا مدد می کند و در این مرحله کار آسان می‌شود.

اگر در گام اول در بر روی گناه بسته شود اراده‌ای میابی که در بر روی امر شبهه ناک ببندی و بعد استعدادی میابی که در را به روی غیر خدا ببندی. امیر المومنین(علیه السلام) در باب صفات متقین به همام فرمود:

عَظُمَ الْخالِقُ فِي أنْفُسِهِمْ فَصَغُرَ ما دُونَهُ فِي أعْيُنِهِم:

تنها آفريدگار در نظرشان بزرگ است و جز او هر چه هست درديدگانشان خرد مى نمايد” علما غیر را نمیبینند و هر طرف میچرخند جلوه ای از جلوات خداوند را میبیند.

“فَأَيْنَمَا تُوَلُّواْ فَثَمَّ وَجْهُ اللّهِ.آیه 115 بقره”

 

منبع:وارث/سخنرانی حجت الاسلام میثم علی پناه  در جلسه هفتگی هیئت محبین شهادت

 


فرم در حال بارگذاری ...