« متابعت عملی از ائمه معصومین در استمرار مبارزه با کفر و نفاق استمرورى بر دعاى ندبه »

دشواري‌هاي دوران غيبت

نوشته شده توسطرحیمی 6ام اسفند, 1395

علامه مصباح یزدی:

اين موقعيت خيلي سختي است؛ ولي آخرين حلقه از مبارزات مردان خداست. از زماني که حضرت ولي‌عصر ـ‌عجل‌الله‌فرجه‌الشريف‌ـ غيبت کردند تا زمان ظهور، جامعه بايد مراحل مختلفي را بگذراند تا به اين حد برسد. ما بايد اين حقيقت را درک کنيم و هر روز آماده پيچيده‌تر شدن موقعيت معرفتي جامعه باشيم؛ روزبه‌روز مطالب پيچيده‌تر و ابهام‌ها بيشتر مي‌شود، حرف‌هاي تازه و اشکالات جديدي مطرح مي‌شود که حل کردن آن‌ها و قانع کردن طرف مقابل مشکل‌تر است؛ ولي اين واقعيتي است و ما بايد با تصحيح فهم‌مان، رشد معرفت‌مان و تقويت ايمان‌مان خود را براي چنين شرايطي آماده کنيم و منتظر چنين مشکلاتي باشيم.

اين مسايل براي همه ممکن است رخ بدهد.خدا با کسي تعارف ندارد و هيچ کس هم از امتحان مستثني نيست. همه امتحان خواهند شد؛ البته هر کسي به اندازه ظرفيت خودش و امروزه بالاترين و سخت‌ترين امتحانات براي مقام معظم رهبري ـ‌دامت برکاته‌ـ است. هم‌چنان طبق روايات در زمان ظهور ولي‌عصر ـ‌عجل‌الله‌فرجه‌الشريف‌ـ بالاترين سختي‌ها و مشکلات براي شخص امام زمان ـ‌صلوات‌الله‌عليه‌ـ است.

امروز يکي از وظايف ما اين است که هر روز و شب تا جايي که مي‌توانيم براي موفقيت و تأييدات مقام معظم رهبري دعا کنيم که خدا ايشان را از همه آفات و بليات حفظ کند، علوم و معارف الهي را به قلب مبارک‌شان الهام کند، در انجام وظايف موفق‌شان بدارد، ياران‌شان را زياد کند و مددهاي غيبي‌اش را به ايشان بيشتر کند.

علاوه بر اين‌که بايد خودمان را هم براي مراحل سخت‌تر امتحان آماده کنيم.

در جمع گروهي از اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي - قم -90/12/22


فرم در حال بارگذاری ...