« سه چیزی که به خدا شکایت می کنندنامه سرگشاده جمعیت طلاب به حجت‌الاسلام تقوی »

لذت باید عمیق و واقعی باشد

نوشته شده توسطرحیمی 14ام مرداد, 1396


غرب دچار لذت‌های سطحی است / تحقیقات آمده است که چشم‌پوشی از برخی لذت‌ها باعث می‌شود که انسان به لذات عمیق‌تر و بهتری دست پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه در اختتامیه جشن‌های دهه کرامت که در آستان مقدس امامزاده صالح علیه السلام برگزار شد با اشاره به اینکه انسان عرفا بعد از آسایش به سراغ لذت می‌روند اظهار داشت: با وجود چنین رفتاری در انسان باید مراقب قیامت و آخرت خود باشیم.

وی ادامه داد: امام علی علیه السلام در حدیثی می‌فرمایند:

” ای مردم، هر کاری می‌کنید برای قیامت و نزدیکی به خداوند باشد “، موضوع لذت و آسایش محسور به انسان‌های عادی نیست بلکه اولیای خدا هم برای امر لذت و آسایش تلاش می‌کردند، تنها تفاوت آنها با ما در سطح لذت و راحتی است، به این معنا که فرق دین‌دار و غیردین‌دار در نحوه رسیدن آنها به سوی یک لذت است.

استاد حوزه تاکید کرد:

انسان‌های دین‌دار برای رسیدن به لذت راه‌های درست را انتخاب و برای بدست آوردن آن زحمت می‌کشند، اما در نقابل افراد بی‌دین مسیر نادرست را انتخاب و در نهایت به هدف مشخص هم نمی‌رسند.

پناهایان یادآور شد: تحقیقات امروز که دانشمندان انجام می‌دهند به نفع دین است ، برای مثال در برخی تحقیقات آمده است که چشم‌پوشی از برخی لذت‌ها باعث می‌شود که انسان به لذات عمیق‌تر و بهتری دست پیدا کند، دین‌دار سعی می‌کنند سطح راحتی و لذت خود را عمیق‌تر انتخاب می‌کنند و برای آن زحمت می‌کشند؛ اما افراد بی‌دین، این را قبول ندارند.

وی افزود: در کشورهای غربی عمق لذت بردن در سطح پایینی است، زریا آنها نگاه، حریم و حجاب را رعایت نمی‌کنند، در واقع غربی‌ها به دنبال لذت‌های سطحی، زودگذر و غیرمنطقی هستند و در تلاش برای بدست آوردن لذات عمیق نیستند.

استاد حوزه در پایان گفت: جوانان ما اگر نیازمند تجربه عشق و رابطه عاطفی عمیق و ماندگار در این دنیا هستند باید هردو یک معشوق مشترک داشته باشند، در این حالت شاهد علاقه عمیق‌تر و واقعی‌تر طرفین نسبت به یکدیگر هستیم.

شبستان


فرم در حال بارگذاری ...