« نگاه و گناهاللهم انی اسئلک برحمتک التی وسعت کل شی ء »

انتخابات یکی از دو رکن مردم سالاری دینی است + اینفوگرافی

نوشته شده توسطرحیمی 14ام اردیبهشت, 1396
 

منشور 31.jpg

گزیده ای از مجموعه بیانات مقام معظم رهبری درباره انتخابات

سخنرانی 1 فروردین 96، در مشهد مقدس

انتخابات یکی از دو رکن مردم سالاری دینی است. مردم سالاری دینی روی دو ستون ایستاده است؛ یکی از این دو ستون رأی مردم است، انتخابات است.

انتخابات بسیار مهم است. مایه عزّت ملّی است؛ مایه تقویت ملّت ایران است؛ مایه آبروی ملّت ایران است. مردم­ سالاری دینی متّکی است به انتخابات و باید در انتخابات واقعاً ملّت ایران بدرخشد.

بنده در انتخابات ها دخالت نمی کنم؛ هیچ وقت به مردم نگفته ام و نمی گویم این کس را انتخاب کنید، آن کس را انتخاب نکنید. فقط یک جا بنده دخالت می کنم و آن جایی است که کسانی بخواهند در مقابل رأی مردم و انتخاب مردم بِایستند و با مزاحمت در مقابل رأی مردم، رأی مردم را بشکنند. هرکس بخواهد با نتیجه آراء ملّت دربیفتد، بنده در مقابلش می­ ایستم.در همه این سال ها بنده ایستادم و گفتم نتیجه انتخابات مردم هر چه هست باید تحقّق پیدا کند؛ این آنجایی است که من در امر انتخابات دخالت می کنم و در مقابل مخالفین و معارضین انتخابات می­ ایستم؛ امّا در بقیّه امور دیگر نه، باید مُرّ قانون عمل بشود؛ مردم تشخیص بدهند و حرکت کنند.به توفیق الهی انتخابات ما انتخابات پُرشوری خواهد بود، انتخابات فراگیری خواهد بود. امیدواریم ان شاءالله نتیجه­ انتخابات هم -چه در شوراها، چه در مورد ریاست جمهوری- چیزی باشد که موجب رضای الهی و سعادت ملّت ایران باشد. من می گویم انتخابات را خوب برگزار کنید؛ ملّت سرافراز خواهد شد، ملّت با انتخاباتِ خوب پیش خواهد رفت و دشمن هم به توفیق الهی هیچ غلطی نمیتواند بکند.

بیانات مقام معظم رهبری 29 فروردین 96 در جمع ارتش

انتخابات یکی از افتخارات ملّت ایران است. این انتخابات مایه عزّت و سربلندی و روسفیدی ملّت ایران در دنیا پیش ملّت ها است. همه بدخواهان و دشمنان اسلام سعی می کردند دین و اسلام و معنویّت را نقطه مقابل مردم سالاری نشان بدهند؛ جمهوری اسلامی نشان داد که نخیر، ما چیزی داریم به نام «مردم سالاری اسلامی»؛ مردم سالاری است و درعین حال اسلامی است و از هم تفکیک پذیر هم نیست.

این انتخابات نشان دهنده این است: مردم سالاری اسلامی. مایه افتخار است، مایه روسفیدی است، مایه عزّت است، مایه قدرت است؛ ملّت هم در انتخابات احساس می کنند که کلید کارهای کشور دست خودشان است. احساس می کنند آنها هستند که می توانند معیّن کنند عناصر اصلی کشور را؛ این خیلی مهم است.

همه باید قدر انتخابات را بدانند؛ دولتی ها بدانند، نامزدهای انتخاباتی بدانند، مردم بدانند، دست اندرکاران خود انتخابات بدانند؛ قدر انتخابات را بدانند. انتخابات را گرامی بداریم. انتخابات باید سالم، با امنیّت، با سلامت و با گستردگی انجام بگیرد.یک انتخابات گسترده، با نشاط، با شور و شوق و سالم و همراه با امنیّت ان شا ءالله اتّفاق بیفتد، این برای کشور یک ذخیره ای خواهد بود و خود این، کشور را مصونیّت بسیاری خواهد داد.

بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی 5 اردیبهشت 96

انتخابات یکی از مظاهر مهمّ حضور مردم در صحنه است؛ بنده این را عرض بکنم. مردم عزیز ما انتخابات را یک وظیفه می دانند و باید بدانند، یک وظیفه است؛ هم حق است، هم وظیفه است. هم شأن مردم و حقّ مردم و قدرت مردم در تشکیل رأس حکومت و مسئولان اجرائی حکومت را اِحیاء می کند و این قدرت را به مردم می دهد که انتخاب بکنند، هم دشمن را از تعرّض به کشور و ملّت بازمی دارد.

حضور مردم مانع تعرّض دشمن و برای مصونیّت کشور است. معنای حضور مردم این است که این ملّت بزرگ، یکپارچه ایستاده است. دشمن وقتی این را می بیند، جسارت خودش را از دست می دهد، توانایی تحرّک و تعرّض خودش را از دست می دهد .-حرفی است که بارها گفته ایم- تصمیم بگیرند، به مردم هم بگویند، در تبلیغاتشان هم بگویند، قول هم بدهند که برای پیشرفت امور کشور، برای توسعه اقتصادی، برای باز کردن گره ها، نگاه شان به بیرون از این مرزها نخواهد بود، نگاه به خود ملّت خواهد بود.

 حوزه

نظر از: حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت [عضو] 

واقعا رحمت خداوند وسیع است
مطلب فوق العاده مفیدی بود
تلنگری برایم بود
خداقوت

1396/02/14 @ 22:02


فرم در حال بارگذاری ...