« روی سنگ قبرم بنویسید: «ابوالقاسم خزعلی دوستدار آیت‌الله خمینی»تشیع انگلیسی و آمریکایی همان «گوساله سامری» است »

این چهار خانواده اقتصاد رژیم صهیونیستی را می چرخانند +عکس

نوشته شده توسطرحیمی 25ام شهریور, 1394

سیطره اقتصادی از جمله روش هایی است که در پیوند با دیگر روش ها - سیاسی، فرهنگی و اجتماعی - اندیشه دولت جهانی یهود را تحقق می بخشد. این بخش به همراه فشارهای سیاسی و بسترسازی فرهنگی شرایط مساعدی را برای بسط اندیشه آرمانی صهیونیسم به وجود می آورد. از این رو وجود بازوان اقتصادی برای توسعه صهیونیسم، گزینه ای غیر قابل انکار است.

روزنامه “هآراتص” اسرائیلی گزارشی در مورد ثروتمندترین افراد رژیم صهیونیستی منتشر کرده است. می‌توان گفت این افراد بخش عمده اقتصاد اسرائیل و حتی جهان را در دست دارند. آن‌ها از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری خود توانسته‌اند به ثروت‌های بسیاری برسند. این شرکت‌ها در نفت، گاز، بانک‌ها و صنعت الکترونیک فعالیت دارند.

خانواده فرتهایمر
این خانواده از نظر ثروت از مزیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که ثروت این خانواده حدود 7. 8 میلیارد دلار معرفی شده است. همچنین این خانواده تعداد زیادی از مجموعه‌ها سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تجاری حائز اهمیتی اسرائیل را در اختیار دارد. معامله با شرکت “ایسکار” بهترین شرکت جهان در تولید تیغ ریش تراشی، یکی از بزرگ‌ترین معاملاتی که توسط این خانواده انجام شده و به معامله قرن معروف است. این معامله سود زیادی را برای این خانواده به همراه آورد. در آخر این شرکت را به “وارن بافت” دومین فرد ثروتمند دنیا به قیمت چهار میلیارد دلار واگذار کردند.

خانواده اریسون
بعد از این خانواده نوبت به “شری اریسون” زن تاجری که دارایی‌اش به بیش از 5.2 میلیارد دلار است، می‌رسد. اریسون بیش‌ترین سهم‌ سرمایه‌گذاری بانک‌های “بو علیم” را به خود اختصاص داده است. وی بیش از 70 درصد سهام بانک‌های رژیم صهیونیستی را در دست دارد. این زن به ثروندمندترین زن خاورمیانه معرفی شده که سه بار ازدواج کرده و چهار پسر دارد.

یتسحاق تشوفا
در مرتبه سوم “یتسحاق تشوفا” قرار می‌گیرد، این مرد در حساب خود بیش از 4.5 میلیارد دلار دارد. فعالیت‌های تجاری خود را بیش‌تر در گاز و سرمایه گذاری متمرکز کرده است. این روزنامه تأکید کرده که تشوفا قدرت تغییر قیمت در برق و انرژی دولت رژیم صهیونیستی را در اختیار دارد، چرا که وی کنترل کامل را در اختیار خودش قرار داده است. سایت اقتصادی اسرائیلی گفت: “تشوفا” 87 درصد سهام شرکت گاز طبیعی “دیلک” اسرائیل را در اختیار دارد. این شرکت یکی از برزگترین ‌شرکت‌های گازی بزرگ رژیم صهیونیستی است که قصد صادر کردن گاز را به مصر داشت، اما به دلایلی اتفاق نیفتاد. همچنین وی شرکت‌های گوناگونی را مانند شرکت سرمایه‌گذاری “العاد"، مجموعه هتل‌های “پلازا” و بسیاری از سرمایه ها و دارایی‌ها را در دست دارد.


عیدان عوفر
در مرتبه چهارم این رده بندی “عیدان عوفر” قرار دارد. دارایی او به بیش از 4.5 میلیارد دلار رسیده است. علاوه بر این شرکت‌های زیادی از قبیل “تسیم” کارخانه متخصص کشتی سازی، کارخانه “تاور جاز” که ادوات الکترونیک و برقی را تولید می‌کنند و در آخر شرکت “بازان” که در مشتقات نفتی فعالیت دارد را به خود اختصاص داده است. مهم‌ترین این ‌شرکت‌ها، شرکت شیمیایی اسرائیل که به شرکت “کیل” معروف و در استخراج پتاسیوم و کودهای مختلف فعالیت دارد.


قیمت این شرکت در سال 2012 حدود 15 میلیارد دلار تخمین زده‌اند. در سال2011 نیز تقریباً 1.5 میلیارد دلار سودآوری داشته است. 12 هزار نفر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

منبع: مشرق نیوز


فرم در حال بارگذاری ...