« ژن خوب، ژِن بد!کاری که برکت را از زندگی می‌برد »

باید از هر کاری که سبب وهن روحانیت می‌شود، پرهیز کرد

نوشته شده توسطرحیمی 17ام آذر, 1398

 

 

آیت الله «محمد محمدی ری شهری» یکشنبه، ۱۰ آذرماه در جمع روحانیون و طلاب این آستان مقدس طی سخنانی، اظهار کرد:

طبق بیانات رهبر معظم انقلاب حادثه اخیر یک توطئه عمیق، وسیع و خطرناک بود که در بخش‌های مختلف قابل تامل و درس‌آموز است.

 تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام  افزود: حوادث اخیر نشانگر سوء مدیریت و تدبیر دولتمردان اجرایی، نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی کردن توطئه دشمنان و هشداری برای جامعه طلاب و روحانیت بود.

 وی با استناد به روایتی از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله درباره سوءتدبیر مدیران اجرایی تصریح کرد:‌

من از مشکلات اقتصادی امت ترس ندارم

بلکه از سوء تدبیرها و اقدامات نسنجیده بیم دارم؛

در حادثه اخیر کشورمان بی‌تدبیری‌ها کاملا نشان داده شد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام با بیان اینکه اگرچه به گفته مسئولان تصمیم بر گرانی بنزین یک کار کارشناسی شده بود اما شیوه اجرای آن اصلا درست نبود، ابراز کرد: دشمنان انقلاب اسلامی برای چهار ماه آخر سال برنامه داشتند که کشور را به هم ریخته و با برنامه‌ریزی وسیع و اغتشاش کار انقلاب را تمام کنند؛ به همین دلیل باید مسئولان درباره گرانی بنزین ابتدا مردم را توجیه و قانع می‌کردند سپس به اجرا می‌پرداختند.

 آیت‌الله ری‌شهری با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی کردن توطئه اخیر دشمن، گفت: اگر رهبر معظم انقلاب در اتفاقات اخیر دخالت نمی‌کردند در کشور آشوب و فتنه غیرقابل خنثی برپا می‌شد. اما به برکت ورود ایشان در این مساله توطئه دشمن در عرض ۴۸ ساعت خنثی شد چیزی که فکر آن را نکرده بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در گرانی بنزین ضعف مدیریتی کاملا آشکار بود، تاکید کرد: ما نباید اجازه دهیم که رهبر معظم انقلاب در هر امری سپر ما شوند اگر مسئولان درست عمل می‌کردند رهبر معظم انقلاب برای خاموش کردن فتنه از آبروی خود استفاده نمی‌کردند.

 وی با بیان اینکه قدرت‌ها توان مقابله با ایستادگی و مقاومت مردم را ندارند، گفت: آنچه سبب موفقیت یا پیروزی دشمن می‌شود سست عمل کردن است؛ مردم در فتنه اخیر همچون سابق بسیار خوب عمل کردند.

 تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ادامه داد: تقوا و مقاومت سبب پیروزی یک ملت می‌شود، امروز دشمنان در فضای مجازی دنبال این است که وجهه طلاب و روحانیت را زیر سوال برده و تخریب کند.

 نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: بنابر فرمایش امام راحل این انقلاب با کودتا نابود نمی‌شود اگر روحانیت به مسئولیت خود درست عمل نکند به انقلاب ضربه می‌خورد زیرا دشمن دنبال جدایی بین مردم و روحانیت است.

 آیت الله ری شهری افزود:

استکبار جهانی به خصوص آمریکا به واسطه انقلاب اسلامی از روحانیت سیلی خورده است به همین دلیل با قرآن و اسلام مشکل دارند، اگر آشوبگران دشمنان امروز حوزه‌های علمیه را به آتش می‌کشند ناشی از شکستی است که از حوزه علمیه خوردند، بنابراین حوزه‌های علمیه در این زمینه باید مراقب باشند و در گزینش طلاب دقت کنند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام با بیان اینکه باید از هر کاری که سبب وهن روحانیت می‌شود پرهیز کرد، گفت: طلاب و روحانیت باید با عمل مردم را به دین علاقه‌مند کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای کمتر شدن آشوب و اغتشاشات در کشور باید فضای مجازی کنترل شود.

شبستان 

 


فرم در حال بارگذاری ...