« توصیه آیت الله قاضی به نماز شبتلاوت قرآن كريم: سوره تحریم، سوره الحاقه آیه 1 تا 14 با صدای استاد مصطفی اسماعیل »

بخشهایی از خطبه غدیر +عکس نوشته و پوستر

نوشته شده توسطرحیمی 25ام مرداد, 1398

 دانلود: 

 


يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرينَ» (مائده/67)

ای مردم! 
من در تبليغ آن‏چه خداوند بر من نازل فرموده، كوتاهى نكرده‏  و اكنون سبب نزول آيه را بيان مى‏ كنم: همانا جبرئيل از سوى سلام (نام خداوند) سه مرتبه بر من فرود آمد و فرمانى آورد كه در اين مكان به ‏پا خيزم و به هر سفيد و سياهى اعلام كنم كه علىّ ‏بن ابى‏طالب، برادر و وصىّ و جانشين من در ميان امّت و امام پس از من است. جایگاه او نسبت به من، مانند  جایگاه هارون است نسبت به موسى عليه السلام ؛ جز اين‏كه پيامبرى پس از من نخواهد بود.

ای مردم! 
علی عليه السلام پس از خدا و رسول(ص) صاحب اختيار شماست و خداوند تبارك و تعالى آيه ‏اى بر من نازل فرموده كه: «همانا تنها ولى و سرپرست و صاحب اختيار شما، خداوند و پيامبرش و مؤمنانى‏ اند كه نماز به ‏پا مى ‏دارند و در ركوع زكات مى‏ پردازند» . (مائده / 55) و قطعاً علىّ‏ بن ابى‏طالب، نماز به‏ پا داشته و در ركوع زكات پرداخته و پيوسته خداخواه است.

خطبه غدیر: من در تبليغ آن‏چه خداوند بر من نازل فرموده، كوتاهى نكرده‏  و اكنون سبب نزول آيه را بيان مى‏ كنم:

خطبه غدیر: علی(ع) پس از خدا و رسول(ص) صاحب اختيار شماست و خداوند تبارك و تعالى آيه ‏اى بر من نازل فرموده

دانلود کوچک (700*700) پوستر (2500*2500) دانلود کوچک (700*700) پوستر (2500*2500)

 

 

ای مردم!
براى آخرين بار در اين اجتماع به پا ايستاده، (با شما سخن مى ‏گويم) سخنم را شنيده، پيروى كنيد و فرمان پروردگارتان را گردن گذاريد كه خداوند عزّوجلّ صاحب اختيار و سرپرست و معبود شماست و سپس فرستاده و پيامبر او سرپرست شماست که اكنون با شما سخن مى‏ گويد و سپس به فرمان خداوند على ولى و امام شماست و پس از علی عليه السلام   امامت در فرزندان من از نسل على خواهد بود تا برپايى رستاخيز كه خدا و رسول او را ديدار كنيد .
 

ای مردم!
حلالی نيست مگر آن‏چه خدا و رسول(ص) او و امامان عليه السلام حلال بدانند و  حرامی مگر آن‏چه آنان حرام بدانند. خداوند عزّوجلّ حلال و حرام را به من شناسانده و من آموخته ‏هايم را از كتاب خدا و حلال و حرام در اختيار على گذاشته ‏ام . هيچ دانشى نيست مگر اين‏كه خداوند آن را  در قلب من جای داده  و من تمامى آن را در جان على، امام پرهيزكاران، ضبط كرده‏ ام و دانشى نبوده مگر آن‏كه به على آموخته ‏ام .

 

خطبه غدیر: براى آخرين بار در اين اجتماع به پا ايستاده، (با شما سخن مى ‏گويم) سخنم را شنيده، پيروى كني

خطبه غدیر: حلالی نيست مگر آن‏چه خدا و رسول(ص) او و امامان(ع) حلال بدانند و  حرامی مگر آن‏چه آنان حرام بدانند.

دانلود کوچک (700*700) پوستر (2500*2500) دانلود کوچک (700*700) پوستر (2500*2500)

   

ای مردم! 
او رابرتر بدانيد كه خداوند او را برترى داده و پيشوايى او را پذيرا باشيد كه خداوند او را (به امامت) نصب كرده است .او امام از جانب خداست و خداوند هرگز توبه ‏ى منكر او را نپذيرد و چنين كسى را نيامرزد قطعاً خداوند مخالف او را به عذاب دردناك جاودانه كيفر خواهد كرد . پس، بترسید از مخالفت کردن با او و گرنه در آتشى خواهيد افتاد كه آتش‏گيره ‏ى آن مردمان‏اند و سنگ ها هستند و براى کافران مهیا شده است.
ای مردم!
به خدا قسم پيامبران پيشين به ظهورم بشارت داده ‏اند و همانا من آخرین پیامبر و  حجت خدا بر همه آفريدگانِ آسمانها و زمينم. هر ‏كس در این موضوع تردید کند  به كفر جاهلىت درآمده و هر کس در چیزی از سخنان امروزم ترديد کند، در تمامى محتواى رسالت من شک کرده است. و هر کس در امامت يكى از امامان عليه السلام شک کند در همه آنان شک کرده است و جايگاه ناباوران امامت ما، آتش دوزخ خواهد بود.

خطبه غدیر: او رابرتر بدانيد كه خداوند او را برترى داده و پيشوايى او را پذيرا باشيد كه خداوند او را (به امامت) نصب كرده است

خطبه غدیر: به خدا قسم پيامبران پيشين به ظهورم بشارت داده ‏اند و همانا من آخرین پیامبر و  حجت خدا بر همه آفريدگانِ آسمانها و زمينم.

دانلود کوچک (700*700) پوستر (2500*2500) دانلود کوچک (700*700) پوستر (2500*2500)

   

ای مردم!  
همانا على و پاكان از فرزندانم از نسل او، يادگار گران‏سنگ كوچك‏ترند و قرآن، يادگار ارزشمند بزرگ‏تر . هر يك از اين دو از ديگر همراه خود حكايت مى‏ كند و با آن سازگار است . آن دو هرگز از هم جدا نمى ‏شوند تا در حوض كوثر بر من وارد شوند .
ای مردم! 
همانا على و پاكان از فرزندانم از نسل او امانت‏داران خداوند در ميان آفريدگان و حاكمان او، در زمين ‏اند . هشدار كه من وظيفه‏ ى خود را ادا كردم . وظيفه ‏ام را ابلاغ كردم و به گوش شما رساندم . هشدار كه روشن نمودم . بدانيد كه اين سخن خدا بود و من از سوى او سخن گفتم. بدانيد که هرگز به جز اين برادرم، كسى نبايد «اميرالمؤمنين» خوانده شود . هشدار كه پس از من، امارت مؤمنان براى كسى جز او روا نباشد .

خطبه غدیر: همانا على و پاكان از فرزندانم از نسل او، يادگار گران‏سنگ كوچك‏ترند و قرآن، يادگار ارزشمند بزرگ‏تر .

خطبه غدیر: همانا على و پاكان از فرزندانم از نسل او امانت‏داران خداوند در ميان آفريدگان و حاكمان او، در زمين ‏اند .

دانلود کوچک (700*700) پوستر (2500*2500) دانلود کوچک (700*700) پوستر (2500*2500)

   

ای مردم! 
اين على عليه السلام است. ياورترين، سزاوارترين، نزديك‏ترين و گران‏قدرترين شما است نسبت به من. خداوند عزّوجلّ و من از او خشنوديم. آيه‏ ى رضايتى در قرآن نيست مگر درباره‏ ى او و هرگاه خداوند مؤمنان را خطاب نموده، به او آغاز كرده است و آيه‏ ى ستايشى نازل نگشته مگر درباره‏ ى او و در سوره‏ ى «هل أتى على الإنسان» گواهى بر بهشت نداده مگر براى او و آن را در حقّ غير او فرو نياورده و به ‏وسيله‏ ى آن جز او را نستوده است .
 
ای مردم!  
على ياور دين خدا و دفاع ‏كننده ‏ى از رسول اوست. و او پرهيزكار، پاكيزه و هدایتگر و هدایت شده است. پيامبرتان برترين پيامبران، جانشينش در ميان شما برترين جانشينان و فرزندانش برترين اوصيايند .فرزندان پيامبران از نسل آنان‏اند و فرزندان من از نسل اميرالمؤمنين على عليه السلام است.

خطبه غدیر: اين على (ع) است. ياورترين، سزاوارترين، نزديك‏ترين و گران‏قدرترين شما است نسبت به من.

خطبه غدیر: على ياور دين خدا و دفاع ‏كننده ‏ى از رسول اوست. و او پرهيزكار، پاكيزه و هدایتگر و هدایت شده است.

دانلود کوچک (700*700) پوستر (2500*2500) دانلود کوچک (700*700) پوستر (2500*2500)

موسسه اهل بيت عليهم السلام





فرم در حال بارگذاری ...