« مداحی شب دوم فاطمیه دوم 94 با نوای محمود کریمی + دانلودولایت مداری یعنی انسان برای امام زمان خود کار زهرایی کند »

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فضای مجازی برای طلاب استان لرستان+ گزارش تصویری

نوشته شده توسطرحیمی 16ام اسفند, 1394

دوره آموزشی مقدماتی آشنایی با فضای مجازی روز شنبه 15 اسفندماه سال جاری در محل حوزه زینبییه خرم آباد برگزار گردید.

در این دوره آموزشی که با تدریس جناب حجت الاسلام و المسلمین رضوی _ رئیس اداره ارتقاء مبلغین مرکز مدیریت حوزه های علمییه خواهران کشور _ برگزار شد، طلاب با آسیب ها و فرصت های امر تبلیغ در فضای مجازی آشنا شدند.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی ضمن تعریف و بررسی مفاهیم اینترنت ، فضای مجازی ، شبکه های اجتماعی و غیره به نقد و ارزیابی مزایا و معایب آن پرداختند.

همچنین برشمردن شاخصه های مهم فضای مجازی ، مقایسه سطح دسترسی در غرب و کشورهای اسلامی، ذکر شاهراهی که اکنون غرب از آن برای تسلط بر جوامع اسلامی استفاده وافر می برد، از مباحث مطرح شده در این دوره بود.

همچنین ضرورت تحول در نوع بیان و انتقال مفاهیم اسلامی به شیوه های جذاب امروزی در فضای مجازی در امر تبلیغ دین از سر فصل های مهم این دوره بود.

ایشان در ادامه به معرفی شبکه کوثرنت و امکانات و ویژگی های آن پرداختند و از طلاب شرکت کننده خواستند که ضمن عضویت در گروه طلاب لرستانی که به زودی در شبکه کوثرنت راه اندازی خواهد شد ، به دعوت سایر طلاب هم مدرسه ای و هم شهری خود برای تبلیغ در فضای مجازی بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی در ادامه به ذکر اصول و سرفصل های مهم وبلاگ نویسی پرداختند. این دوره آموزشی یک روزه جهت آشنایی مقدماتی طلاب با شبکه های مجازی برگزار شد و ادامه آموزش های طلاب شرکت کننده جهت وبلاگ نویسی ،به صورت کلاس های آنلاین و با تدریس اساتید مجرب و برجسته کشوری برگزار خواهد شد.

تعداد 60 نفر از طلاب در این دوره بلند مدت آنلاین شرکت خواهند کرد و به عنوان مربیان آموزش دیده ، امر آموزش وبلاگ نویسی در مدارس علمیه استان را به عهده خواهند گرفت.

از حوزه علمیه محدثه بروجرد خانم ها مهتاب نصرالهی، معصومه ذوالفقاری ، سارا ملکی، حدیث مرادی و رقیه رحیمی شرکت نمودند.


 


فرم در حال بارگذاری ...