« انسان، از دو حال خارج نیست، یا بنده خداست یا بنده شیطانهر كه بچه اى دارد، بچگى كند. »

به واسطه ضعف رسانه‌ای نتوانستیم اسلام واقعی را نشان دهیم

نوشته شده توسطرحیمی 19ام شهریور, 1395

نماینده آیة‌الله‌العظمی سیستانی گفت:

متأسفانه دنیای اسلام به دلیل ضعف در بعد رسانه و تبلیغات نتوانسته است، به‌طور شایسته، واقعیت اسلام و تشیع را به گوش جهانیان برساند. ….

نماینده آیة‌الله‌العظمی سیستانی گفت: متأسفانه دنیای اسلام به دلیل ضعف در بعد رسانه و تبلیغات نتوانسته است، به‌طور شایسته، واقعیت اسلام و تشیع را به گوش جهانیان برساند.

 حجة‌الاسلام و‌المسلمین سیدجواد شهرستانی نماینده تام‌الاختیار حضرت آیةالله سیستانی در قم، در دیدار شرکت کنندگان سومین دوره بین‌المللی کوتاه‌مدت شیعه‌شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب، اظهار داشت: امروز دنیای غرب با بهره‌گیری از رسانه و تبلیغات بر افکار مردم تسلط پیدا کرده است و آن‌چه مایه تأسف است، این است که در کشورهای غربی، دولت‌ها با استفاده از قدرت رسانه‌ای خود، وقایع را کاملاً وارونه و به نفع خود منعکس می‌کنند و ما به دلیل ضعفی که در حوزه رسانه داریم، نمی‌توانیم واقعیت موجود را به‌خوبی به مردم دنیا منتقل کنیم.

وی از اوضاع خشونت‌بار منطقه خاورمیانه به‌واسطه کشتار انسان‌های بی‌گناه اظهار تأسف کرد و افزود: ما باید با برگزاری دوره‌های اسلام‌شناسی و شیعه‌شناسی و هم‌چنین برپاپی گنگره و همایش ملی و بین‌المللی، طرح‌های اسلام‌ستیزی استکبار را نقش بر آب کنیم و واقعیت اسلام و تشیع را به جهانیان معرفی نماییم.

نماینده حضرت آیة‌الله‌ سیستانی در قم در ادامه از شرکت‌کنندگان این دوره تخصصی بین‌المللی درخواست کرد، پس‌از بازگشت به کشورشان تمام آن‌چه را که در ایران تجربه کرده‌اند، مانند یک پیام‌آور به دیگران منتقل کنند و آن‌ها را از سوء‌تفاهم نسبت به اسلام و مسلمانان و به‌ویژه شیعیان درآورند.

حجة‌الاسلام و‌المسلمین شهرستانی هم‌چنین با اشاره به نسل‌کشی‌های صورت گرفته به دست داعش در عراق و سوریه، اظهار داشت: متأسفانه در انعکاس این‌گونه حوادث در رسانه‌های غربی درست عمل نمی‌شود و گاه حتی جای عاملان جنایت‌ها با قربانیان آن به عمد عوض می‌شود و یا در موضعی کاملاً نادرست گروه‌های مدافع شیعی در عراق هم‌ردیف گروه‌های تروریستی داعش قرار می‌گیرند.

وی ضمن استقبال از برگزاری چنین دوره‌هایی و قدردانی از دانشگاه ادیان و مذاهب، این فعالیت‌ها را گامی مهم و مؤثر در تعامل و نزدیکی ادیان و پیروان آن‌ها دانست و بر لزوم تداوم آن‌ها به شکل حرفه‌ای و آکادمیک تأکید کرد.

بر پایه همین گزارش، حجة‌الاسلام و‌المسلمین جعفر طیاری قائم‌مقام دانشگاه ادیان و مذاهب هم در این دیدار ضمن معرفی دوره بین‌المللی کوتاه‌مدت شیعه‌شناسی برای اساتید دانشگاه‌های جهان، اظهار داشت: در این دوره 18 نفر از اساتید و پژوهشگران از کشورهای آمریکا، آلمان، اتریش، استرالیا، آفریقای جنوبی، لهستان، انگلستان، نیجریه، لبنان، ژاپن، کره جنوبی و اندونزی از اول تا دوازدهم شهریور میهمان دانشگاه ادیان و مذاهب بودند.

منبع: افق حوزه

نظر از: سياحي‌ [عضو] 

ممنون از ارسال مطالب زیبایتون…به وبلاگ ما سری بزنید…

1395/06/21 @ 08:54


فرم در حال بارگذاری ...