« ​کیفیت پاک شدن کف پا با راه رفتندوست واقعی، اموال یا اعمال! »

بهترین ثروت از منظر امام هادی علیه السلام

نوشته شده توسطرحیمی 23ام فروردین, 1395

حجت الاسلام سید حسین مومنی چگونه خود را فقیر و بی چیز و بی کس می دانی در حالی که ایمان به خدا و ثروت محبت اولیاالله را با خود داری!

مراسم عزاداری شب شهادت امام هادی علیه السلام امام دهم شیعیان از سوی بیت آیت الله العظمی بروجردی(ره) ، در مسجد اعظم و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در این مراسم با اشاره به اهمیت ماه رجب گفت: ماه رجب یکی از مهمترین ماه هایی است که بندگان در آن فرصت رسیدن به اوج را پیدا می کنند.

وی افزود: ماه رجب فرصتی مغتنم برای همه بندگان خدا است که باید از این فرصت برای تزکیه نفس و تمرین بندگی برای رسیدن به اوج تقرب به خدا در ماه رمضان استفاده کنند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در این ماه برکات بسیاری بر زمین و آسمان نازل می شود و برکات استثنایی در این ماه در بین بندگان توزیع می شود و به راستی اگر کسی به دنبال کسب معارف ناب است در این ماه بهترین فرصت ها در پیش روی او است.

وی گفت: یکی از راه های کسب معارف و نیل به مدارج عالیه کمال و پاکی، مراقبه نفس است؛ مراقبه مهمترین فرمولی است که همیشه در احادیث و روایات به خصوص کلام بزرگان و مراجع و اساتید اخلاق به آن اشاره شده است.

وی اظهارکرد: مراقبه از مهمترین و پرکاربردترین کلماتی است که همیشه از سوی اساتید و بزرگان اخلاق شنیده می شود؛ اگر انسان مراقبه نفس را از این ماه آغاز کند این مراقبه در ماه رمضان به اوج مقام انسانی خواهد رسید.

سخنران این مراسم در ادامه با اشاره به حدیثی از امام هادی علیه السلام گفت: ولایت خداوند و پیامبر و اهل بیت علیه السلام بزرگترین سرمایه ای است که یک مسلمان و یک شیعه دارد و هیچ چیزی جای آن را نمی گیرد.

وی افزود: روزی شخص فقیری خدمت امام هادی رسید و عرض حاجت کرد ولی این عرض حاجت آن گونه که در شان اهل بیت علیهم السلام باشد نبود؛ وی به حضرت عرضه کرد که من مردی فقیر و بی چیز و بی کس هستم و از شما طلب مال دارم تا به زندگی خود ادامه دهم.

این استاد حوزه تصریح کرد: امام به او فرمودند که چگونه خود را فقیر و بی چیز و بی کس می دانی در حالی که ایمان به خدا و ثروت محبت اولیاالله را با خود داری که با هیچ ثروت و سرمایه ای قابل قیاس نیست.

سخنران مراسم  گفت: امام علیه السلام در ادامه به او و تمام شیعیان آموزش دادند که آنچه در این دنیا ارزش دارد به مقدار محبت و عشق و ایمان ما به خدا و فرستادگان او نیست؛ ولی این مرد بازهم نکته را نگرفت و گمان می کرد که امام باید به جای این سخنان به او پول می داد؛ به همین دلیل گفت که من این مسایل را می دانم ولی در واقع فقیرم و در فقر می سوزم.

وی اظهارکرد: امام هادی علیه السلام در اینجا کیسه ای پول به او دادند و فرمودند، اگر مشکلی از نظر زندگی داری با این سرمایه حل خواهد شد ولی بدان که هیچ چیزی جای ثروت ولایت ما را در زندگی شما ندارد و به راستی امروز نیز در هر گوشه ای که نظر بیاندازیم مصداق این حکم را به خوبی می بینیم که هر کس که این محبت و عشق و ایمان را ندارد در زندگی هیچ ندارد.

منبع: حوزه

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از:  

بگذار کمی عرض ارادت بنویسم
دور از تو و با نیت قربت بنویسم

بگذار که ده مرتبه در ظلمت این شهر
یا هادی و یا هادیِ امت بنویسم

تو ضامن شیر و پدرت ضامن آهوست
حق دل من نیست که حسرت بنویسم

وقتی که تویی راه رسیدن به خداوند
این قافیه را نیز هدایت بنویسم

آه ای دهمین ذکر مجیبّ الدعواتم
مضطرم و بگذار که حاجت بنویسم

از زهر جگر سوز نوشتم که بسوزم ازتشنگی‌ات وقت شهادت بنویسم

شهادت جانگداز آن امام همام، امام علی النقی(ع) را به عموم شیعیان جهان تسلیت می گوییم.

یا علی علیه السلام

1395/01/23 @ 11:12
نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 
5 stars

سلام و عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام هادی علیه السلام

1395/01/23 @ 09:36
نظر از: خادم المهدی [عضو] 

اللهم اغننی بحلالک عن حرامک

1395/01/23 @ 09:00


فرم در حال بارگذاری ...