« شاعر کنار دفترش افتاد از نفس...باز هم کاروان در راه است !!! »

حقّوق فطري‌ و اوّليّه زن‌

نوشته شده توسطرحیمی 12ام مهر, 1391

     حقّ اوّليّه‌ فطري‌ زن‌، خودداري‌ از امور جانكاه‌ و مشقّت‌ بار است‌، نه‌ اينكه‌ حقّ اوّليّه‌ وي‌ آزادي‌ در انجام‌ اين‌ امور ميباشد و بعد منع‌ خداوندي‌ بر اين‌ حقّ طبيعي‌ عارض‌ شده‌ و جلوي‌ آنرا گرفته‌ باشد.
     حقّ اوّليّه‌ زن‌، حجاب‌ و پوشانيدن‌ پيكر است‌ از ديدگان‌ شهوي‌ مفسده‌ انگيز، نه‌ اينكه‌ حقّ اوّليّه‌ وي‌ برهنگي‌ و خودنمائي‌ است‌ وخداوند او را از اين‌ حقّ محروم‌ ساخته‌ و به‌ حجاب‌ و خانه‌نشيني‌ امر فرموده‌ است‌.
     آري‌ بخدا قسم‌ ملاك‌ها جابجا شده‌ و در شناخت‌ حقايق‌ تحريف‌ پيش‌ آمده‌ است‌، نه‌ فقط‌ در مرحله‌ تكلّم‌و سخن‌ بلكه‌ در ساحت‌ تفكّر؛ تا آنجا كه‌ گوئي خودنمائي‌ و جلوه‌گري‌ و برهنگي‌ و بي‌حجابي‌ زن‌ و ورود در جماعات‌ مردان‌ و تصدّي‌ مناصب‌ قضاوت‌ و حكومت‌ و جهاد از جمله‌ حقوق‌ اوّليّه‌ زن‌ است‌ و شارع‌ از وي‌ سلب‌ كرده‌ است‌.
      و اينگونه‌ تحريف‌ها بندگي‌ و ذلّت‌ حقيقي‌ فكري‌ است‌ و عبارت‌ از برداشتن‌ حقايق‌ و معاني‌ از جاي‌ اصلي‌ خود و در غير جاي‌ خود نهادن‌ آنها ميباشد.
      و اين‌ از بزرگترين‌ مصائبي‌ است‌ كه‌ از ناحيه‌ كفر خانمان‌ برانداز مادّي‌ بر ما وارد شده‌ است‌؛ زيرا كه‌ بدين‌ترتيب‌ نه‌ تنها ديدگان‌ ما را از ملاحظه‌ ظواهر امور بازداشته‌ است‌ بلكه‌ اساساً مانع‌ دريافت‌ حقايق‌ امور و واقعيّات‌ براي‌ ما گرديده‌ است‌.
     و اين‌ مطلب‌ نظائر و شواهد بسياري‌ در معارف‌ و آداب‌ ما دارد كه‌ كفر خانمان‌ سوز مادّي‌ ، لغات‌ را از معاني‌ واقعي‌ خود منحرف‌ و تهي‌ ساخته‌ و معاني‌ مختلف‌ را از جايگاه‌ اصلي‌ خود بدر برده‌ است‌، و بدين‌ ترتيب‌ شديدترين‌ ضربات‌ را بر پيكر جامعه‌ و فرهنگ‌ ما فرود آورده‌ است‌

      از خداوند تعالي‌ مسألت‌ داريم‌ كه‌ پس‌ از آنكه‌ چشم‌ ظاهر ما را به‌ نعمت‌ بينائي‌ و ديدن‌ گشود، ما را در كوري‌ باقي‌ نگذارد؛ و پس‌ از اينكه‌ چشم‌ بصيرت‌ ما را به‌ ادراك‌ حقيقت‌ منوّر ساخت‌ ديگر ما را در جهالت‌ و كوردلي‌ رها نساخته‌ و به‌ آراء منحطّ و ناچيز و افكار هلاكت‌بار خود وا مگذارد كه‌ به‌ وبال‌ اعمال‌ خود گرفتار آئيم‌ و به‌ سرانجامي‌ خسران‌بار دچار شويم.( اقتباس‌ از آيه‌ 9، از سوره‌ 65: الطّلاق‌. فَذَاقَتْ وَبَالَ أَمْرِهَا وَ كَانَ عَـ’قِبَه أَمْرِهَا خُسْرًا.) او ما را از زمره‌ كساني‌ قرار ندهد كه‌ قلبشان‌ از ذكر خداوند در غفلت‌ است‌ و دنباله‌ روي‌ هوي‌’ نموده‌ و تجاوزكارانند.( اقتباس‌ از آيه‌ 28، از سوره‌ 18: الكهف‌. وَ لاَ تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَنْ ذِكْرِنَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ وَ كَانَ أَمْرُهُ فُرُطًا.)

منبع: رساله بديعه /سيّد محمّد حسين‌ حسينيّ طهراني

نظر از: مظلومی [عضو] 
مظلومی

سلام خسته نباشید. مفید بود. موفق و مؤید باشید

1391/07/13 @ 10:32


فرم در حال بارگذاری ...