« صاحبان حقوق‌های نجومی توجیه می‌کنند که این «سهممان از انقلاب» است‌.قطب‌ نمای عقل و نقشه شرع »

دانشجوی سیاسی کیست؟

نوشته شده توسطرحیمی 2ام دی, 1395

 

 
دانشجویان در نظام اسلامی وظایف و نقش های گوناگونی را برعهده دارند که متناسب با این جایگاه، مجموعه ای از مطالبات و توقعات از این قشر انتظار می رود. شاید مجموعۀاین مطالبات کمی بیش از حد معمول تصور شود، اما با توجه به توانایی های دورۀجوانی و استعدادهای این نسل می باشد:
«ما در دیدارهای دانشجوها معمولاً مطالباتی را مطرح می کنیم؛ آیا این پرتوقعی است؟ این یک سؤال است. اگر انسان مجموعۀ عرایضی را که من در دیدارهای دانشجوئی، چه در ماه رمضان ها، چه در دانشگاه هائی که من در شهرستان ها یا در تهران شرکت کردم، جمع کند، یک فهرست طولانی از مطالبات این حقیر از مجموعۀدانشجویان به وجود می آید.
ممکن است کسی بگوید آقا این ها پرتوقعی است. من عقیده ندارم پرتوقعی است. چرا؟
توجه به نیروی متراکم در دانشگاه، گمان پرتوقعی را نفی می کند. اگر چنان چه شما از یک جوان ورزشکارِ پرنشاطِ نیرومندی بخواهید یک بار سنگینی را از یک جائی بردارد، به یک جای دیگری بگذارد، این به هیچ وجه توقع زیادی نیست. «۱۳۹۱/۵/۱۶»
به نظر می رسد در میان مجموعۀاین مطالبات «کسب بینش و داشتن قدرت تحلیل سیاسی» نیاز به تبیین و توضیح بیشتری دارد. «در مرحلۀکنونی، آن چه می باید پس از تحصیل علم، در صدر فعالیت های دانشجوئی قرار گیرد، ارتقاء فکری دانشجویان در زمینۀفرهنگ و سیاست است» . در این مجال قصد تفصیل این موضوع را داریم.


  دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای , مصطفی طاهری


فرم در حال بارگذاری ...