« دانلود متن کامل تفسير نور به صورت PDF بر اساس سوره هاي قرآنبه کجا چنین شتابان!!! »

دانشنامه مجازی موضوعی امام صادق(ع) منتشر شد

نوشته شده توسطرحیمی 12ام شهریور, 1392

دانشنامه مجازی آنلاين موضوعی و الفبايی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، دانشنامه جامع موضوعی و الفبايی امام صادق(ع) كه به همت پايگاه جامع عاشورا توليد شده حاوی بيش از 2300 واژگان و محتوای مرتبط با امام صادق(ع) در قالب 16 نمايه اصلی است.

از بخش‌های اصلی اين دانشنامه می‌توان به «مناظرات و مباحثات امام صادق(ع)»، «پندها و نصايح ايشان»، «درسنامه امام صادق(ع)»، «پاسخ‌های امام به پرسش‌ها»، «در مكتب امام صادق(ع)»، «امام و فقه جعفری»، «امام و مذاهب مختلف» و «رويكرد ايشان به علم» اشاره كرد.

همچنين «فضايل و مناقب امام صادق(ع)»، «داستان‌ها و رواياتی از زندگی ايشان»، «كرامات آن بزرگوار»، «اصحاب و شاگردان»، «غلامان و موالی»، «همسر و فرزندان»، «امام و زمامداران» و «امام صادق(ع) از نگاه اهل سنت» از ديگر نمايه‌های اصلی اين دانشنامه را تشكيل می‌دهند.

يكی از ويژگی‌های منحصر به فرد اين دانشنامه، تركيب دسترسی موضوعی و الفبايی آن بطور همزمان است، اين ويژگی سبب می‌شود تا افراد بتوانند محتوای مرتبط با آن امام را هم به صورت تفكيك موضوعی و هم بصورت الفبايی، همزمان مشاهده كنند.

تفكيك و دسترسی مستقيم و نمايش واژگان تصادفی در انتهای هر مطلب، از ديگر شاخصه‌های اين دانشنامه آنلاين به شمار می‌رود. علاقه‌مندان برای دسترسی به اين دانشنامه می‌توانند به پايگاه جامع عاشورا به نشانیwww.ashoora.ir مراجعه كنند.

پيش از اين نيز در راستای تكميل دانشنامه‌های جامع الفبايی و موضوعی در پايگاه جامع عاشورا برای ايجاد نخستين سامانه جدول‌ساز آنلاين اسلامی، دانشنامه‌های عاشورا و امام حسين(ع) در بيش از 3500 واژه و اصطلاح، دانشنامه امام علی(ع) در بيش از 2800 واژه و اصطلاح، دانشنامه مهدويت و امام زمان(عج) در بيش از 2000 واژه و اصطلاح، دانشنامه جامع دفاع مقدس در بيش از 50000 واژه و اصطلاح و دانشنامه امام حسن مجتبی(ع) در بيش از 1000 واژه و اصطلاح در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.


فرم در حال بارگذاری ...