« اصول هفتگانه امام خمینی (ره) + اینفوگرافیکنسخه ای برای نجات انسان »

جنگ نرم اراده را از انسان سلب میکند.

نوشته شده توسطرحیمی 10ام خرداد, 1395

 

امام ره که خطوط اصلی این نظام را برای ما ترسیم کردند ” در اوایل شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران فرمودند :

امریکا در جنگ نظامی نمیتواند حریف ما بشود و در جنگ اقتصادی نیز نمیتواند اما از ان واهمه دارم که ما در داخل بگندانند(جنگ نرم)

 

سالهاست دشمنان اسلام که از اسلام هراس دارند و جنگی را علیه فرهنگ و عقاید مسلمانان بلاخص شیعیان اغاز کرده اند و مدام در صدد ضربه به پیکر اسلام هستند ” و این جنگ برای تسخیر قلب و ذهن اغاز میشود و کاملا انسان را به یک حیوان درنده و از ابلیس بدتر تبدیل میکند “

اغاز این جنگ میتواند از بی حجابی و نگاه حرام باشد ” نقش مهم این جنگ را امروز عصر ارتباطات بر عهده دارد مانند ماهواره و شبکه های اجتماعی ” اگر ما امار بگیریم اکثر فیلمهایی که در شبکه ماهواره با زبان فارسی پخش میشوند بیشتر انها نگاه حرام و شهوتی هست و خیانت زن به شوهر وبلعکس و روابط نامشروع و ……… اینها اغاز تحول بزرگیست که انسان را به لجن زار و باتلاق جهنم میکشاند ” اگر مراقب نباشیم بعد از مدتی قلب و ذهن شما فقط به یک مورد بیشتر فکر نمیکند ان هم شهوت است تا جایی که حاضری حتی خدا را هم زیر پا بذاری تا این حد قلب و ذهن شما تسخیر میشه فلذا امروز در جامعه ما اگر بی حجابی و نگاه حرام هست از جنگ نرمیست که دشمن علیه عقاید ما اغاز کرده و برای این کار مدام هزینه های کلان میکنند تا به پیکر اسلام ضربه بزنند ” در جنگ نظامی، دشمن به سراغ سنگرهای مرزی ما می آید؛ مراکز مرزی ما را سعی می کند منهدم بکند؛ تا بتواند در مرز، نفوذ کند؛ در جنگ روانی و آن چه که امروز به آن جنگ نرم گفته می شود در دنیا، دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می آید که آنها را منهدم کند؛ به سراغ ایمان ها، معرفت ها، عزم ها، پایه ها و ارکان اساسی یک نظام و یک کشور [می آید].

دشمن به سراغ اینها می آید که اینها را منهدم بکند و نقاط قوت را در تبلیغات خود به نقاط ضعف تبدیل کند؛ فرصت های یک نظام را به تهدید تبدیل کند. این، کارهایی است که دارند می کنند. در این کار، تجربه هم دارند؛ تلاش هم زیاد دارند می کنند؛ ابزار فراوانی هم در اختیارشان هست. باید ابعاد دشمن و ابعاد دشمنی را بدانیم؛ تا بتوانیم بر او فائق بیاییم؛ البته ما مدد الهی داریم؛ کمک غیبی داریم؛ بدون شک. این را انسان دارد مشاهده می کند؛ لکن ما مادامی که هوشیارانه [و] آگاهانه در میدان نباشیم، تدبیر لازم را به کار نبریم، کمک الهی، به سراغ ما نخواهد آمد”

 

 خبرهایی که از مراکز حساس سیاسی و امنیتی دنیا به دست ما می رسد، نشان می دهد که دستگاه های عظیم و گسترده ای، با بودجه های کلانی، به طور دائم، متوجه نظام جمهوری اسلامی هستند و دارند کار می کنند؛ هر روز طرحی را به میدان می آورند و هر روز عرصة جدیدی را در مقابل جمهوری اسلامی می آرایند. به هر حال، امروز توطئة دشمن، توطئة پیچیده ای است. ما باید جوانب این توطئه را به روشنی بشناسیم و بشناسانیم. امروز جنگ نظامی با ما، خیلی محتمل نیست؛ لکن جنگی که وجود دارد، از جنگ نظامی، اگر خطرش بیشتر نباشد، کمتر نیست؛ اگر احتیاط بیشتری نخواهد، کمتر نمی خواهد”

 

اگر من بخواهم یک توصیه به شما بکنم، آن توصیه این خواهد بود که بصیرت خودتان را زیاد کنید؛ بصیرت. بلاهایی که بر ملت ها وارد می شود، در بسیاری از موارد، بر اثر بی بصیرتی است. خطاهایی که بعضی از افراد می کنند، بر اثر بی بصیرتی است. بصیرت خودتان را بالا ببرید. آگاهی خودتان را بالا ببرید. من مکرر این جمله امیرالمؤمنین علیه السلام را در گفتارها بیان کردم که فرمود: «الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصّبر».

 

بنده بارها این جبهه های سیاسی و صحنه های سیاسی را مثال می زنم به جبهة جنگ. اگر شما در جبهة جنگ نظامی، هندسه زمین در اختیارتان نباشد، احتمال خطاهای بزرگ هست. برای همین هم هست که شناسایی می روند. یکی از کارهای مهم در عمل نظامی، شناسایی است؛ شناسایی از نزدیک که زمین را بروند ببینند؛ دشمن کجاست؛ چه جوری است؛ مواضعش چگونه است؛ عوارضش چگونه است؛ تا بفهمند چه کار باید بکنند. اگر کسی این شناسایی را نداشته باشد، میدان را نشناسد، دشمن را گم بکند، یک وقت می بینید که دارد خمپاره اش را، توپخانه اش را آتش می کند به طرفی که اتفاقاً این طرف، طرفِ دوست است؛ نه طرفِ دشمن؛ نمی داند دیگر. عرصة سیاسی، عیناً همین جور است. اگر بصیرت نداشته باشید، دوست را نشناسید، دشمن را نشناسید، یک وقت می بینید آتش توپخانة تبلیغات شما و گفت و شنود شما و عمل شما، به طرف قسمتی است که آن جا دوستان مجتمعند؛ نه دشمنان. آدم، دشمن را بشناسد. در شناخت دشمن، خطا نکنیم؛ لذا بصیرت لازم است؛ تبیین لازم است.

 

 

 

منبع: معبرجوان عاشورایی

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: متین [عضو] 
5 stars

سلام .
واقعا نگرانیم که از داخل مارا بگندانند.

1395/03/10 @ 18:18


فرم در حال بارگذاری ...