« اطاعت از خداوند گواه بر صداقت انسان در ایمانش استبرای سفر به عالم بی نهایت زاد و توشه تهیه کنید »

راز احسان به والدین و سعادتمندی و عاقبت به خیری انسان چیست؟

نوشته شده توسطرحیمی 26ام بهمن, 1396

 

تولیت مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام اظهار داشت: در بین نیکی به خویشان احسان به والدین سفارش خاصی شده که سبب سعادتمندی و عاقبت به خیری انسان است.

راز احسان به والدین و سعادتمندی و عاقبت به خیری انسان چیست؟

حجت الاسلام والمسلمین سالمی تولیت مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام ، سه شنبه ۲۴ بهمن در جلسه درس اخلاق که درحوزه علمیه امام صادق علیه السلام برگزار شد، در پاسخ به یک شبهه ای اظهار داشت:

شاید برای برخی این شبهه ایجاد شود که چرا امام معصوم علیه السلام با وجود علم به غذای مسموم آن را تناول کردند و به شهادت رسیدند.

وی در پاسخ به این شبهه عنوان کرد:

اولا این شبهه از ناحیه مخالفان ما مطرح می شود که اصلا کتاب های شیعه را مطالعه نمی کنند، هر انسانی به مسموم بودن غذایی آگاه شود بر او حرام است که آن را بخورد، آیت الله مکارم شیرازی در این زمینه گفتند که امام معصوم علیه السلام همیشه از علم غیب خود استفاده نمی کردند، هنگام تناول غذای مسموم نیز امام از علم غیب خود استفاده نکردند.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام در اهمیت احسان به خویشان، عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم مردم را به عدالت و نیکی به اقوام و خویشان سفارش می کند چرا در این امر برای همه خیر و برکت فراوان وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سالمی افزود:

در بین نیکی به خویشان احسان به والدین از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است که انسان برای رسیدن به سعادت و عاقبت به خیری باید به این مساله توجه کند.

وی با اشاره به آیه ۹۰ سوره نحل، بیان داشت:

در این آیه از قرآن کریم نیز مردم امر به احسان و نیکی شده اند، فرزند صالح، قرائت قرآن، حفر چاه، غرس درخت، احداث نهر آب و … پایه گذاری یک سنت حسنه از جمله مصادیق احسان و‌نیکی هستند.

شبستان


فرم در حال بارگذاری ...