« خبر:برگزاری همایش وحدت حوزه و دانشگاه در مجتمع دانشگاهی امام خمینی بروجرد با شرکت طلاب حوزه محدثهدعوت عملى به نماز »

شعرخوانی شعرای مسیحی و اهل سنت درباره امام حسین(ع)+ تصاویر

نوشته شده توسطرحیمی 25ام آذر, 1391

     ماجراي كربلا رمزي براي گذشت، بخشش و ايثار و الهامي به ملت‌ها براي خوداري از پذيرش ظلم است.

     به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در راستاي گسترش فرهنگ عاشورا و جهاني معرفي نمودن آموزه‌هاي عاشورايي واينكه اين حادثه متعلق به كل اديان ابراهيمي و همة آزادي‌خواهان جهان است؛ مراسم شب شعر با عنوان «مصباح الهدي»توسط رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و با مشاركت  جمعيت ابداع؛ و با حضور تني چند از شعراي اهل سنت و مسيحي لبنان  وبا شركت دوستداران ادب وشعر از طوايف مختلف لبنان برگزار گرديد.

      در اين مراسم ابتدا حجت الاسلام والمسلمین رئيس‌زاده رايزن فرهنگي به ايراد سخنراني پرداخت. وي جايگاه امام حسين(ع) چه در زمان حيات ايشان و چه با شهادت آن امام همام را نقطه تلاقي اديان الهي دانست؛ و با اشاره به رسالت جهاني قيام امام حسين(ع) در راستاي تطبيق ارزشهاي اسلامي انساني و دفع ظلم از مظلومين و اعتلاي عدل در جهان بشريت گفت: ماجراي كربلا رمزي براي گذشت، بخشش و ايثار و الهامي به ملت‌ها براي خوداري از پذيرش ظلم است.

     وی با اشاره به درگيري و مصائبي كه در حال حاضر دنيا از آن در رنج و عذاب است، بر افراشتن پرچم عزت‌خواهي حسيني را بيش از پيش ضروري دانسته و با مقايسة ظلمي كه در حال حاضر نظام استكبار جهاني به‌رهبري آمريكا بر ملت‌هاي مسلمان منطقه روا مي‌دارد، با نظام ظالم حاكم بر عصر اباعبدالله‌الحسين(ع)؛ مقاومت ملت‌هاي فلسطين و لبنان در برابر نظام غاصب صهيونيستي را الهام گرفته از همان آموزه‌هاي حسيني دانست.

     سپس هفت نفر از شعراي اهل سنت و مسحيت لبنان سروده هاي خود در رابطه با اباعبدالله الحسين(ع) و حادثه عاشورا و اسارت اهلبت عصمت وطهارت را را قرائت نمودند كه مورد توجه و استقبال شركت كنندگان قرار گرفت

در پايان اين مراسم تابلو سروده اقاي جورج شكور شاعر سرشناس مسيحي در رابطه با امام حسين(ع)  با عنوان “حُبّ الحسين” توسط  نامبرده به رسم يادبود به حجت الاسلام والمسلمین رئيس‌زاده اهداء گرديد.

نظر از: فرید [بازدید کننده]  
فرید

بنده هم درخواست خانم حکیمی را دارم.لطفاایمیل آقای جورج شکورولیست شعرا وخود اشعارشان را از کجا می توانم تهیه کنم؟

1393/08/21 @ 23:34
نظر از: زهرا حکیمی [بازدید کننده]
زهرا حکیمی

با سلام
من دانشجوی ارشد رشته عربی هستم میخاستم ببینم لیست شعرایی که در این همایش حضور داشتند را از کجا میتونم پیدا کنم و همچنین ایمیل جورج شکور را از کجا میتونم بدست آورم؟اگر کمک ممنون میشم.

1393/07/24 @ 09:58


فرم در حال بارگذاری ...