« هم نفس حیدر ، چیه از این بهترحاج حسن خلج ایام فاطمیه اول ۱۳۹۷ (حسینیه انصار الحسین) »

عامل موفقیت در امورات زندگی

نوشته شده توسطرحیمی 14ام بهمن, 1397

 

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

قرار گرفتن در مسیر خط الهی و توحید، عامل موفقیت در امورات زندگی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد، در نشست اخلاقی تربیتی به میزبانی مدرسه علمیه عالی الزهرا سلام الله علیها گرگان، با بیان این مقدمه که صلوات به عنوان یک ذکر جامع، برکات همه ذکرها را در بر می گیرد، بیان کرد:

پیرامون فضیلت و جایگاه “ذکر صلوات” روایات بسیاری از ائمه معصومین علیهم السلام وارد است، چنانچه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله  شفاعت خود را بر کسانی که شب و روز بر او صلوات می فرستند، واجب دانسته است.

وی در بحث برآورده شدن حوائج به ارائه راهکار پرداخت و ادامه داد: از راهکارهایی که قرآن کریم در زمینه رفع حوائج بیان فرموده؛ اعتقاد و توکل به خداوند است، به این معنا که انسان به این باور برسد تنها کسی که باید از او کمک بگیرد، فقط خداوند است؛ لذا اگر خواسته انسان با خواست خدا هماهنگ باشد، قطعا به آن خواهد رسید.

کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا ذکر “الهی و ربی من لی غیرک” را خلاصه همه دعاها نامید و توضیح داد: براساس آیات قرآن کریم، یکی از نشانه های مومن توکل است؛ متاسفانه اکثر انسان ها به نعمت ها تکیه کرده و از منعم غافلند، حال آنکه باید به مرکز تکیه كرد.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در ادامه به بیان نکاتی پیرامون تربیت فرزند پرداخت و گفت: نصیحت کردن و امر و نهی زیاد، موجب زدگی در فرزندان خواهد شد، سعی کنید با عمل همراه با رأفت و لطافت آنها را ارشاد و راهنمایی نمایید.

 وی ضمن بیان این مطلب که فرزندان بر اساس رفتار و عمل والدین تربیت می شوند نه آنطور که حرف می زنیم، خاطرنشان کرد: سعی کنیم کمتر شعار دهیم و به شعور بیفزاییم؛ به این معنا که در مسیر تربیت با رفتار، اخلاق، برخورد شایسته و نوازش به پرورش فرزندان بپردازیم؛ توجه به این نکته حائز اهمیت است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و انبیای الهی علیهم السلام با رفتار خود مردم را متحول می کردند.

این مبلغ دینی با استناد به آیه 56 سوره مبارکه قصص اظهار کرد: مراد از آیه فوق این است که پیامبر صلی الله علیه  و آله تبلیغ و ارائه طریق می‌نماید و بس، توفیق هدایت و ایصال به مطلوب در دست خداوند است؛ اگر انسان در مسیر خط الهی و توحید قرار گیرد در همه امورات زندگی موفق خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد بعد از صلوات، ذکر «لا إله إلّا اللّه» را از مهمترین اذکار دانست و اضافه كرد: برای دفع وسوسه و خیالات دنیایی و رفع غم و غصه، بر ذکر «لا إله إلّا اللّه» بسیار تاکید و سفارش شده است به طوری که برای رهایی از این مسائل باید خود را به حقیقت «لا إله إلّا اللّه» آراسته کنیم.

وی با استناد به روایتی از ائمه هدی علیهم السلام، ذکر «لا إله إلّا اللّه» را گنجی از گنج های بهشت نامید و تصریح کرد: تا “لا إله” در جان ما زنده نشود، “إلا الله” در جان نخواهد آمد، این ذکر انسان را به سرچشمه متصل می نماید.

کارشناس دینی در پاسخ به این سوال که «چه کنیم عذابها عَذب شود»، تشریح کرد:

مراد از “عَذب” شیرینی و گوارایی است، لذا برای اینکه عذاب ها برای انسان گوارا شود، باید به واسطه انس، ارتباط خود را با خداوند بیشتر کنیم به طوری که همه چیز را در خدا ببینیم و از خدا بخواهیم که این مهم ممکن نیست جز با شکستن منیت، یعنی باید خود را قربانی کنیمف اینجاست که به حقیقت «لاإله إالا الله» خواهیم رسید.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با استناد به روایتی از امام رضا علیه السلام، «لاإله إالا الله» را قلعه و دژ محکمی دانست و ادامه داد: آرامش فقط در «لاإله إالا الله» است؛ البته مراد ذکر لفظی نیست بلکه منظور اعتقاد و باوری است که موجب خواهد شد تمام موانع کنار رود و همچون مرکبی گوینده اش را به خدا رساند.

حوزه


فرم در حال بارگذاری ...