« لبخند زدننظر امام زمان (عج) در مورد "جامعه کبیره" »

فقر ما و کشور ما به این دلیل است که به قران بی توجهیم

نوشته شده توسطرحیمی 12ام اسفند, 1397

حجت الاسلام قرائتی گفت:

فقر ما و کشور ما به این دلیل است که به قرآن بی توجهیم؛ در قرآن کریم دو مرتبه آیه “خذالکتاب بقوه “آمده است و باید توجه زیادی به این کتاب آسمانی داشته باشیم.

 حجت الاسلام «محسن قرائتی» گفت:

مطابق با آیات قرآن اگر همه مردم گروه گروه مؤمن شوند، شکر آن یک سبحان الله است؛ اما مطابق با سوره کوثر، شکر ولادت حضرت زهرا (س)، یک نماز کامل است.

این مفسر قرآن کریم ابراز داشت: خدا زن ها را در سجده مردان قرار داده است؛ چراکه بهترین عبادت نماز است و بهترین عمل نماز، سجده بوده و در سجده باید از خدا همسر بخواهیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: مطابق با قرآن کریم، آیین همسرداری این است که زن غصه نخورد و باید به نحوی زندگی کرد که چشم زن به جمال مرد روشن شود.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: در دیداری که با آیت الله العظمی وحید خراسانی داشتیم، خدمت ایشان عرض کردم که ما نیازمند به تقویت قرآن و تفسیر در دروس حوزه هستیم.

استاد قرائتی بیان داشت: فقر ما و کشور ما به این دلیل است که به قرآن بی توجهیم؛ در قرآن کریم دو مرتبه آیه “خذالکتاب بقوه “آمده است و باید توجه زیادی به این کتاب آسمانی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: از دفتر رهبر انقلاب دعوت شدیم که در درس ایشان نکاتی را بیان کنیم؛ معمولا رسم است که سخنران پایین بایستد و سخن خود را بیان کند؛ اما ایشان گفتند که صندلی بنده را کنار ایشان قرار داده و بالای جایگاه بنشینم؛ همچنین در دفتر ایشان بیان کردند که بین ۵ تا ۷ دقیقه صحبت کنم؛ اما خدمت ایشان عرض کردم که چند دقیقه صحبت کنم؟ که ایشان فرمودند کل وقت برای شماست و در آن جلسه درباره قرآن و تفسیر نکاتی را بیان کردیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ابراز داشت: اگر حضرت امیر (ع) فرمود چرا تفسیر نگفتید؟ یا باید بگوییم که خدا بی سواد است یا باید پاسخ دهیم که مردم نیاز به تفسیر ندارند؛ باید اهتمام زیادی بر تفسیر قرآن داشته باشیم.

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان ساخت: آیت الله العظمی مکارم شیرازی مرجع تقلید شدند و یک دوره تفسیر قرآن نیز نوشتند؛ این دو باهم منافاتی ندارند؛ باید توجه بیشتری به قرآن داشته باشیم.

استاد قرائتی تصریح کرد: نمایندگان طلاب و فضلا در جلسه هایی که با طلاب دارند، باید بر موضوع تفسیر قرآن تأکید کنند.

وی بیان داشت: ما امروز نیازمند ۱۳۰ تفسیر قرآن هستیم؛ چراکه موضوعات گوناگونی وجود دارد که باید برای هرکدام از آنان، آیات مرتبط را ارائه دهیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: خداوند در قرآن فرموده است که در منبرهای خود از قرآن بگویید؛ چراکه فرموده است: لتبین للناس ما نزل الیهم؛ اما مشاهده می کنیم که در برخی منابر، شعر، خواب و … گفته می شود؛ نمی گوییم که شعر و خواب نگویید؛ اما اصل باید بر قرآن و تفسیر باشد.

این مفسر قرآن کریم ابراز داشت: قرآن کریم برای موضوعات گوناگون مطلب دارد؛ حتی برای حضور در راهپیمایی قدس، راهپیمایی ۲۲ بهمن و … هم آیه داریم؛ چراکه قرآن کریم فرموده است اگر با کار خود کفار را عصبانی کردید، برای شما عمل صالح می نویسیم و حضور در راهپیمایی ما کفار را ناراحت و عصبانی خواهد کرد.

استاد قرائتی در پاسخ به این سؤال که در منابر خود چه تفسیری بگوییم؟ خاطرنشان ساخت: باید تفسیر را برای مردم شیرین کنیم و منابر ۱۵ دقیقه ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم کاربرد حوزه های علمیه بیشتر شود، باید مهارت ها را بیشتر کرد؛ نمایندگان طلاب حتما این مطلب را به طلاب و فضلا برسانید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: از فرصت عیدنوروز برای تبلیغ استفاده کنید؛ ظرفیت های خوبی در عیدنوروز وجود دارد و باید با هنر خود از این تعطیلات استفاده کنیم؛ چون مرد شاد هستند و می توانیم در خانه ها کارهای فرهنگی خود را انجام دهیم.

این مفسر قرآن کریم اظهار داشت: بنده قریب به یکصد کشور دنیا سفر کردم و وقتی با ۵۰ دلار می توانیم یک مترجم را با خود همراه کنیم، چرا باید وقت طلاب خود را برای تعلیم زبان انگلیسی به هدر دهیم؟ از زمان باید بهترین استفاده را کرد.

استاد قرائتی ابراز داشت: در تفسیر قرآن کریم برای مردم اقوال و احتمالات را نقل نکنیم؛ بلکه تفسیر را رقیق کرده و مطابق با روز تفسیر را بیان کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: مطابق با آیات قرآن، آخوندی خوب است که از مردم باشد؛ در مردم باشد و با مردم باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: کتاب شیوه دعوت به نماز باید کتاب درسی طلاب شود؛ چراکه نسل جوان ما از نماز دور شده و وظیفه روحانیت است که نماز را به جوانان یاد دهد.

منبع: شبستان

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: ام المومنین [عضو] 
5 stars
1397/12/19 @ 22:47


فرم در حال بارگذاری ...