« بهترین عمل و ذکر در ماه شعبان چیست؟حوزه های امروز و دیروز »

مشکلات دنیا به خاطر دوری از غدیر است

نوشته شده توسطرحیمی 29ام اردیبهشت, 1394
حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: اگر غدیر حکومت می کرد و حادثه سقیفه ایجاد نمی شد، امروز دنیا این گونه نبود.
حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در تشریح تفاوت نظام اسلامی و غیراسلامی، اظهار داشت: جمعیت کمک رسانی به مردم امری عادی است و در همه کشورها متداول می باشد.

وی با اشاره به اینکه اسلام مرده را زنده کرده است، تصریح کرد: کمک به فقیر امری عادی است و حضرت علی علیه السلام  به جای کمک به فقیر، گردن فقر را می زد.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه با ایجاد اشتغال و تولید باید فقر را از بین برد، افزود: صلیب سرخ و هلال احمر را همه کشورها دارند و ما که به برکت قرآن در ایران زندگی می کنیم، باید فقرزدایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه اصل حمایت از مظلومان در سیره ائمه معصومین علیهم السلام وجود دارد، گفت: در روایات تصریح شده کسی که اجازه ندهد سیل، خانه ای را ویران کند و برای رضای خدا به حفظ جان دیگران بپردازد، بهشتی است.

این مفسر برجسته قرآن کریم با بیان اینکه مزدوری در اسلام مکروه است، تصریح کرد: نباید نظام مزدوری داشته باشیم که مردم برای کسی کار کند؛ پیامبری که دست کارگر را بوسید آن فرد مزدور نبود، بلکه کشاورز و کارگری بود که کار می کرد.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه امام صادق علیه السلام با وجود اینکه حکومت در دست نداشتند؛ اما گوشه هایی از حکومت اسلامی را نشان می دادند، افزود: ایشان به نماینده خود پولی داده بودند تا در هرکجای مدینه اختلافی وجود دارد با هزینه آن مال، رفع کند.

وی تصریح کرد: اگر غدیر حکومت می کرد و حادثه سقیفه ایجاد نمی شد، امروز دنیا این گونه نبود.  

وی در پایان افزود: خدمت به نظام عبادت است و دعا می کنیم به برکت قرآن؛ نظام و رهبری و مراجع در سایه امام زمان(عج) باشند و خطر آل سعود و سلفی گری را به خود آن ها بازگرداند.

نظر از: مدرسه علمیه الزهراء«س»ارومیه [عضو] 

با سلام
امام صادق (ع) فرمود : هرکس سه روز از ماه شعبان را روزه بگیرد بهشت بر او واجب میگردد و روز قیامت رسول خدا (ص) او را شفاعت میفرماید.
التماس دعا

1394/02/29 @ 21:43


فرم در حال بارگذاری ...