« ​نیروهای امنیتی وارد منزل شیخ عیسی قاسم شدندچه کنیم که معصیت نکنیم؟ »

می‏‌شناسم کسی را که می‏‌شناسد شب قدر را

نوشته شده توسطرحیمی 1ام دی, 1395

سؤال: می‏‌گویند: «بعضی از علما و یا بزرگان اهل معرفت یک سال تمام شب‏‌ها را بیدار بوده‌‏اند تا شب قدر را درک کنند»، آیا این مطلب صحت دارد؟

جواب: برای ما هر شب، شب قدر است در خوابیدن؛ چون همیشه در ایام سال شب‏‌ها می‏‌خوابیم!

این سیدبن‌طاووس رحمه‏‌الله‏ است که این تعبیر را دارد:

«إِنی لأعْرِفُ مَنْ یعْرِفُ لَیلَةَ الْقَدْرِ!؛ من کسی را می‏‌شناسم که شب قدر را می‏‌شناسد!».۱

در محضر بهجت، ج۳، ص9
۱. ر.ک: اقبال اعمال، ص۶۶. عین عبارت سید رحمه‌‏الله‏ به این صورت است: «… فَإننی عَرَفْتُ وَ تَحَققْتُ مِنْ بَعْضِ مَنْ أَدْرَکتُهُ أَنهُ کانَ یعْرِفُ لَیلَةَ الْقَدْرِ کل سَنَةٍ عَلَی الْیقینِ…؛ من بی‌گمان و علی‌التحقیق بعضی را دیده‏‌ام که در هر سال به‌صورت یقینی شب قدر را درک می‌‏نمود». سپس در ادامه می‏‌فرماید: «وَ هِی رَحْمَةٌ أَدْرَکتُهُ مِنْ رَب الْعالَمینَ؛ و این رحمتی از جانب پروردگار جهانیان است که من نیز آن را دریافته‌‏ام». شگفت اینکه در ادامه می‌‏افزاید: «وَ لَیسَتْ هِی بِأَعْظَمَ مِنْ رَحْمَةِ الله‏ِ ـ جَلَ‏‌جَلالُهُ ـ بِمَعْرِفَةِ ذاتِهِ الْمُقَدسَةِ وَ صِفاتِهِ الْمُنَزهَةِ وَ مَعْرِفَةِ سَیدِ الْمُرْسَلینَ وَ خَواص عِتْرَتِهِ الطاهِرینَ؛ و این رحمت، از رحمت خداوند ـ جل‏‌جلاله ـ در راهنمایی به شناخت ذات مقدس و صفات پاک و نیز شناخت سرور پیامبران و ویژگان از اهل‌بیت پاکش، بزرگ‏تر نیست». به نظر می‏‌رسد که مقصود از شناخت خداوند متعال و معصومین علیهم‏‌السلام در اینجا، شناخت مقام نورانیت معصومین ـ علیهم‌‏السلام ـ باشد که سید رحمه‏‌الله‏ آن را از درک شب قدر با اهمیت‌‏تر دانسته است، والله‏ العالم.
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: مدرس [عضو] 
5 stars

سلام. خدا قوت.
از آقا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تقاضای هدیه تولدم کردم چند دقیقه بعد فهمیدم باران می آید این بهترین هدیه تولد امسالم بود.
زیر سایه آقا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عاقبت بخیر باشید.
التماس دعای ویژه.

1395/10/01 @ 12:05
نظر از: خادم المهدی [عضو] 
5 stars

سلام
خدا خیرتون بده همیشه مطالب نابی را انتخاب میکنید

1395/10/01 @ 08:21


فرم در حال بارگذاری ...