« پیوستن یک عروس و داماد به گردهمایی اعتراض‌آمیز /مقابل مجلس چه خبر است+ فیلم و تصاویرهشدار به مسئولین آل سعود:اندک بی‌احترامی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه و عمل نکردن به وظایف برای انتقال ابدان مطهر، عکس‌العمل سخت و خشن ایران را در پی خواهد داشت. »

نباید به تبلیغات جهت دار درباره غدیر توجه کرد/ عربستان تا شش سال دیگر هم به اهدافش در یمن نخواهد رسید.

نوشته شده توسطرحیمی 9ام مهر, 1394

 

معظّم له در ابتدای درس خارج فقه:

مراسم غدیر باید همچون گذشته با قوت و با شکوه و عظمت برگزار شود منتهی می توانند ثواب مراسم را به ارواح عزیزانی که در گذشته اند اهدا کنند، این هم جمع بین اکرام درگذشتگان و هم بزرگداشت غدیر است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به ارسال پرسش هایی درباره کیفیت برگزاری مراسم غدیر با توجه به حادثه بسیار اسف انگیز منا، اظهار داشتند: مراسم غدیر نباید سست شود چراکه این خواسته دشمن است.

ایشان با بیان این که مراسم غدیر باید همچون گذشته با قوت و با شکوه و عظمت برگزار شود، تصریح کردند: منتهی می توانند ثواب مراسم را به ارواح عزیزانی که در گذشته اند اهدا کنند، این هم جمع بین اکرام درگذشتگان و هم بزرگداشت غدیر است.

معظم له یادآورشدند: بنابراین نباید به تبلیغاتی که برخی می کنند توجه کرد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی و حاضران در درس همچنین فاتحه ای برای آمرزش روح جان باختگان فاجعه منا قرائت کردند.

ایشان در ادامه با اشاره به تحولات یمن، تصریح کردند: اخیرا در اخبار نقل شده بود که سعودی ها مجلس عروسی را بمباران و 150 نفر که عمدتا زن و کودک بودند را به خاک و خون کشیدند.

معظم له با محکوم کردن این جنایت هولناک، خاطرنشان کردند: کجای اسلام اجازه می دهد مراسم جشن یک مسلمان را این گونه مورد هدف قرار دهید؛ حکومت بر مردم یک سرزمین اسلامی به چه قیمت؟ به قیمت ارتکاب بدترین جنایات؟ البته دبیرکل سازمان ملل نیز این حرکت را محکوم کرده است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که آمریکایی ها در مساله یمن، سه تا کلاه سر عربستان سعودی گذاشتند، فرمودند: نخست آنها را تشویق کردند و گفتند حمله قاطعی صورت دهید آنها عقب نشینی می کنند و می توانید رییس جمهور مستعفی را مجدد به قدرت برگردانید، سعودی ها برای این کار به زعم خود عملیات «طوفان قاطع» را طراحی کردند اما شش ماه است مشغول ویران کردن هستند و به اهداف خود نرسیده اند و البته تا شش سال دیگر هم معلوم نیست به جایی برسند.

ایشان با تاکید بر این که آل سعود با تجهیزات نظامی اجاره ای مشغول کشتار در یمن است، بیان داشتند: در این مدت تجهیزات، بمب، هواپیماها و تانک های نظامی پیشرفته ای که عمدتا آمریکایی است، در اختیار سعودی ها قرار گرفته و به قدری در این مدت هزینه جنگ کرده اند که می گویند خزانه سعودی ها ته کشیده است و البته باز هم ادامه می دهند تا به حد افلاس برسد.

معظم له تاکید کردند: کلاه دومی که آمریکایی ها سر سعودی ها گذاشتند این بود که آنها را در جهان اسلام منفور کردند؛ سوم این که یک مملکت اسلامی را ویران کردند، چراکه آمریکایی ها مسلمانان را دشمن خود می دانند و برای شان فرقی نمی کنند که در کدام کشور باشد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به این که حمله سعودی ها به یمن صد در صد ضرر بود، تصریح کردند: آیا اینها بیدار می شوند و نقشه های حساب شده دشمنان را متوجه می شوند، متاسفانه جهان اسلام دچار غفلت شده است، امیدواریم همه از خواب بیدار شوند و دوست و دشمن خود را بشناسند و راه خود را اصلاح کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: امیدواریم به برکت غدیر و صاحب غدیر خدای متعال شر اشرار را از تمام ممالک اسلامی قطع کند.

دریافت فایل صوتی

نظر از: صالحی [عضو] 
صالحی

بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب
* او عادل‌ترین شما در بین مردم است!
نبیاکرم در بیان صفات امیرالمؤمنین میفرماید: «اعدلکم فی الرعیة»، او عادل‌ترین شما در بین مردم است. هم عدالت درونی و معنوی و فردی امیرالمؤمنین مراد است و هم عدالت رفتاری و عدالت اجتماعی او. اینها چیزهایی است که در زبان به آسانی میشود بیان کرد، اما در تحقق و تبلور در عمل است که انسان به عظمت این حقیقت و کسانی که تجسم این حقیقت بوده‌اند، پی میبرد. عدالت به معنای واقعی کلمه در وجود امیرالمؤمنین، در رفتار او، در تقوای او و در توجه او حضور دارد. در رفتار بیرونی او هم عدالت تجسم پیدا میکند. امروز بعد از گذشت قرنها، اگر بخواهیم عدالت را تعریف کنیم و آن را در ضمن مثال و نمونه بیان کنیم، هیچ مثالی رساتر و گویاتر از رفتار امیرالمؤمنین علیه‌السلام نمیتوانیم پیدا کنیم. این است که نبیاکرم او را به امر پروردگار و با نصب الهی به مردم معرفی و به مقام ولایت منصوب میکند. این یک حقیقت اسلامی است. این کجا و این‌که کسی معتقد باشد که هر ظالمی با هر شیوه و رفتار بازیگرانه‌ای توانست زمام قدرت را در دست بگیرد، مردم باید از او اطاعت کنند، کجا؟! این اسلام است یا آن؟!

لذا مسأله‌ی غدیر با این مضمون والا متعلق به همه‌ی مسلمانهاست، چون به معنای حاکمیت عدل، حاکمیت فضیلت و حاکمیت ولایت‌اللَه است. اگر ما هم بخواهیم حقیقتاً از متمسکین به ولایت امیرالمؤمنین باشیم، باید خودمان و محیط زندگیمان را به عدل نزدیک کنیم. بزرگ‌ترین نمونه این است که هرچه بتوانیم، استقرار عدل کنیم. چون دامنه‌ی عدالت نامحدود است. هرچه بتوانیم عدل را در جامعه بیشتر مستقر کنیم، شباهت ما به امیرالمؤمنین و تمسک ما به ولایت آن بزرگوار بیشتر خواهد شد.

1394/07/09 @ 12:39


فرم در حال بارگذاری ...