« نصب امیرالمومنین به عنوان ولایتسجده تلاوت و سور عزائم »

نخستین دانشنامه امام هادی(ع)رونمایی شد

نوشته شده توسطرحیمی 30ام مهر, 1392

همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت امام علی النقی(ع)، نخستين دانشنامه آنلاين موضوعی ـ الفبايی آن امام همام منتشر و طی مراسمی در مؤسسه فرهنگی عاشورا رونمايی شد.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، دانشنامه آنلاين امام هادی عليه السلام با هدف آشنايی بيشتر محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه با ابعاد و ويژگی‌های شخصيتی و اجتماعی دهمين پيشوای شيعيان جهان در سالروز ولادت آن امام راه‌اندازی شد.

اين دانشنامه به همت پايگاه جامع عاشورا توليد شده است و حاوی بيش از 1400 واژگان و محتوای مرتبط با حضرت امام هادی(ع) در قالب 11 نمايه اصلی در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

«سخنان و احاديث»، «اخلاق و رفتار»، «ادعيه و زيارات»، «علوم و معارف»، «داستان‌ها و روايات»، «اعجاز و كرامات»، «اصحاب و شاگردان»، «همسر و فرزندان» و «امام هادی از نگاه اهل سنت» نمايه‌های اصلی اين دانشنامه آنلاين را تشكيل می‌دهند.

بخش «شرح و تفسير زيارت جامعه كبيره» به جهت اهميت زيارت منسوب به امام هادی(ع) و نيز بخش «آشنايی با سرزمين سامرا» نمايه‌های جانبی اين دانشنامه را تشكيل می‌دهند.

يكی از ويژگی‌های منحصر بفرد اين دانشنامه، تركيب دسترسی موضوعی و الفبايی آن بطور همزمان است. اين ويژگی باعث می‌شود تا افراد بتوانند تمامی محتوای مرتبط با آن امام را هم بصورت تفكيك موضوعی و هم بصورت الفبايی، توأماً مشاهده كنند.

تفكيك و دسترسی مستقيم و نمايش واژگان تصادفی در انتهای هر مطلب، از ديگر شاخصه‌های اين دانشنامه آنلاين است. علاقه‌مندان برای دسترسی به اين دانشنامه می‌توانند به پايگاه جامع عاشورا به نشانی اينترنتی www.ashoora.ir مراجعه كنند.

ضمناً پيش از اين نيز در راستای تكميل دانشنامه‌های جامع الفبايی و موضوعی در پايگاه جامع عاشورا به‌ منظور ايجاد نخستين سامانه جدول‌ساز آنلاين اسلامی، دانشنامه‌های عاشورا و امام حسين(ع) در بيش از 3500 واژه و اصطلاح، دانشنامه امام علی‌(ع) در بيش از 2800 واژه و اصطلاح، دانشنامه مهدويت و امام زمان(عج) در بيش از 2000 واژه و اصطلاح، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

دانشنامه جامع دفاع مقدس در بيش از 50000 واژه و اصطلاح و دانشنامه امام حسن مجتبی (ع) در بيش از 1000 واژه و اصطلاح، دانشنامه امام صادق(ع) در بيش از 2300 واژه و اصطلاح و دانشنامه امام جواد(ع) در بيش از 700 واژه و اصطلاح از ديگر مواردی است كه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
برای مشاهده دانشنامه اينجا را كليك كنيد!

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: مدرسه علميه حضرت فاطمه الزهراء سلام الله عليها آمل [عضو] 

خورشید شکفته در غدیر است علی (ع)
باران بهار در کویر است علی (ع)
بر مسند عاشقی شهی بی همتاست
بر ملک محمدی (ص) امیر است علی (ع)
عیدتان مبارک!
التماس دعا!
مدرسه ی علمیه ی حضرت فاطمه الزهراء سلام الله علیها شهرستان آمل

1392/08/01 @ 09:09
نظر از: ذره و آفتاب [عضو] 
5 stars

گرچه از داغ لاله می سوزیم / ما همان سربلند دیروزیم

چون به تکلیف خود عمل کردیم / روز فتح و شکست، پیروزیم

جواد محدثی

منبع: کتاب «سلامی دوباره»، نوشته جواد محدثی، صفحه 209

1392/07/30 @ 09:46


فرم در حال بارگذاری ...