« خدايا به تو شكايت مى كنيم…همه چیز به قلب سلیم تو بستگی دارد! »

نعمت ازدواج را باید حفظ کرد

نوشته شده توسطرحیمی 6ام دی, 1398

 

صفحه مجازی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار آیت اللّه خامنه‌ای که در حوزه موضوع خانواده و سبک زندگی در فضای مجازی تولید محتوا می‌کند، مطلبی را در مورد دیدار رهبر انقلاب با خانواده های شهدای ارمنی منتشر کرد که در ادامه متن و تصویر آن را مشاهده می کنید: 

نعمت ازدواج را باید حفظ کرد

رهبر انقلاب در یکی از دیدارهایشان که به مناسبت میلاد حضرت مسیح علیه‌السلام با خانواده‌ی شهدای ارمنی داشتند، از خواهر شهید ارمنی ژرژ هاروطون که می‌گوید “خوشبختانه” ازدواج نکرده می‌پرسند:

- خوشبختانه چرا؟

و بعد، پدرانه نصیحت می‌کنند:

نه خیر، اشتباه نکنید، حتما ازدواج کنید.

ازدواج نعمت الهی ست. این را بدانید یکی از نعمت‌هایی است که خدای متعال به انسان‌ها می‌دهد. هم باید نعمت را گرفت، هم باید آن را قدر دانست، هم باید آن را حفظ کرد، و هم بایستی آن چیزهایی را که خدای متعال به عنوان حکمت ازدواج قرار داده، آنها را تأمین کرد.

یکی عبارت است از اینکه زن و شوهر در کانون خانواده، یک محیط مهربانی و محبتی را به وجود بیاورند، محیط انس، محیط راحت و آرامش، انسان در زندگی معمولی روزمره، دچار فراز و نشیب است، دچار گرفتاری است، یک ساحل امنی انسان نیاز دارد، آن خانواده است. این را اول تأمین کنند، بعد هم فرزند.

فرزندآوری، که امروز کشور ما هم به افزايش جمعیت احتیاج دارد. و هر چه که بیشتر فرزند بیاورید، ان شاء الله خدا راضی‌تر خواهد بود.

خواهر شهید با صدای آرام می‌گوید:

چشم، بله حتما.”

 محافظت از نعمت ازدواج از نگاه رهبر انقلاب اسلامی

 

دفتر حفظ و نشر آثار آیت اللّه خامنه‌ای


فرم در حال بارگذاری ...