« همه چيز را براى تو آفريدم و تو را ...نقدی بر برنامه های شبکه فارسی وان »

وظایف و رسالت های زن منتظِر(پایان نامه)

نوشته شده توسطرحیمی 27ام اردیبهشت, 1394

در این شماره تحقیق پایانی خانم“بهارک بهرامی “ را معرفی می کنیم. این تحقیق از مقدمه و پنج فصل تشکیل شده است. فصل اول کلیات را تشکیل می دهد.فصل دوم سیمای زن منتظر به عنوان یک مکلف بیان شده اسن.در فسل سوم وظایف فردی زن منتظر و در فصل چهارم رسالت های خانوادگی وی و در فصل پنجم رسالت های اجتماعی زن منتظر مورد بررسی قرار می گیرد.

در چکیدا این پایان نامه آمده است:

در عصر غیبت که دوره پنهان زیستی امام زمان _ ارواحنا فداه _ است،معتقدان به مهدویت برای زمینه سازی و نیل به جامعه  موعود جهانی،دارای رسالت ها و مسئولیت های خطیری هستند که با پای بندی و اجرای آنها می توانند زمینه ساز ظهور آن حضرت باشند. در این میان نقش زنان که تقریبا نیمی از جمعیت بشر را به خود اختصاص داده اند،نقش مهم و تاثیرگذاری است.

>

زن منتظر باید مراحل و شرایط انتظار و زمینه سازی ظهور را به خوبی بشناسد و فرا بگیرد تا بتواند به بهترین نحو ممکن به آنها عمل کند و جزء منتظران واقعی و راستین مولایمان باشد.

زنان منتظر با پاک سازی روح و روان خود از پلیدی های اخلاقی و مزین شدن به شاخصه های نیک و با شناخت دین و دین داری کامل نسبت به امام و مقتدای خود،آمادگی لازم جهت یاری رساندن به امام زمان را پیدا می کنند.

زن منتظر زمانی می تواند با رسالت خود در تربیت نسل مهدوی و مقدمه سازی ظهور عمل نماید که اصالت خانواده و نقش همسری و مادری خود را حفظ نموده و نسبت به فراگیری و عمل به ساز و کارها و مهارت های تربیت خانواده ای مهدوی کوشا باشد.در حوزه اجتماعی زنان منتظر ،دارای رسالت های خطیری هستند.

آنچه که یک زن منتظر برای حضور یاری گرانه خویش در عرصه های فرهنگی و اجتماعی به منظور زمینه سازی ظهور می بایست انجام دهد،متوقف بر آن است که آشنایی کافی با اجتماع و جایگاه خویش در عرصه های مختلف اجتماعی داشته باشد و وظایفی را که نسبت به جامعه و افراد آن دارد به خوبی شناسایی و به نیت و امید یاری امام زمان _ ارواحنا فذاه _ به آنها جامه عمل بپوشاند.

نظر از: صداقت...! [عضو] 

سلام
جامع به نظر می رسید
موفق باشید
در پناه حق

1394/02/27 @ 23:29
نظر از: مدرسه علمیه امام خمینی ره رباط کریم [عضو] 

با سلام واحترام
موفق باشید

1394/02/27 @ 22:39


فرم در حال بارگذاری ...