« اینفوگرافی:در کشف حجاب چه اتفاقاتی افتاد؟مسابقه سراسری وبلاگ نويسی «بهشت بی نشون» برگزار می شود »

پايگاه مجازی «دردانه»؛ سايت آموزش مفاهيم مهدويت ويژه كودكان

نوشته شده توسطرحیمی 21ام اردیبهشت, 1392

مركز تخصصی مهدويت حوزه علميه قم به منظور نشر و تعميق فرهنگ مهدويت و انتظار در ميان كودكان و خردسالان به راه‌اندازی پايگاه اينترنتی برای اين قشر سنی اقدام كرده است‌.

 

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، اين پايگاه به همت واحد كودك مركز تخصصی مهدويت راه‌اندازی شده و با طراحی زيبا و كودكانه، دارای بخش‌های مختلفی از جمله بازی، سرگرمی، قصه، شعر، آموزش و … توليد شده است.

هدف اصلی وب‌سايت «دردانه»، آموزش مفاهيم دينی با محوريت مهدويت به كودكان معرفی شده است. در وب‌سايت، ابزارهايی همچون شعر، بازی، داستان، چيستان، لطيفه، مسابقه، نقاشی، تلاوت قرآن و دعا قرار گرفته است.

در قسمت سرودهای كودكانه، سرودهايی همچون تولد امام، مهدی جان، مثل جدش؛ درباره نحوه تولد امام زمان(عج) و معنی و مفهوم كلمه مهدی و وصف صفات حضرت مهدی(عج) از زبان پيامبر اسلام(ص) آموزش داده شده است.

در بخش داستان‌های آموزنده، داستان‌ها بصورت پويانمايی تصاوير زيبا با رنگ‌آميزی‌های شاداب برای كودكان در نظر گرفته شده است كه به عنوان نمونه داستان مليكا كه به سرگذشت مادر امام زمان(عج) می‌پردازد و داستان نائب امام به معرفی نائب اول امام زمان(عج) اختصاص دارد.

در بخش بازی و سرگرمی اين سايت، بازی قرار گرفته است كه به معرفی دوستان و دشمنان امام زمان(عج) با بهره‌گيری از حديث امام صادق(ع) می‌پردازد.

باران حديث و صندوقچه، كارهای خوب و بد، از ديگر بخش‌های بازی و سرگرمی است كه تلاش شده تا در تمام بازی‌ها از هيجان كودك در بدست آوردن امتياز و پايان موفق بازی برای انتقال آموزش‌های دينی بهره‌برداری شود.

از ويژگی‌های چيستان، معما و نگارخانه در سايت دردانه می‌توان به بخش تلاوت قرآن اشاره كرد كه در آن فضايی آماده شده تا در صورتی كه كودك در اين زمينه توانايی داشته باشد صدای ضبط شده خود را برای سايت ارسال كند تا از آن تلاوت در اين بخش استفاده شود.

سايت دردانه وابسته به مركز تخصصی مهدويت حوزه علميه قم، به نشانی www.dordaneh12.ir است كه برای آموزش مفاهيم دينی برای كودكان طراحی و ساخته شده است و در حال حاضر روزانه عضوگيری خود را از كودكان ادامه می‌دهد.

يادآوری می‌شود، اين سايت در بهمن‌ماه سال 91 رونمايی شد و هم‌اكنون با فعاليت روزانه پذيرای كاربران كودك و خردسال است.

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(0)
4 ستاره:
 
(1)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.0 stars
(4.0)
نظر از: یادگاری [عضو] 

سلام علیکم خانم رازجوی عزیز!چند روزی بود به شما فکر می کردم.آخر هیچ خبری از شما نداشتم .امشب پیامتان را که دیدم بسیار شاد شدم.شما هم بیشتر از این ها به سراغ ما بیایید مهربان.خدا قوت از این همه پشتکار.شبتون بخیر.

1392/03/07 @ 00:38
نظر از: مدرسه علمیه الزهرا شهرستان قروه [عضو] 
4 stars

امام جواد(ع): مؤمن به سه ویژگی نیاز دارد:
توفیق از جانب خدا، واعظی از درون و پذیرش نصحیت از ناصحین.

1392/02/31 @ 08:36
نظر از: مدرسه علميه حضرت فاطمه الزهراء سلام الله عليها آمل [عضو] 

سلام علیکم!
خبر خوبی بود.
موفق باشید.
مدرسه ی علمیه ی حضرت فاطمه الزهراء سلام الله علیها شهرستان آمل

1392/02/21 @ 08:44


فرم در حال بارگذاری ...